• Anonym (besviken)

Pappa vill inte gå i borgen

Jag har chansen att köpa lägenheten som ska ombildas till bostadsrätt för 1 000 000 kr. Jag jobbar deltid (timvikarie)och har för liten inkomst för att ta lån. Frågade pappa om han ville gå i borgen, men had sa nej. Han är egen företagare och har redan ett rätt stort lån på sitt och sambons hus (som han har flera barn med). Känner mig så besviken...

• Svar på tråden Pappa vill inte gå i borgen
  • Legolina

Förstår att du är besviken - men det handlar ju om att du förmodligen inte har råd att betala ett lån.. det ser kanske han också?

• Spicy woman

Han vill väl inte gå i borgen. När du bara har ett vik. Tänk om du inte får råd med att betala. Då är det ju han som åker på det. Så jag kan förstå honom.

• Pochahontas

Tänk på vad du ber om!  Jag förstår mycket väl att han inte gör det. Som timvikarie på deltid bör man väl knappast ta ett miljonlån. Vänta tills du har ekonomi till att ta lånet istället.

Förstår att du är besviken över att du inte kan köpa lägenheten, förstås... Men om du är besviken på din far förstår jag dej verkligen inte. Han gör ju faktiskt helt rätt...

Använd Google, för sjutton!!! www.google.se
  • SomeOone

Förstår att du är besviken :( Men det handlar förmodlingen om att din pappa kanske tycker att det är fel ifall något med bostaden typ vattenläcka eller att du inte betalar hyran eller nått så är det ju han som får betala det !

• Chivasreal

Ja det kan jag oxå förstå men varför så dyr lägenhet? Min son bad sin pappa om borgen för lägenhet på 30000 han har fast jobb men inte så länge som han ska men hans pappa sa först ja sen blev det bom nej.

• Anonym (besviken)

Lägenheten är så dyr för att den ligger i Stockholms innerstad. Men den är antagligen värt 1,5 miljoner egentligen.

• SomeOone

Anonym (besviken) skrev 2008-09-02 14:30:19 följande:

Lägenheten är så dyr för att den ligger i Stockholms innerstad. Men den är antagligen värt 1,5 miljoner egentligen.
    Okej då förstår jag , :) Bodde själv i medborgarplatsen med sambon i nån månad och då var det en ganska dyr lägenhet.
  • Chivasreal

Ja då får du bo någon annanstanns för du komemr aldrig att ha råd å bo där om du inte har fast jobb

• SomeOone
    Chivasreal skrev 2008-09-02 14:36:50 följande:
    Ja då får du bo någon annanstanns för du komemr aldrig att ha råd å bo där om du inte har fast jobb
    vi hade råd och bo i sthlms innerstad och då var bara sambon fastanställd .
  • Reglementet

Men det är väl ganska självklart att han inte vill gå i borgen? Han är egen företagare, plus att han har ett stort lån redan. Han riskerar att sätta hela sin familj på bar backe.

Du får väl flytta.

Svar på tråden Pappa vill inte gå i borgen