Inlägg från: Smurfan 81 |Visa alla inlägg
  • Smurfan 81

Frukost: Hanns inte med...

Lunch: På stan med mormor, blev en köttbit med bearnaisesås och grönsaker.

Före-middagen-snacks: Några chokladpraliner (egengjorda)

Middag: Kassler Provencale (tomatskivor & sås på grädde, ost salt peppar) & blomkålsris
    Tror det blir lite kokskakor till "Du är vad du äter" ikväll!

• Smurfan 81
    MrsFreckles skrev 2008-10-30 21:36:54 följande:
    Frukost: 2 kokta agg med majonnasLunch: 3 aggmuffins med gronmogelostMiddag: auberginelasagne med notfars, gradde och Boursinost, hallon med mascarponeMellisar: nagra paranotter (bara 2.9 koliasr/100 gram!), 3 babybel, 1 apple (var saaaaa sugen pa frukt, gar pa kurs denna veckan och alla sitter och mumsar pa kex!)
    Var inte inbjuden till ditt konto... Ville bara säga att du är otroligt duktig som står emot frestelser när andra äter sånt man själv inte får äta! Bra jobbat!
  • Smurfan 81
    MrsFreckles skrev 2008-10-30 22:38:17 följande:
    Tack! Ar lattare an vad jag trodde det skulle vara, tanker bara att jag skulle bara ma samre om jag at en massa kex - for mig ar det sallan stopp vid ett, blir garna, 3 eller 5 eller...
    Mmmm, jag har märkt det! Här fuskas det lite då och då just nu, och har endast med in karaktär att göra! Jag är ju egnetligen inte sugen men det bara står där framför och så tar jag! MÅSTE bli bättre på sånt...
  • Smurfan 81

Frukost: Turkisk youghurt, krossade linfrön & hallon

Mellis: 2 oststavar

Lunch: Falukorv med stuvad spenat & fetaost

Middag: Cevapicci i gräddsås med coleslaw, haricots verts och lingon

Kvällssnacks: Mozzarella och tomat

• Smurfan 81

Frukost: 2 äggmuffins med bacon, fetaost

Lunch: Äggröra på 3 ägg och lite grädde, kycklingkorv till det

Middag: Rödlöks/fetaostpaj med tzatziki (recept kommer snart)

Kvällsgott: Pannacotta med hallon och grädde (fast jag orkade bara hälften...)

• Smurfan 81

Frukost: OE Polarbröd med skinka

Lunch: Gratinerad lax med coleslaw

Middag: 1/2 kycklinffilé med guccamole och grönsallad
    Efterrätt: Andra halvan av pannacottan jag inte orkade igår

Till kvällssnacks tror jag det blir lite parmesankex med ost på.

• Smurfan 81

Creme fraiche är ju jättebra! Det äter jag till mycket. 34% fett och 3% kolhydrater. Super!

• Smurfan 81

Frukost: Några oststavar

Lunch: Kräftpaté med hemmagjord sås, ägghalvor med majonäs

Middag: Airams mexigryta står och puttrar för fullt. Vitlökssås till det.

Kvällssnacks: Sockerfritt godis

• Smurfan 81

Vad har jag ätit idag? Hmmm...

Frukost: Nä, jag fick sovmorgon...

Lunch: Grillad kyckling skulle ha ätit coleslaw till, men den hade blivit gammal så jag tog potatissallad. Faktiskt bara 8,5% i den och faktum är att jag räknade ut att det bli 13% i en coleslaw så det blev faktiskt bättre!

Middag: Lunchen blev så sen så vi har inte ätit än... Håller på och tinar räkor och ska äta lite räkmackor. På OE Polarbröd förstås! Med avokado och majonäs, mums!

Sen blir det lite vin och en efterrätt, och den tänker jag inte ens tala om vad det är!

Svar på tråden Det här har jag ätit idag (LCHF)