• ulk

Längd på era 9-11 åringar!!

Hej igen! Min dotter är 157cm och 10 år och har skonummer 39! Hur långa och vilket skonummer har/hade era barn i den åldern?

(Nu ska hon på kontroll om hon behöver mediciner för att hindra växten. Är detta bra, undrar man!!??)

• Svar på tråden Längd på era 9-11 åringar!!
  • Liv 1

Vid 11 års ålder var jag 160cm lång och hade skostrl 37...Idag är jag vuxen och är 168 cm lång och har 39 i skostorl så det behöver inte betyda att hon kommer att bli jättelång...Hon kanske bara är tidig!

• Liv 1

Kan lägga till att jag har en 7-årig kille som är 143cm lång med skostrl 36...och jag är inte orolig!

• linjes

dottern 9 år ca 145 cm o 35 i skor
    sonen 11 år ca 150 cm o 38 i skor 40 om han fick bestämma själv

• Majsan71

Sonen som är 10 år är 147 cm lång och har 37 i skor

• Miamamma

Min dotter är 10år (11 i januari) Hon är 149cm lång har stl 37 i skor...

♥♥ FELICIA,FILIPPA,FIDELI och MOLLY - MINA PRISESSOR!!!♥♥
  • Skosa

Kommer inte ihåg va sonen var då nu som nyligen fyllda 13 så är han ca 175 cm och har stl 46-47 i skor.
    Mamma (dvs jag) 169 och 39
    Pappa 172 och 43
    Så han har växt om oss och växer så det knakar i kläderna.

• Toker1

Hejsan!
    Min dotter på 9 år är idag 152 cm lång och har 37-38 i skor. har en dotter till som är 7 år och hon är nog ca 145 cm skulle jag tro, var ett tag sen jag mätte henne, hon har 35-36 i skor.Vi går på kontroller på barnmottagningen och mäter och väger tjejerna. Så vi har lite koll på vart de tar vägen i längden. Jag (mamma) är 187 cm och deras pappa är 194 cm. Så de har att brås på.
    Vid senaste kontrollen så tror de att 9-åringen kommer att bli ca 182 cm. Hon är tidig i sin utveckling vilket också har med saken att göra. 7-åringen har en kontroll nu i höst.
    Nu mera finns det en annan metod än att ta mediciner, det är att förstöra tillväxtzonerna, fråga om det först. Låter kanske lite drastiskt,men man slipper mediciner resten av livet.

• mariannika

Min 10-åring är 153 cm och har storlek 41

Svar på tråden Längd på era 9-11 åringar!!