• Snorky

För alla oss som gillar LINDEX - del 5

TereseA skrev 2008-09-19 19:11:10 följande:
    någon som inte får sms av Lindex..Jag har inte fått på ett halvår..mer än det..Helt j-la värdelöst.Har mailat antal ggr..dem säger vara.."vad jag kan se så finns det ingen sparr,så har tålamod"Någon som vet om man kan avregrisrtera sig som medlem? tänkte man kunde göra det och bli medlem igen..
    vadå sms?? det är väldigt sällan man får sms av lindex och enligt mig är det bara skiterbjudanden typ... aldrig nåt åt barnen iaf. Fast om man vill handla åt sig själv brukar det typ vara att man får en trosa vid köp av bh eller liknande.
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • Snorky
    Geshia skrev 2008-09-21 10:01:57 följande:
    har en liten fråga till er här inne som shoppar annat än lindex oså hehe.. hur är me&i kläder i storlekarna? små? stora?
    stora tycker jag... långa i ärmarna framförallt. Sen beror det på materialet på plaggen. Om du tänkt köpa från nuvarande kollektion så kan du ju titta på deras hemsida vad plagget är i för material.  Är plagget i ribb så är de STORA och man kan lugnt gå ner i storlek medans de i singeljersey med elastan i är lite tajtare och kanske inte det bästa plagget till lite mulligare barn. Det finns även mått på alla kläder på hemsidan, så du kan ju mäta mot ett annat plagg du har hemma.

Jag har en son som är 86 cm lång och ribben i 74/80 sitter lagom. Byxor kan han ha 74/80 på än men de börjar bli på gränsen, medans 86/92 ist är tokstort Men i de tröjor i singeljersey med elastan tex flugsvampströjan så kan han inte ha mindre än 86/92.
    Jag tycker det är lite jobbigt att de varierar sig så i storlek.

74/80 skulle jag beställa på igelkottsdressen åt din grabb. Kommer nog vara lite stort i början men man kan ju vika. På min son satt 74/80 alldeles precis så jag skickade tillbaka den, men 86/92 skulle vara stort som ett tält och därför struntar jag i den helt. Han har 74/80 på groddressen och den sitter bra, men den är inte lika smal som årets.
  • Snorky
    Geshia skrev 2008-09-21 10:58:17 följande:
    tänkte på tex nu när jag köpte en "overall" från nanoou i storlek 80  och den är typ precis lagom i grenen och min son har typ precis börjat me 74.. lite trist att han bara han typ kommer kunna ha denna gång.. så tänkte lika bra att fråga om "märken" jag inte köpt förut ang storlekarna.
    ja, nanoou är ju extremt små i storlekarna... tråkigt nog.
  • Snorky
    Mamma och Mor skrev 2008-09-21 22:17:41 följande:
    Verkar vara väldigt ojämnt mellan plagg i samma storlek och modell också. Jag jämförde dotterns groddress med en väninnas och trots att de är samma storlek och tvättade på samma sätt och enligt anvisningarna så var dotterns groddress nästan 2 cm kortare än väninnans exemplar av plagget
    ja, jag beställde ju en igelkottsdress i turkost som vi på visningen måttade mot en groddress i 86/92 och då var igelkottsdressen i 74/80 typ lika stor. Eftersom jag hade 74/80 hemma på groddressen och den satt bra på min kille så tyckte jag det var självklart att ta 74/80 på igelkottsdressen om den skulle vara som groddressen i 86/92. Men när jag fick hem igelkottsdressen var den som ett korvskinn och kort i benen på min grabb.
    Antingen är det fel på min groddress eller så var det fel på igelkottsdressen. För igelkottsdressen skulle vara lite smalare än groddressen men längre i benen. Det stämde iaf inte på mina. Så jag har skickat tillbaka igelkottsdressen och tog pengarna tillbaka, orkar inte krångla och fundera på vilket plagg det är som är felsytt...
  • Snorky
    Mollie skrev 2008-09-21 22:34:29 följande:
    Blä!!Är så förbannat less på Lindex och deras S.K kvalitet nu!!! Tänker ge upp dessa kläder nu för ett tag och satsa på annat känns det som. Har tvättat min andra (reklamerade den första p.g.a kass tryck och att den blev helt sne) 5 myror tröja, brun med stort A på magen, idag och tro det eller ej, emn den blev lika i trycket som första. Enda skilladen är att denna inte blev sne i tyget så det skilde 1-2 cm i nedre kanten. Fyyy så trist! De bruna långkallsångerna med allover från 5 myror blev som stentvättade efter första tvätt, luddiga och liksom "dammiga"... Surt!!Tvättade idag en pyjamas jag köpte på rean, bruna långbyxor och en vit t-shirt med lejon på. Den krypte på längden så den går inte ens att stoppa ner i pyjamasbyxorna!!Har en annan pyjamas, svart med verktyg på mage/rygg. Sen krympte den med, men inte lika mycket... Trots att jag dragit i kläderna när de var blöta... Någon mer som tycker att kvaliteten dalat på Lindex?? är less på personalen, less på kvaliteten m.m.
    ja, nåt man deffinitivt inte ska köpa på Lindex är deras tröjor med "ludd"-tryck... de håller inte alls i tvätten och blir skitfula. Så de har jag gett upp helt. Annars försöker jag välja med omsorg på Lindex för jag vet på ett ungefär vilka kläder som kommer bli fula. Reklamera vågar jag knappt efter att ha blivit utskälld förut. Obehagligt.
  • Snorky
    Mollie skrev 2008-09-21 23:21:10 följande:
    Mmm, så ska det inte vara, de ska ju stå för om deras kläder är kassa i kvalitet och ta emot en reklammation. Ludd-tryck, vad innebär det??Kom på 2 plagg till jag köpte för ½ reapriset (billigt) som jag visste skulle bli förstörda i första (typ) tvätten, de är randiga med en "luddig" giraff och lejon. Giraffen är rätt lång, på sidan liksom och lejonet är på mitten på bröstet. De tröjorna har blivit dagiströjor. Men det är ju kassat, de ska väl åtminstonde hålla i fler tvättar än 1-2 st ??
    ja, precis... de! Vi har de också och sen en med bamse i sånt ludd och två monstertröjor. Allihopa är superfula. Jag hade bodies randiga med en stjärna på bröstet... den reklamerade jag. Det var på den tiden jag vågade reklamera allt innan jag fick en utskällning för att jag minsann hade slitit sönder jeansen jag skulle reklamera.
  • Snorky
    aktuelle skrev 2008-09-21 23:28:21 följande:
    vilken tur att jag inte köpte en luddtröja då! kikade på en idag på lindex, men valde en annan utan figur på istället :) Är det fler som noterat att det är helt enormt stor skillnad på armlängden på olika tröjor? Ibland köper jag 92, ibland 98 för dete skiljer så mycket på längden på ärmarna.
    jo, det varierar väldigt. Därför brukar jag alltid jämföra mot ett plagg vi redan har.
  • Snorky
    Cirrus skrev 2008-09-22 10:51:43 följande:
    Såg tröja och lånkisar med fem myror (brun/vit) i bildtråden, finns det i butik nu?
    de kom 1/9 så det är rätt utplockat nu vad jag har sett. Just det bruna i alloverprint har jag bara sett nåt enstaka plagg hänga kvar.
  • Snorky
    Cirrus skrev 2008-09-22 20:12:47 följande:
    Var rädd för det, jag har totalt missat dessa plagg. Vore perfekt som pyjamas till storen, det är så svårt att hitta fina.Vilken storlek köpte du till Neo, antar att du har köpt
    jag köpte turkost alloverprint till Neo i stl 104.
    Men det finns en fem myror-pyjamas också... kolla i webshoppen (om du inte redan sett).
  • Snorky
    Cirrus skrev 2008-09-22 22:53:08 följande:
    Men pj-tröjan var inge fin tycker jag Jag såg en tröja i str 110 och den såg inte sååå stor ut. Hur sitter 104 på Neo då? Filip är 101 cm lång nu, har du längd på Neo?
    kolla bildtråden, Neo är nog nån cm kortare
Svar på tråden För alla oss som gillar LINDEX - del 5