Inlägg från: Peggy O |Visa alla inlägg
  • Peggy O

Ale tråden

Jag hänger gärna med och fikar om jag kan, med tanke på förlossning och så....
    Fredagen den 15 september går väl bra förutom att det är en torsdag, eller!??
    Jag har BF fredag 16 september ju. Men tänkte nog klämma ut ungen lite tidigare :))

När jag väntade Lukas gjorde jag VUL varannan vecka - mindre trevligt, även om jag fick se bebisen ofta :) William föddes ju 6 veckor för tidigt och med Lukas var jag sjukskriven för hotande förtidsbörd från V.17. Därav de täta kontrollerna.
    Denna gång gjorde jag VUL på den "vanliga" läkarkontrollen. Dels för att kolla livmodertappen, dels för att Juanita tyckte att livmodern var lite stor för tiden så hon ville kolla att veckorna stämde (vilket de gjorde). Sedan har jag gjort ett VUL i V.20 för att kontrollera livmodertappen som var helt OK denna gång *skönt*.

Om du vill göra VUL på läkarkontrollen, så fråga. Det går så snabbt och lätt och apparaten står redan framme så det kan väl inte vara något problem, tycker jag. Fast man vet ju aldrig....
    Jag går hos dr Joy Ellis i Bohus. tycker att hon är jättebra.

Önskar också att man kunde smita iväg på en solsemester någonstans. Men här saknas både pengar och tillåtelse att flyga. Så jag tycker gott att solen kunde komma hit istället!!
    Försöker få Jimmy att ta med mig till någon så´n där konstgjord strand så att man kan få sola några timmar i alla fall. Hade varit skönt. Det skall ju finnas någon sådan strand både i GBG och i Trollhättan.

• Peggy O

Är det förresten någon här som har koll på när och var det är öppen förskola i Nödinge?
    Har en mammaledig svägerska i Nödinge som verkligen behöver komma ut och träffa lite folk. Har bara bott här i ett år och har inga egna kompisar i närheten.

• Peggy O

Jenny:28
    Hon har två barn som är 8 och 5 år sedan tidigare och en liten bebis på 1,5 månad.
    Hon flyttade hit från Filippinerna förra året och verkar ha väldigt svårt att få nya kontakter. Umgås ju bara med min lillebrors kompisar och har inga egna.
    Min lillebror är rätt slö när det gäller att ta reda på saker. Därför tänkte jag kolla upp när och var det är öppen förskola så att hon kan gå dit.
    De bor på klöverstigen så det blir ju jättenära.
    Hon är väldigt gullig och glad. Jag har hennes mailadress om du skulle villa ha. Hon skulle säkert bli glad.
    Du kan maila till mig i så fall. peggy.olausson@telia.com

• Peggy O

Kyssen: Nä inte är det på samma ställe inte. Varför skall man göra något enkelt när man kan krångla till det??
    Men vissa dagar är Juanita i Bohus så då kan man ju träffa båda på samma gång ändå.

Vid båda mina föregående graviditeter har jag inte haft några symptom alls förutom tidig bäckensmärta. Inget illamående, inga ömma bröst, ingen "växtvärk" i magen - INGENTING. Men det blev två underbara små pojkar ändå!!
    Denna gång har jag testat alla symptom fast i liten skala. Har till och med fått magkatarr nu i slutet :( Tror ni att det kan bli en liten tös då????

Någon som har tips på fina pojknamn förresten?

Ang fik: Svenheimers i Nödinge blir väl jättebra. Jag kan vilken tid som helst, OM jag kan. Får ju lämna det där lite öppet om det är OK.
    Men om bebisen har kommit och vi mår bra, så kommer jag. Och har den inte kommit så kan jag ju också.

MiaB72: Vi verkar ha mycket gemensamt vi :) Solabstinens, spyfobi, cowboypojkar....nåt mer? Hur går det med ert husmålande? Vårt går jättetrögt. Mest tack vare vädret *suck*
    Har en länk som jag tänkte skicka till dig för ett tag sedan, då vi diskuterade fobier.
    www.emetofobi.se Jag har inte läst allt och det var inte så många symptom som stämde direkt in på mig. Men det är ändå intressant att läsa om andra som har samma problem som en själv. Många tom mycket värre!

• Peggy O

Kyssen: Var jobbar du någonstans??? Härligt med en chef som tar det så bra.
    Min chef sa åt mig att göra abort, bland andra otrevliga saker som ingen vill höra!!!!!
    Vill INTE tillbaka till det jobbet!!!!!!!!!!!!!

• Peggy O

Kyssen igen:
    Oj vad tjatig jag är idag!!!
    Skall också till BM på tisdag. Möts vi där?

• Peggy O

Min chef är en HON. Dessutom förskolechef.
    Arbetade på ett dagis i Älvängen. Men MÅSTE hitta något annat innan det blir dags för jobb igen.

Skall till BM redan kl. 9.00 Så jag missar dig.

Mysigt att börja pyssla redan. Jag älskar allt pyssel och handarbete och har ändå inte "hunnit" göra något åt något av mina egna barn. Andra har däremot fått.
    Amningen kommer säkert att funka fiiiint, tror jag. Men annars är det klart att man kan använda den ändå.
    Amningskuddar är dessutom toppen att lägga bakom barnet när de börjar träna på att sitta själva!

• Peggy O

Jag har inte fått göra fler UL med varken 2:a eller 3:e barnet, förutom alla VUL med tvåan. Men de var för att kolla livmodertappen, inte barnet.

• Peggy O

MiaB72: Oj då, stackar´n.
    William sa till rånarna att sluta och han sköt alla han kunde se genom fönstret :)
    Lukas tittade bara storögt, men blev inte rädd. Men han är ju redan van vid allt pang, pang. Har inte fyllt tre än och ändå varit på High Chaparall tre gånger!!

William frågade igår om vi inte kunde åka och hälsa på Pippi. Jo, sa vi. Vi kan åka till Pippi, Emil och Ronja nästa sommar i stället för till High Chaparall.
    Men inte då. Det tog två sekunder så sa han: NEJ jag har bestämt mig, jag vill åka till High Chaparall. Vi kommer ingen annan stans :)

Ja, chefen är INTE rolig. Men har du pratat med henne så var hon säkert hur trevlig som helst just då. Så länge allt fungerar som hon vill är det frid och fröjd.

Skriver upp den 16 i almanackan nu och håller tummarna för att jag kan vara med!!!!

• Peggy O

Hejsan!
    Har varit på dop idag.
    Första gången vi var med på ett katolskt dop. Det var jättefint, men allt var på engelska så barnen fattade ingenting. Hade därmed, om möjligt, ÄNNU svårare att sitta still i kyrkbänken. *suck*
    Min lilla brorsdotter (som döptes) skötte sig däremot exemplariskt. Såååå Söööööt!!!!!

Svar på tråden Ale tråden