• Dunderbara Vilja

Pojken som kallades det??!

Hej alla bok tokiga

Någon som läst Pojken som kallade det av Dave Pelzer??

Vad tyckte ni?

• Svar på tråden Pojken som kallades det??!
  • LyckaJones

jag har läst hela serien.
    Tyckte den var jättebra, men fruktansvärt hemsk!!!

• ebben

Den var ju hemsk! HUR kan en mamma bli så skadad? Fy,mitt hår på armarna reste sig av "skräck" när jag läste den...............Stackars pojke!!

• mia1980

Nej inte än men jag SKA. Min väninna är på mig hela tiden om detta...

• ebben

Jag kan inte fatta HUR han lever idag?.............Tänk vilka minnen??

• jojjsa

åh så hemsk den är! Väldigt gripande, framför allt eftersom den är sann...!

• Shoegal

Bra men svår att ta till sig för det var så fruktansvärt hemskt. Och då har han ändå utelämnat många saker just för att folk inte kan ta till sig hur mycket som helst...

• Dunderbara Vilja

OJJ vad snabbt jag fick svar...haha..kul

Jag har just börjat läsa den och tycker den är fruktansvärd......vilken så kallad mor!!

Har redan beställt de två andra......så jag har de hemma när denna är slut

Ha det så bra alla

• Miss Cee

Jag har läst den första "Pojken som kallades det".
    Visst, det är hemskt det han varit med om, jätttragiskt. Men som bok är den skit. De har bara staplat hemskheter på varandra, men språket och berättartekniken är nästan obefintlig. Så om man vill ha en läsupplevelse så rekomenderar jag verkligen _inte_ denna bok. Om man bara vill läsa hemskheter så fyller den ju naturligtvis sin poäng, men det finns så oerhört många andra böcker som gör, som dessutom är välskrivna. Vilken som helst av Torey Heyden tex.

• Fommpen

Jag är en såndär person som gillar att läsa böcker om barn som antingen far illa eller är emotionellt störda. Efter att ha läst alla böcker av Torey hayden (rekomenderar hennes böcker stakt) så har jag även läst alla tre böckerna av David Pelzer. De var väldigt bra, även om första boken var mer en fakta bok kändes det som, det var inte lika mycket känslor med utan mest bara hemska händelser.

Läs dem, du kommer inte att ångra dig.

• nda

Den är jättebra, och de andra också. Har alla 4 som han skrivit men har bara läst 3 än. Jag blev helt fast av böckerna och sträckläste dem under en jul för ett par år sen. Helt otroligt att det kan hända sånna saker utan att folk reagerar mer och snabbare. Har svårt för att sätta mig in den situationen och hur alla reagerade från mamman till pappan till skolan osv. Ett helt för**vligt livsöde.

Svar på tråden Pojken som kallades det??!