Inlägg från: Peggy O |Visa alla inlägg
  • Peggy O

Ale tråden

Nu äntligen finns det ett par nya magbilder i mitt bildgalleri.
    Om någon är nyfiken.

• Peggy O

Kyssen: Jo, tack. Magen är rätt stor nu!
    Detta har faktiskt varit den mysigaste graviditeten. Jag tillhör annars de som inte tycker att det är särskilt kul trots att jag har ovanligt lätta graviditeter och mår oförskämt bra för det mesta. Detta är den graviditet som kännts mest. Kanske är det det som också gjort det lite mysigare. Att man kännt sig mer gravid liksom....jag vet inte.

Men nu är magen bara ivägen och jag längtar efter att få "byta ut den" mot en liten bebis!
    Bara ca1 månad kvar!

Det låter verkligen som en härlig ridtur. Slapp ni det mesta av regnet??
    Visst är Islandhästarna mysiga och visst var det vackert runt Östad??

• Peggy O

Kyssen: Hur gick det hos BM idag? *Nyfiken*

Var ju också där, och blev glad... Bebisen ligger INTE på tvären, som jag trodde. Utan åt helt rätt håll. Huvudet ner och rumpan upp, fixerad och allt. Så skönt!!

Nu börjar det äntligen likna något i det som skall bli Lukas rum. Tapeterna är uppe, golvet är klart. Bara lister som fattas, sedan kan han flytta in. Det blir sååå fint!!!!

• Peggy O

Skönt att det gick bra och att ni båda gillade Juanita (även om hon nog är väldigt svår att inte tycka om)

"Kisseburken" skall du göra det bästa för att komma ihåg att ta med dig nästa gång du skall till BM. Det är inte så lätt som man kan tro, vill jag lova. Att komma ihåg den alltså.
    Vet inte om du märkt det än men hjärncellerna blir mer och mer virriga för var dag som går och jag tror aldrig de blir sig lika igen :)
    Sprang runt som en yr höna häromdagen och letade efter mina glasögon. Om jag inte kommer VARFÖR jag tagit av dem så vet jag inte heller VAR jag har lagt dem. Hmm....
    Tillslut kom jag på att tog av dem när William ville att jag skulle ligga i hans säng en liten stund och då hittade jag dem på hans fönsterbräda.

Andra graviditeter har jag tex letat efter margarinet i städskåpet och ställt mjölken på spisfläkten. Och detta otroliga "ordningssinne" börjar låååååångt innan man kan skylla på bröstmjölk i hjärnan.
    Kan man bara skratta åt sig själv kan man ha mycket roligt under graviditet och amning!!

Kram Peggy (V. 35+4)

• Peggy O

Kyssen: Kissa i burken hemma. Helst första gången på morgonen.

MiaB72: Säger bara ett ord : POSTAFEN!!!!!
    Min älsklingstablett. Hjälper tom när man har magsjuka (man spyr inte så mycket). Rekommenderas dessutom till de med graviditetsillamående så de är helt ok för bebisen. Har ALLTID postafen hemma nuförtiden eftersom det värsta som finns är att kräkas.
    Upptäckte denna medicin för drygt två år sedan pga Williams åksjuka. Inget ont utan att det har något gott med sig :)

• Peggy O

Mitt jobb är en väldigt "rolig" historia
    Jobbade på Willy:s i Kungälv fram till april 2002. Då skulle William börja på dagis, men fick ingen plats. Jag jobbade oftast tors-sön och William skulle vara hos en dagmamma på torsdagar, en annan på fredagar och skulle jag jobba någon annan dag så visste de inte var han skulle vara!!!!!!!!!!!!!!!!!! Han var då 1 år och 3,5 månad.
    Jag sa att om de har så ont om dagmammor så kan jag börja på måndag. Chefen blev jätteglad och jag fick jobb genast.
    Eftersom jag tidigare jobbat mycket inom kommunen (främst skolexpeditionen på Ledet) så fick jag fast anställning nästan med en gång.
    Men så visade det sig att jag var gravid och jag blev sjukskriven för hotande förtidsbörd redan i V.17 = inte populärt!!
    Min chef sa till mig att om det fanns behov av dagmammor i Alvhem när jag skulle börja jobba igen så hade jag jobb annars skulle jag bli uppsagd.
    När så föräldraledigheten var över upptäckte hon att hon inte alls fick lov att säga upp mig även om hon inte ville ha någon dagmamma i Alvhem. Och sedan dess har hon gjort ALLT ALLT ALLT för att få mig att säga upp mig själv. Jag har blivit runtflyttad på olika jobb, på värsta tänkbara sätt sedan januari 2004.
    I januari 2005 placerade hon mig som ekonomibiträde på Hövägens förskola i Älvängen. (= städ och disk). Jag har INGENTING att säga till om själv, men talade om för henne i god tid att det inte är något bra jobb för mig eftersom jag har problem med bäckenet sedan min första graviditet och med största sannolikhet skulle bli sjukskriven om hon tvingade mig att ta det jobbet.
    Precis som om hon skulle bry sig.
    När hon sedan fick veta att jag var gravid IGEN fick jag världens utskällning och det var då hon bla sa åt mig att göra abort. Dessutom kallade hon det för "rehabsamtal"!!!!

Så vad jobbar jag med??? Jag har en fast anställning i kommunen som dagbarnvårdare, men inget jobb någonstans.

Vill dessutom inte börja som dagbarnvårdare heller igen eftersom båda mina barn nu går på världens bästa dagis!!!
    Vill definitivt inte ha något mer att göra med den chefen!!
    Har varit sjukskriven sedan April och snart börjar föräldraledigheten. Sedan MÅSTE jag hitta på något annat *suck*

• Peggy O

Hon är bara chef i Ale Norra så i Nödinge är det nog inga problem!
    Vill man vara hemma länge med sina egna barn så är ju dagmamma ett toppenjobb.

• Peggy O

Oooops förlåt. Du bor ju inte i Nödinge.
    Lite rörig bara!!!
    I Älvängen är det hon som är chef.
    De har inte många dagmammor i Älvängen just nu. Ett par stycket bara som jobbar tillsammans i ett särskilt hus. Så det är någon sorts korsning på dagis och dagmamma.
    I Skepplanda däremot finns ganska många och de har ett jättebra samarbete sins emellan.
    Dagis i Skepplanda, Gunnarsgården, kan jag däremot rekommendera. Jobbade där ett tag i höstas och personalen där är verkligen helgo´

• Peggy O

Min mage har inte märkts så mycket i början av någon graviditet. Sedan säger det plopp någon gång efter 4-5 månader. Tidigast denna gång!
    Med Lukas hade jag ingen aning om att jag var gravid förrän i V.12!!!
    Jag har gått upp 14-15kg, ungefär lika mycket alla mina graviditeter. Men om inte bebisen kommer snart hinner jag nog med ett kilo eller två mer denna gång. Det gör inget, mest vatten så här i slutet. Benen är tjocka som korvar, alldeles röda med vita fläckar på om jag stått och gått mycket en dag. Tur man kan skratta åt sig själv :)

Var hos Juanita i går och fick helt godkänt. Bebisen får komma när den vill nu. Den ligger jättelångt ner och hon trodde inte att vi skulle behöva vänta till BF.
    William längtar jättemycket och har döpt bebisen till Jonathan!

Glöm inte berätta hur det går hos Joy!

MiaB72: Jag blir ju bara "lite" avundsjuk jag!!!!! Vill ju också till sooooolen.
    Skönt i alla fall att vi fick några varma härliga dagar till i veckan som gick. Behövdes verkligen.
    Synd att vi inte får träffa dig den 16!!

• Peggy O

Kyssen: Nä det blev lite konstigt där mellan barnen.
    Ammade William i 11 månader, mensen kom inte tillbaka förrän en dryg månad senare. Därefter dröjde det 2,5 månad till nästa. Så när det tog lika lång tid nästa gång reagerade jag inte. Men då var jag altså redan gravid igen :)
    Både min syster och kompis sa långt innan till mig att jag var med barn. Men jag svarade att det är jag inte aaaaaals det!!!!
    Det enda symptomet jag hade var lite mer ont i bäckenet igen. Och jag gjorde ett test ENBART för att jag tänkte ringa läkaren och fråga varför det aldrig gick över.
    SÅ KAN DET GÅ!!!!
    Och lika glad för det är jag (men gladast är nog Lukas, tralla lala laa)

• Peggy O

Skickar en stor kram och så mycket tröst jag bara kan!!
    Usch, blir helt tårögd själv ju.
    Tänker på er.

• Peggy O

Kyssen: Självklart "sänker" du inte tråden. Oftast är det ju när man mår dåligt eller går igenom något jobbigt som man som allra mest behöver skriva av sig lite.
    Själv är jag med på en mailinglista sedan jag var gravid med mitt första barn. Vi delar allt. Och jag tycker att det är såååå skönt att det finns folk man kan dela väldigt privata saker med utan att det påverkar en privat eller folk omkring en tex.
    Hmmm, konstig formulering. Förstår ni hur jag menar?

Tycker det är häärligt att du ändå ser så många ljuspunkter, mitt i eländet. Självklart kommer det snart att bo ett nytt knyte i din mage. Och du kommer få en underbart vacker höst i Starrkärr!!!

• Peggy O

Hej på er!!
    Här kan man inte hålla något hemligt. Såg att skvallret nått fram fort
    Och allt stämmer.
    Vi fick en liten flicka i torsdags.
    Danielle heter hon. Och hon var 47 cm lång och vägde 2525g när hon föddes.
    Allt har gått jättebra. Och vi kom hem i lördags efter en låååång väntan. De ville gärna att jag skulle stanna lite till eftersom hon är så liten. Men jag ville bara hem!!!
    Så skönt att vara hemma hos familjen.
    Storebröderna är jättestolta, även om William först blev lite besviken att han inte fick en Jonathan. (som han döpt bebisen i magen till)
    Danielle bara äter och sover, precis som hon ska, så hon kommer nog växa till sig fort.

Självklart kommer jag den 16 om alla mår bra!!

Kram Peggy

• Peggy O

Glömde säga att jag lagt ut ett par bilder samt förlossningsberättelse i mitt krypin!

• Peggy O

Tack så mycket, men grabbrna får allt stanna hemma. Tänkte jag skulle få fika i lugn och ro för en gång skull :)

• Peggy O

----------------------------------- ------------------------------
    KOMMER PÅ FIKA DEN 16:e PÅ SVENHEIMERS KL 11:30
    ----------------------------------- ------------------------------
    Kyssen = Therése
    Peggy O

Så klart!!!!

• Peggy O

Hej hej och tack för senast.
    Verkligen kul att se hur ni ser ut "i verkligheten"
    kommer gärna med hem till dig Kyssen.
    Kul att vi verkar bli några fler då!

Fika hos Kyssen 9 Oktober kl: 11.00:

1. Kyssen
    2. Jenny
    3. Mia
    4. Lindha
    5. Dahlia
    6. Peggy

• Peggy O

Åhh jag älskar Lingon&blåbärs barnkläder.
    Mjuka, sköna och fina. Och de håller till både två och tre barn.
    Dessutom gillar mina barn kläderna också, trots att det inte är spindelmannen på

• Peggy O

Mia: Vad var det för doppresent.
    Du kan berätta nu och jag är så nyfiken av mig.
    Ska titta in och kika på bilden nu.
    Har ju faktiskt träffat Ida och vet att hon är jättesöt!

• Peggy O

Usch vad jobbigt.
    Skickar stora kramar till dig.
    Hoppas du mår bättre imorgon.

Svar på tråden Ale tråden