Pojken som kallades det??!
Hej alla bok tokiga
Någon som läst Pojken som kallade det av Dave Pelzer??
Vad tyckte ni?
Hej alla bok tokiga
Någon som läst Pojken som kallade det av Dave Pelzer??
Vad tyckte ni?
Jag har läst de tre första...finns en fjärde oxå....
Böckerna är urbra! Jag sträckläste allihop på en vecka.
.. jag kan säja att jag är glad jag läste den innan jag fick barn... skulle nog inte palla att läsa den i dag!!
Oj då.. det var det fler som kände
Tycker dom böckerna är jättebra... men man ville bara dra ut han ur boken och krama om honom *hehe*
jag har oxå läst dom 3 första... tyckte dom var super.. tror det kan vara nyttigt för folk att läsa sånna böcker, många inser plötsligt att de gnäller för småsaker..
har själv inte haft det så lätt o kände igen mig i en hel del så jag grinade mig igenom alla böckerna o den 4e har ja inte gett mig på, den får nog vänta..
Sen har jag läst en bok som heter "bakom stängda dörrar"..... den är sann o hemsk men oxå bra, utspelar sig i sverige norge på 80talet, man blir chockad över hur samhället funkade då fast man inte tycker det var så länge sen.. kan rekommendera den iaf
Jag har också läst första, men jag klarade inte av den andra! De är så hemska, med så mycket äckliga detaljer, så jag mådde så dåligt när jag läste...
Jag vet ju att allt är sant i böckerna, men jag orkar inte ta det till mig...
Håller med om vad miss Cee sa; hemska upplevelser, men den jag läst (den första) är verkligen inte bra skriven. Både språkligt och berättartekniskt är den högst medelmåttig. Å andra sidan, Pelzer berättar ju om sitt eget liv och kan kanske inte förväntas vara en författare av hög klass. Ibland kan jag dock undra VARFÖR man egentligen vill läsa om så hemska saker som möjligt? Missförst mig inte, jag har också läst den, men varför lockas man att läsa sådant?
Kan också tillägga att mina elever, högstadiet, brukar älska de här böckerna och verkligen bli gripna av dem. De lånar ut dem till varandra och sträckläser!
ja, har läst, gråtit, svurit..
fy fan vilka hemska människor det finns!
det positiva som kommit ur det hela är väl att han hjälpt många andra människor med liknanade problem.
han är i mina ögon en väldigt stark o modig individ!
Jag tyckte att den var helt otrolig. Jag kunde inte lägga i från mig den utan sträckläste den. Jag fattar inte hur barn kan växa upp i såna förhållanden utan att någon ser! Det var väldigt otäckt.
För er som gillade "Pojken som kallades det" kan jag även rekommendera "Bakom stängde dörrar" av Kristina Hansen.