• Snorky

För alla oss som gillar LINDEX - del 5

hehe... där ser ni, jag har minsann rekomenderat en bra overall! Skönt att den vann testet den var med i, har aldrig sett den i ett test förut!

Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • Snorky
    Pasadena skrev 2008-10-02 17:24:54 följande:
    Men är det ett nytt test? Coops overall fick ju bäst i test för nån månad sen?
    det är ju olika företag som gör tester. Kul när det är lite olika overaller med. Men det bästa hade ju varit ett stort test med typ alla overaller på marknaden med så man verkligen fick se vilken som var bäst. Plus test gick väl ut på att testa overaller under 1000-lappen. Testfakta som testade tidigare i år, har ju använt overaller i helt olika prisklasser.
  • Snorky

Idat är ju i ribbmaterial... så de töjer sig rätt så bra. Tröjorna tycker jag kan vara lite stora... medans bodiesarna är rätt normala.

• Snorky

Visst var kläderna från Ida&Emil jättefina, men bilderna var ju katastrofala... att man inte kan få se närbild på plagget.

• Snorky

Tack allihopa för komplimangerna om mina omsydda bodies... men de ser nog finare ut på bild än i verkligheten... de är lite bubbliga men helt acceptabelt ändå tycker jag. Ska nog köpa fler och sy om

• Snorky

Ida & emil är inget märke... de säljer kläder från bla Zizoo och Snoozy

• Snorky
    sarismaris skrev 2008-10-09 09:34:27 följande:
    Undrar en annan sak också! Har inte köpt så mycke kläder till min stora tjej på Lindex (konstigt nog!!). Hon har 98/104 på tröjor/toppar, 104 om det är enkelstorlek. Vilken storlek ska jag ta på Lindex? 110?? De är ju något mindre än tex H&M.På byxor har hon mest 98 (tex jeans från H&M). Vilken storlek ska jag ta på leggings från Lindex? Hon är smal så det blir lätt stort å bylsigt upptill..
    hur lång är hon??
    Jag köper 104 (från flickavdelningen) åt min pojk som är 98 lång, på både överdelar  underdelar. Han är också smal.
  • Snorky
    Winglur skrev 2008-10-09 01:12:35 följande:
    Men, :/ Jag skulle beställa lite t3b2 men det går inte.Lr det går, men det är nåt fel, det blir inte t3b2, det dras inte av någonting...Nån som vet vad som händer?
    tar du alla plagg från samma "kategori"... tex, baby eller i de större storlekarna pojk o flick? annars kan det krångla, eller om du använder nån rabattkupng så funkar det inte riktigt heller för att systemet inte klarar av det säger Lindex.
  • Snorky
    sarismaris skrev 2008-10-09 10:23:25 följande:
    Hon va 94 cm på 2½-årskontrollen för ca 4 mån sen. Mätte henne lite provisoriskt mot väggen här nu och fick det till 97 cm. Bör man satsa på 104 på både över- och underdelar då..?? Hmm..svårt det där. Har ju 8 mil till närmaste Lindex, så det blir ju inte bara att man åker å byter om det inte passar.. Vill ju ha rätt direkt!! Tack för hjälpen förresten!Ingen som har erfarenhet av Lindex flicktunikor??
    ja, tunikorna har jag ju ingen aning om, men i andra plagg hade jag valt 104, det finns lite växtmån i men sitter ändå snyggt. Jag är allergisk mot stora kläder, så om man tycker om stort kan man säkert ta 110 tom.
Svar på tråden För alla oss som gillar LINDEX - del 5