Ale tråden
Tycker också att det är jättevackert i starrkärr. Även Kilanda och Ryd med omnejd. Vi skulle ha köpt hus på landet egentligen, men hamnade "mitt" i Alvhem. Trivs bra ändå, som tur är!!
Hälsningar Peggy
Tycker också att det är jättevackert i starrkärr. Även Kilanda och Ryd med omnejd. Vi skulle ha köpt hus på landet egentligen, men hamnade "mitt" i Alvhem. Trivs bra ändå, som tur är!!
Hälsningar Peggy
Tja, vi gillade huset. Det var i vår prisklass (=ganska mycket att göra, men inget akut). På plussidan hamnade också närheten till dagis (typ 100m) och att barnen lätt kan gå hem till sina kompisar. Dessutom är ju Alvhem ett av sveriges pluttigaste samhällen, så vi bor ju inte i stan precis :) Och så har vi en hörntomt så vi inte blir inklämda!
Huset hade dessutom de tre viktigaste sakerna: stort kök, stor altan, stor öppen spis.
Så, semestern är fullbokad. Vi skall byta panel, måla och förhoppningsvis renovera badrummet (någon som känner en billig rörmokare?)
Men vi börjar semestern med en tripp till High Chaparall (för tredje året i rad) Barnens absoluta paradis på jorden!!!!!!!!
Kikade på huset på Hemnet. Blev så nyfiken ju!!!
Åhhhh vilket härligt hus. Så ljust och fint. Och vilken utsikt!!!!!!!!!!!
Håller alla tummar jag har att det blir ert, snart!!
Hej på er!
Har nu kommit hem efter vår årliga tripp till High Chaparral. Paradiset på jorden om man frågar min äldste son! Denna gång hade vi hyrt stuga i två nätter och har haft det underbart!!!!!!
JÄTTEGRATTIS till både bebisar i magen och husköp!!!! Vilken härlig sommar vi har 2005 :)
Hade också gärna hängt med på en tur till häst, men min mage är lite väääl stor nu. Får nog vänta ett tag!
Och visst finns det kommunala dagmammor i Nol. (5st tror jag) Min svägerskas mamma jobbar som dagmamma där (hon bor i "röda dalen")
Kyssen: Juanita är bäst i världen. Bättre barnmorska kan du inte få, jag lovar!!!!
(känner dock inte Kristina alls)
MiaB72: Vi unnade oss en stuga med toalett, dusch och kokmöjligheter. Det kostade 800kr/dygn. Finns även små campingstugor, vanliga campingplatser, och hotell.
Inträdet kostar normalt 150kr/dag 250kr/2dagar för alla över 1meter. Men ICA brukar har rabatter. Med ICA- kort betalade vi 220kr för 2dagar. Båda barnen gick in gratis trots att William är strax över metern. (ingen mäter)
Det lilla som kostar när man väl är inne är småpengar. 35kr (70kr utan rabatt) för åkpass på tivolit. 20 kr om man vill åka tåget tex. Men det mesta ingår i inträdet.
För oss som lever med en mini Lucky Luke så är det värt varenda öre!!!!!!!
Har kommit hem och stoppat stora pojken i säng, efter att ha kört man och lilla pojken till akuten. Han har haft magsjuka i 4 dygn, får inte ens behålla vatten och äntligen fick vi komma in med honom. Han skall få dropp inatt. Hoppas han blir bättre sedan.
Sitter nu här mitt i natten. dödstrött men kan inte sova. Är helt livrädd att William ska bli dålig inatt när vi är ensamma hemma. Jag lider av emetofobi (helknäppt, jag vet) och vet inte vad jag skulle ta mig till om han kräks. Skakar i hela kroppen, trots att ingen av oss visat tecken på att bli sjuka än så länge.
Håll tummarna för oss!!!!
MiaB72: Emetofobi är rädsla för att kräkas eller uppleva att andra gör det.
Det handlar INTE om att man tycker det äckligt eller så. Utan att man får panikkänslor. Precis som vid vilken fobi som helst. Fobier handlar ju om irrationella rädslor. Det är tex inte särskilt logiskt egentligen att bli rädd för en pytteliten spindel. Lika lite som det är logiskt att springa och gömma sig när ens barn kräks.
Själv har jag lidit av detta hela mitt liv. INTE ROLIGT. även om jag vet att det finns männiksor som är mycket "värre" än jag. Har tex hört om folk som inte vågar flyga av den anledningen att OM någon kräks på planet så kan de inte gå av!!
Detta är tydligen en av de vanligaste fobierna i USA, så det är nog ganska vanligt här också. Däremot är det ganska svårt för övriga att förstå vad man menar.
Usch ja. Alla har vi våra hjärnspöken....eller???
Lukas är i alla fall hemma igen och verkar *peppar peppar* vara på bättringsvägen.
Tjatade om pannkaka så fort han vaknade i morse :))))
Alla vi andra är friska än så länge.
Tack för tummarna, släpp dom inte än!!!
MiaB72 : GRATTIS GRATTIS till pyret i magen!!!!!
Längtar så efter min bebis nu. Bara 8 veckor kvar.
Var hos Juanita i måndags. Järnvärdet hade flugit upp till 134!?! Måste vara alla jordgubbar :) Däremot var blodtrycket jättelågt, vilket förklarar varför jag mått så dåligt de två senaste veckorna. Hade dessutom bara gått upp 1kg på 7 veckor = inte bra!
Har haft ett bebishuvud upptryckt i magsäcken, och därför fått magkatarr, inte varit hungrig och haft jättesvårt att äta. Som tur är verkar det som om bebisen lyssnade och flyttade på sig lite, för de senaste dagarna har jag kunnat äta som vanligt och givetvis blivit piggare av det :)
Vi har varit på torpet några dagar tillsammans med en kompis och hennes dotter. Jättemysigt, förutom att kompisen blev sjuk. Barnen har haft jättekul och vi har inte gjort så mycket alls. *skönt*
Nu väntar panelbyte på huset....
Tänkte bara lägga mig i riddiskussionen lite, även om jag inte skall följa med.
(Blir ruskigt sugen men är lite för tjock om magen nu)
Jag har ridit Islandshäst i Alingsås, Östad en gång.
Kan varmt rekommendera både Islandshästar och Östads säteri.
Hästarna är lättridna. Jag kan egentligen inte rida (tyvärr) men tycker det är jättehärligt med Islänningarna!!! (har faktiskt ridit Islandshäst på Island en gång!!!)
Otroligt vacker natur att rida i. Och två timmar känns inte alls långt, även om man är ovan.
Det finns även två ställen med Islandhästar utanför Kungälv. Ett i Romelanda och ett på vägen ut förbi golfbanan. Kommer dock inte ihåg vad det heter.
Vad är det för ett sommarväder vi har???
Hinner ju inte ens klippa gräset mellan regnskurarna.
Blir så himla trött och hängig när det är så här. Orkar ingenting.
Min kropp och själ behöver massor av sol och värme för att överleva den låååånga möööörka kaaaalla vintern.
Längtar efter lite energi nu!!