• ulk

Längd på era 9-11 åringar!!

Hej igen! Min dotter är 157cm och 10 år och har skonummer 39! Hur långa och vilket skonummer har/hade era barn i den åldern?

(Nu ska hon på kontroll om hon behöver mediciner för att hindra växten. Är detta bra, undrar man!!??)

• Svar på tråden Längd på era 9-11 åringar!!
  • Bettanspettan

Son 9 år, 136 cm sko stl 35. Son 11 år, 147 cm, sko stl 39.

• Busbellan

Inser när man läser detta att min 11-åring måste vara miniliten

Mamma till Nora, August och Ella
  • BlommyNess12

Jag har varit 156 sen jag var 10-11. Slutade växa då, i samband med min första menstruation. Tänkte bara skriva det till TS som oroar sig för sin dotters längd, jag tycker då det låter rätt normalt faktiskt.

• annagussen

Oj - det blev lite fel såg jag nu... Sonen blir 16 i vår (maj), och inget annat, och dottern 13,5 (september)!! Lite önsketänkande/freudiansk felskrivning från min sida. Dom börjar bli äldre än vad jag vill att dom ska vara!!

• Lia85

Son 9,5 år.
    131 cm
    30 kg
    35 i skor

• KarinN
    Lovali skrev 2011-01-18 12:19:14 följande:
    Oj, min dotter som fyller 9 år i maj är bara 123 cm...vilket minibarn jag måste ha, eller ni (de flesta i tråden hitills) väldigt långa!
    Hej! Mitt barnbarn är 8 år och 122 cm lång så det finns fler små tjejer. Jag har undrat en del över hennes vikt och längd och försökt hitta växt och viktkurvor på 8 åringar men hittar ingen information om detta. Vet du något om hur  långa 8-9 åringar brukar vara? Jag får alltid till svar att de följer sin egen vikt och längdkurva./ KarinN  
  • Nils02

Hej! jag har en son som har fyllt 11 han är 145 och är ledsen för att han är så kort)-:

• Tuffen

Son 10 år. Väger knappa 50 kg, storlek 164. Skostorlek 39. 

• Miew

Sonen snart 11, 130cm, 28kg och skostorlek 33.
    Dottern exakt 9, 122cm, 21kg och skostorlek 31.

Svar på tråden Längd på era 9-11 åringar!!