Ale tråden
Jag hänger gärna med och fikar om jag kan, med tanke på förlossning och så....
Fredagen den 15 september går väl bra förutom att det är en torsdag, eller!??
Jag har BF fredag 16 september ju. Men tänkte nog klämma ut ungen lite tidigare :))
När jag väntade Lukas gjorde jag VUL varannan vecka - mindre trevligt, även om jag fick se bebisen ofta :) William föddes ju 6 veckor för tidigt och med Lukas var jag sjukskriven för hotande förtidsbörd från V.17. Därav de täta kontrollerna.
Denna gång gjorde jag VUL på den "vanliga" läkarkontrollen. Dels för att kolla livmodertappen, dels för att Juanita tyckte att livmodern var lite stor för tiden så hon ville kolla att veckorna stämde (vilket de gjorde). Sedan har jag gjort ett VUL i V.20 för att kontrollera livmodertappen som var helt OK denna gång *skönt*.
Om du vill göra VUL på läkarkontrollen, så fråga. Det går så snabbt och lätt och apparaten står redan framme så det kan väl inte vara något problem, tycker jag. Fast man vet ju aldrig....
Jag går hos dr Joy Ellis i Bohus. tycker att hon är jättebra.
Önskar också att man kunde smita iväg på en solsemester någonstans. Men här saknas både pengar och tillåtelse att flyga. Så jag tycker gott att solen kunde komma hit istället!!
Försöker få Jimmy att ta med mig till någon så´n där konstgjord strand så att man kan få sola några timmar i alla fall. Hade varit skönt. Det skall ju finnas någon sådan strand både i GBG och i Trollhättan.