Geshia skrev 2008-09-21 10:01:57 följande:
har en liten fråga till er här inne som shoppar annat än lindex oså hehe.. hur är me&i kläder i storlekarna? små? stora?
stora tycker jag... långa i ärmarna framförallt. Sen beror det på materialet på plaggen. Om du tänkt köpa från nuvarande kollektion så kan du ju titta på deras hemsida vad plagget är i för material. Är plagget i ribb så är de STORA och man kan lugnt gå ner i storlek medans de i singeljersey med elastan i är lite tajtare och kanske inte det bästa plagget till lite mulligare barn. Det finns även mått på alla kläder på hemsidan, så du kan ju mäta mot ett annat plagg du har hemma.
Jag har en son som är 86 cm lång och ribben i 74/80 sitter lagom. Byxor kan han ha 74/80 på än men de börjar bli på gränsen, medans 86/92 ist är tokstort

Men i de tröjor i singeljersey med elastan tex flugsvampströjan så kan han inte ha mindre än 86/92.
Jag tycker det är lite jobbigt att de varierar sig så i storlek.
74/80 skulle jag beställa på igelkottsdressen åt din grabb. Kommer nog vara lite stort i början men man kan ju vika. På min son satt 74/80 alldeles precis så jag skickade tillbaka den, men 86/92 skulle vara stort som ett tält och därför struntar jag i den helt. Han har 74/80 på groddressen och den sitter bra, men den är inte lika smal som årets.