Inlägg från: Jenny28 |Visa alla inlägg
  • Jenny28

Ale tråden

Tjenis. Nu kommer snart syrran på middag. Gubben lagar paj. Jo nu får tråden sätta fart tycker jag...*L*
    Vädret är ju kasst så alla borde ju sitta vid datorn halva dagen...=)

Syrran: Jo det är synd att inte jag är miljonär då kunde vi ju stuckit ihop. Sebban är ju borta hos sin pappa snart så...men men...Nästa år kanske..Suger ju lite här med..

Får la duka nu så man hjälper till med nåt..hehe

• Jenny28

jag vet att den öppna förskolan ligger på södra klöverstigen 2, samma hus som socialen och familjerätten och det. Eller mittemot där. sen exakt när det var vet jag inte..jag tänkte börja gå dit nu i höst jag med...Säg till henne att höra av sig till mig annars...jag bor ju här...*L*
    hur gamla är hennes barn?

• Jenny28

men.... som Mia säger varför kan vi inte ta det i nödinge på svenheimers...är väl inte det största fiket men det spelar ju ingen roll...eller?
    jag tycker vi kan ta det där så alla kan förlja med...vid lunch en dag...
    men , men det är ju vad jag tycker...varför ända in till stan...

• Jenny28

Ebba: jag ska läsa Matte B och företagsekonomi och datakörkort på distans denna terminen. jag var med där idag!

Kyssen: Gud vad spännande. Kul med ultraljud så att man får en bekräftelse på att det är nåt där..

Nä, Ida gråter, får väl ta henne nu..
    Kram på er..
    Jag kommer med den 16.e

• Jenny28

Hej..
    Ebba: jag var i grupp 6.

Jag pluggar till gymnasielärare. Om jag blir klar nån gång vill säga. Känns som om jag hållit på en evighet. Om inte annat ser man det på studielånet som bara växer o växer..*L*

Angående dagmamma i skepplanda gick min son där ett år fram till i januari. Helt underbara dagmammor. Så om nån skulle välja det så är de att varmt rekommendera.
    Att bli dagmamma är ju ett perfekt tillfälle att vara hemma med sina barn längre. Nackdelen kanske kan vara att man tröttnar på ungar...*L* Våran mamma var dagmamma hur länge som helst och idag är hon väl inte så jättepigg på att träffa sina barn barn :(

Mia: Jag har både Postafen och Niferex hemma som du kan ta. Tror postafen hade varit bra för dig nu....

• Jenny28

ÅÅÅÅåhhh.vad tråkigt...Lider med er.... Kan bara krama om och trösta.....*kram*
    Får hoppas du mår bättre snart...

• Jenny28

Hej allihopa.
    Kyssen: jag blir sååå avis, vill också ha en pisse. men vi får snällt vänta tills vi har en lägenhet så den kan få vara ute. Idag ska jag spela KM-Klubbmästerskap i golf. Ska bli spännande. Detta är ju min första "riktiga" tävling. Får hoppas man inte gör bort sig...hihi

Får hoppas man klarar sig från åskan som ska dra in i eftermiddag...

Kram på er...
    Jo jag var och vägde mig hos Viktväktarna igår, efter en vecka hade jag gått ner 1,6 kg. Känner mig nöjd med det.

• Jenny28

hej allihop, kul med "nya" trådmedlemmar.. Ni kommer väl med på fika den 16 sept. kl 11.30 på Svenheimers konditori i Nödinge?

Jo jag är nöjd med 1,6 kg. jag ammar också så jag får äta 10 points mer per dag, vilket är jättemycket!!
    Grejen är att innan vi började banta, för min sambo är också med i VV, så vräkte vi i oss fett. Godis varje dag, gräddsås till vaje middag ung. o massa snabbmat. Nu är det slut på det och tycker att VV är bästa sättet att gå ner i vikt. Visst är det jobbigt men det går. Spec. när vi är två hemma som räknar...=)
    Är hemma hos hans föräldrar i onsala nu och man fick många skratt från hans pappa när vi räknade ut hur många points middagen var...hehe, han anser att det räcker att ta på sig joggingskorna och springa varje dag så går man ner....Hmmmm, vi är ju alla olika..

Nä, nu ska vi hälsa på halva davids bekantskapskrets här på halvön. ha en bra helg allihopa.
    Förresten jag kom 5.a på golfen....(av 6 tävlande)...hahaha det spöregnade i 3 timmar..Inte kul...28 poäng iaf..

• Jenny28

The more the merrier, brukar man väl säga...För mig gör det absolut inget, bara kul.
    Min son ringde nu, han har fått en lillebror i Norge. Jättekul. Då har han ju både en lillasyster och en lillebror. Han ska heta Lars-Mattias!!! Dubbelnamn...Dessa norrmän och deras dubbelnamn..*L*

Nä, dasg för nästa besök...*suck*

• Jenny28

Hehe, Min son är 5 år och har fått en lillebror i Norge. hans pappa bor i Stavanger och är norsk, så han pendlar fram o tillbaks dit lite då o då..Så nu är han där uppe för att vänta på att de skulle få en bebis och idag ploppade den ut...=)
    Och jag har ju en Ida på 4 mån. så då har han en i Norge o en i Sverige...Kul...

Syrran: Va bra att han vann!! Du får hälsa o gratulera från oss. Fast vi ses ju imorrn då gubben ska hjälpa er o måla. Du får väl gosa med Ida då..=)

Tja, på TV ikväll hmmm...Ciderhusreglerna, den är ju bra. Eller slänga på nån film på Dvd.n..
    ha det bra...

• Jenny28

Kyssen: vad säger du, ska vi ta en sista runda golf för i år?
    Kanske mot slutet av mån.
    Sen åker nog klubborna ner i källaren för att tas fram till våren igen..=)

• Jenny28

Grattis peggy..Vad roligt en liiiten tös...

Idag fick vi ett tråkigt besked. Min sambos firma går det dåligt för så han kommer troligen få sluta där inom kort. Så nu rä min sambo heldeppig och då blir jag med det. det är hans pappas firma så kan ju tänka mig att det är jobbigt för han med att säga upp sin son. Spec. när vi redan har taskig ekonomi. Man blir ju nervös. Känner jag David rätt så vill han nog att vi ska flytta på oss. Han vill hem till sitt kära Onsala. Suck, just nu är livet lite pest...men men...ska väl hitta nåt jobb till han med..

idag är det kalas hos min styvpappa som jag inte alls har lust att gå på. tur att Mia kommer med så man har nån rolig att tjöta med...

Kyssen: guuuud vad söta dina pissisar är..jag vill meeeee ha ennn.....

• Jenny28

Kyssen: Just nu jobbar han på ett lager, tar order, blandar kemikalier och skickar iväg. han kallar sig för lagerchef..hehe fast han är den enda på lagret. Innan dess har han bara jobbat som banarbetare på golfbana...Men han älskar utomhusarbete och är en hejare på trädgårdar...=)
    Glöm inte din fika nu Kyssen, så vi får komma och kika på huset...
    Det som är jobbigt är att hans pappa vill att David ska vara pappaledig nu typ ett halvår för att se om det går bättre för företaget då, men bara att nu har jag ju inget jobb och Ida är fortfarande så beroende av mig, så det går inte. hade det varit efter jul så hade det varit perfekt.
    men men, det löser sig nog.

Idag ska det åska...usch får väl hålla mig inne....
    Kram på er..

• Jenny28

----------------------------------- ------------------------------
    KOMMER PÅ FIKA DEN 16:e PÅ SVENHEIMERS KL 11:30
    ----------------------------------- ------------------------------
    Kyssen = Therése
    Peggy O
    Jenny28

Hoppas jag hinner, min son kommer hem samma dag och mia kommer hem. har ju passat hennes Emil en vecka nu när hon ligger och gottar sig på beachen..*L*
    Ses på fredag

• Jenny28

För mig passar det bra. Ska vi skriva en ny lista så får vi se hur många som kan?

Fika hos Kyssen den 9 Oktober kl 11.00
    Vi kommer!:

1. Kyssen
    2. jenny

Annars händer det inte så mycket här. Vi ska ha dop på söndag så vi har ju en del förberedelser. tur att man har en utbildad bagare (Mia) i familjen så nån kan göra tårtorna...*L*
    Kl. 11 i Surte kyrka på söndag om nån har vägarna förbi...*L*
    kram på er..

• Jenny28

Det här fick Ida.

ett guldhalsband med hjärta och diamantsten i...från Mia
    ett guldhalsband med hjärta som det stod Ida på.
    ett guldhalsband med en ängel med Idas månadssten
    ett silverarmband med berlock
    ett smyckeskrin
    en väggklocka
    en sparbössa
    ett fotoalbum
    kläder
    pengar

Allt gick jättebra. har lagt in nya bilder i mitt galleri om nån vill titta...
    Kram på er....

Svar på tråden Ale tråden