Inlägg från: Smurfan 81 |Visa alla inlägg
  • Smurfan 81

Det här har jag ätit idag (LCHF)

Nu blir det inte helt rätt på minmat eftersom deras livsmedel inte stämmer överrens med de jag ätit (och jag orkade inte lägga in de). Korven t.ex som jag åt innehåll 3% kolisar och inte 5,7 som den "bästa " på livsmedelsverket säger. Kokosmjölken till Panacottan låg på 1% men det står 3,5 på livsmedelsverket. Så jag minskade mängden för att få rätt kolhydrater, men fett och kcal och sånt blir ju fel... Jaja, så här blev det idag i alla fall

4 kolisar (27g)
    11 proteiner
    85 fett

• Smurfan 81

Frukost: Äggmuffins med fetaost & oliv (jättegott!)

Lunch: Grillkorv med blomkålssoppa (blomkålsmos) och hemmagjord ketchup.

Fredagsmys innan maten: Salami, Baby Bel och några cashewnötter.

Middag: Lysande gul fiskgryta med blomkåls"mos" (japp, soppa igen!)

Kvällssnacks: Sega brownies, världens minsta ytte-pytte bit med creme fraiche och grädde.

• Smurfan 81

Värst vad det skrivs dåligt här!

Frukost: 2 äggmuffins mozzarella /soltorkade tomat (suuupergott!!)

Lunch: Dubbelmacka OE polarbröd med ost & skinka

Middag: Kycklingwingar, squash-pommes (inte min grej...) & blue cheesesås

Sen blev det nog inge mer idag! Ev. tar jag en liten bit brownie, men klockan är så mycket nu så antagligen blir det nog sängen snart utan kvällssnacks idag!

• Smurfan 81

Frukost: -
    Lunch: Rester; pytt-i-panna, stekt ägg, rödbetor
    Innan-maten-snacks: En ölkorv
    Middag: Fläskfile med grädd-currysås & blomkålsris
    Efterrätt: 1/8 brownie av 1/4 orginalrecept med grädde & CF till.

Sen måpste jag ju erkänna att det blev lite vin och mousserande men så var det ju ett födelsdagsfirande också! Tackade nej till chips, crostinis, ris och tårta ikväll! Känner mig otroligt stolt!

• Smurfan 81
    MrsFreckles skrev 2008-10-12 22:58:35 följande:
    Smurfan - korde ditt recept pa Brownies, blev bra! Mycket "chokladiga" Och igar hade vi ocksa lite firande ju sa blev vin och mousserande har med...men men nya tag!
    Vad kul! Japp, nya tag nu i veckan!
  • Smurfan 81

Frukost: 2 äggmuffins med oliv/fetaost

Lunch: OE polarbröd med smör och ost

Middag: Pangasius i sås på räkost & grädde, broccoli till det.

• Smurfan 81

Usch vad tokigt det blev idag!
    Sonen har varit hemma från dagis och sånna dagar är det KAOS hemma!
    Fick i alla fall i mig fruksot idag (något jag inte brukar hinna...) men den blev rätt sen så då blev det ingen lunch istället! Barnen bestämde sig för att sova i skift... När dottern sovit 1 timme tyckte sonen att det var dags för vila, då väckte han lillasyster... Så hela tiden han sov satt ajg med en trött gnällig tjej i famnen, totalt nästan 2 timmar! Puh! Helt slut efter att ha haft båda barnen hemma... Så här blir dan i alla fall:

Frukost: Äggmuffin mozzarella/soltorkad tomat
    Lunch: -
    Mellis: 2 små Fiberhuskmackor med ost (ena med majonäs också)
    Middag: Ostsoppa med bacon

Ska försöka få i mig nåt kvällssnacks!

• Smurfan 81
    MrsFreckles skrev 2008-10-15 21:42:09 följande:
    Svar på #201Ostsoppa lat ju gott - recept?
    1/2 gul lök
    Smör
    Grädde (ca 4 dl)
    1 buljongtärning
    1,5 dl stark ost

Sen hade jag i lite salt. OJ vad salt det blev! Usch...Och så hade vi bacon till... gick faktiskt inte att äta upp. Jag hade en brännvinsost, alltså väldigt stark. Nästa gång sk jag ta 50/50 stark/mild ost och så INGET salt! Då blir det nog gott. En klick creme fraiche hade vi också.
  • Smurfan 81

Frukost: -

Lunch: Omelett på 3 ägg med purjolök och paprika. Fetaost och tomat till det.

Middag: Kyckling marinerad över natten i lönnsirap (Atkins sockerfria), blev supergott! En fetaostkräm till det (feta, philadelfia, soltorkad tomat, vitlök och basilika). Sockerärtor och sallad till det.

Kommer med all säkerhet bli något ikväll, men jag vet inte vad än! Kanske en äggmuffin, kanske en ölkorv...

Svar på tråden Det här har jag ätit idag (LCHF)