• TheDyingBride

Zelda - a link to the past, HJÄÄÄÄLP!!

Har inte spelat Zelda på tio år eller så, men fick låna ett spel av en vän och är fast.
    MEN, jag minns ju ingenting!!
    Hur gör jag för att ta mig upp till tornet och hämta "moon pearl"?

Är på ett ställe där det är en sån här fyrkant (vad sjutton det nu heter *hjärnsläpp*) som transformerar mig till kanin i någon annan värld, och jag kommer inte därifrån.

HUR gör jag för att hämta moon pearl!!??

• Svar på tråden Zelda - a link to the past, HJÄÄÄÄLP!!
  • Luddvar

Du måste ha den magiska spegeln för att kunna omvandlas från den rosa kaninen till Link igen. Den spegeln hittar du i en grotta hos en gammal man. Du ska följa med honom.

• TheDyingBride

Men jag har fått spegeln och gått i grottan och allt.
    Sen har jag kommit ut från grottan och hittar den där fyrkanten, kliver på den och blir kanin.
    Har använt spegeln för att bli LInk igen men hittar ingen väg upp till tornet ändå..

• Luddvar

*tänker* Då är det kanske något du måste klara av först innan du kan komma in där. Något du glömt... Du menar det rosa, tror jag det var, slottet uppe på berget? Det är ett tag sen jag spelade det sjäälv men jag har ju klarat detta så många gånger...

• TheDyingBride

Ja precis..

Har jag ju också spelar och klarat det, men för typ tio år sen. Och nu står det stilla.

Kan det vara typ något för att kunna hoppa?
    Det är ju en trasig hängbro till höger någonstans på det här berget..

• ming

Det finns ju såna här spelinstruktioner på nätet. Man kan hitta nästan alla spel. Googla på Zelda a link to the past walkthrough bara.
    De är skitbra, hehe, fast inte så bra om man fuskar hela tiden.

• ming

Jag har för mig att man skulle gå in i spegeln på något speciellt ställe, så hamnar han på nån annan klippa.
    Eller var det på nåt annat ställe, kanske...

• TheDyingBride
    ming skrev 2008-09-07 19:10:54 följande:
    Det finns ju såna här spelinstruktioner på nätet. Man kan hitta nästan alla spel. Googla på Zelda a link to the past walkthrough bara.De är skitbra, hehe, fast inte så bra om man fuskar hela tiden.
    Har googlat och försökt hitta något på svenska, för jag vågar inte ens ge mig på att försöka fatta på engelska när jag sitter här i halvt upplösningstillstånd redan.
    Men de förklaringar jag hittar hjälper inte alls för de stämmer inte. Eller så är det jag som är dum.

Ska kolla på det du skrev och se om jag kommer vidare där iaf.

Gillar inte att fuska så, vill bara ha liiiite hjälp att hitta ingången till tornhelvetet bara.
  • ming

Detta hittade jag i en walkthough:

Go left and stand in the Light colored floor where Spectacle Rock used
    to be. Use the magic mirror there to go to the Light World, and you
    should be standing on top of that rock. Collect the piece of heart and
    drop down at the other side.
  • TheDyingBride
    ming skrev 2008-09-07 19:11:55 följande:
    Jag har för mig att man skulle gå in i spegeln på något speciellt ställe, så hamnar han på nån annan klippa.Eller var det på nåt annat ställe, kanske...
    Hittade någonstans där det stod till vänster om där han blev förvandlad, men det funkade inte alls.
    Fast det kanske är på någon klippa till vänster?

Hm. ska gå och testa lite till så återkommer jag.

Tack snälla ni för hjälpen.
  • ming

Oj, det var visst fel bit. Jaja, nu fick du lite hjälp att hitta ett hjärta.

Svar på tråden Zelda - a link to the past, HJÄÄÄÄLP!!