• Snorky

För alla oss som gillar LINDEX - del 5

Nimsy skrev 2008-10-15 22:15:40 följande:
    jaha.. aldrig varit iväg.. vore ju kul o kolla in det nån gång. Sörby kyrkan? där öpnna brukar vara alltså?hur har du koll på vart det är? hehe..
    Jag brukar höra från andra och sen tidigare i höstas tog jag och mailade runt till alla församlingar och frågade när de skulle ha bytardagar och då fick jag svar från vissa. Kl 10 på lördag är det iaf i sörbykyrkan, det är ÖF som har bytardagen.

Den som är på Öster får man alltid datumet när det är nästa gång direkt när man går därifrån. Den lappen sätter jag alltid på kylskåpet!
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • Snorky

galltvål är kanon på blårbärsfläckar!!!

• Snorky
    Smultronhjärta skrev 2008-10-16 11:06:53 följande:
    Trillade ner en 30% på valfri vara och 10% på resten samt en 30% på valfri damjacka/kappa i brevlådan idag*trevligt*
    här också + från kappahl på mailen IGEN! (fick mail förra veckan + sms) O igår kom bonus från hm... kupongbombning!!! Synd bara att lillsonen är sjuk så att jag måste hålla mig hemma.
  • Snorky
    pelagonia skrev 2008-10-16 12:37:53 följande:
    Hemkommen från Kappahl..handlade denna randiga velurtröjan på rea..blev ca 52 kr.Sedan handlade jag nya snygga 3 bet för 2 tröjor till pojk med stjärnor på.Och det har kommit mycket nytt i plych till baby..superfint ! 10 dagar till UL sedan vet jag vilket kön vi väntar..måste handla dessa plych.
    stjärntröjorna är helt underbara. De har jag också siktat in mig på. Men med sjuka barn så kommer man ju ingenstans! Grrr!
  • Snorky
    Smultronhjärta skrev 2008-10-16 16:04:55 följande:
    Ja tröjorna är fina Jag var på väg att köpa en svart förra veckan men ångrade mig pga risken att det vita ändrar nyans efter att ha tvättats (superkänslig för sånt)
    hur ska den kunna göra det??? den är ju vit i botten... och om man tvättar efter ljusaste färg är det inga problem. Jag är mer orolig för att tröjan ska bli tvättblekt.
  • Snorky
    Hallontårta skrev 2008-10-18 08:39:52 följande:
    Någon som köpt Bamse-mockasinerna? Tänkte om det är bra kvalitet, det ser ju ut som de ska trasa sönder när som helst. :>
    jag har haft ett par äldre bamsemockasiner som repade upp sig totalt det där snöret mellan strumpan och lädret. Sen har vi ett par molnmockasiner från lindex som hållt jättebra och är fina. De fick nyss lillkusin att ärva. O sen har jag ett par blåa med stjärnor som hela sulan luckrade upp sig i tvätten och det blev bara småbitar av den Så det verkar vara lite blandad kvalitet. De första hann jag aldrig tvätta, men de två andra gjorde jag det.
  • Snorky

Det finns ju en enkel anledning till att inte overallen är helfodrad med fleece och det är att overallen kommer bli väldigt svår att klä på om den är helt i fleece. Istället använder man sig av ett blankt polyesterfoder i ben o ärmar så att barnet glider i lättare + att overallen sen inte kommer korva sig, utan sitta bättre. Så den är ju inte ofodrad utan bara att man använder blank polyester som fodring ist.

• Snorky
    solstraalen skrev 2008-10-19 16:55:08 följande:
    Men om man har den från ellos en kall dag med +5 nu, fryser inte barnet om ärmarna i den overallen från ellos då?
    oj, jag som inte ens har börjat med allvädersställen på mina barn för jag tycker det är för tidigt och det är typ 10 grader här nu om dagarna. O deras är bara fleece i kroppen men varken ärmar eller ben är fodrade med fleece utan nylonfoder + nåt vaddaktigt emellan. Antar att det är samma sak på Ellos overall. O de ställen räknar jag med att de kan ha minst ner till nollgradigt...
  • Snorky
    lugnåsbo skrev 2008-10-19 22:51:12 följande:
    men vad rekommenderar du istället då?Jag vill ha overall o inte byxor o jacka. tycker ändå den är rätt så mjuk  o smidig... men vi får se, vi kommer ju behöva iallafall två stycken o då kan ju denna vara en av dom.
    varför ska du ha två overaller??
  • Snorky
    lugnåsbo: Om man köper en funktionsoverall så behöver barnen inte två overaller då den är vattentät. Vi köper Mikkline eller Reima och då räcker det med en overall. Med andra ord blir det oftast billigare än att köpa tex två bävernylonoveraller.
Svar på tråden För alla oss som gillar LINDEX - del 5