• Annika123

    De bytte blöja på matbordet mitt i restaurangen

    Matlusten var som bortblåst..:( När man för en gångs skull går ut och äter!

  • Svar på tråden De bytte blöja på matbordet mitt i restaurangen
  • Mandi74
    Heahog skrev 2008-09-08 12:01:55 följande:
    Skulle aldrig få för mig att lägga mitt barn på golvet på en restaurang eller nån annanstans där det är skitigt, kan vara kallt & finnas glasbitar. Har man en vagn kan man som sagt byta i den.
    Om man inte har någon vagn då?
    Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • Heahog

    Nu är han ju så stor att han kan stå, om det skulle behövas, men varför göra sig ens besväret att rulla ut underlägg & stå konstigt hukad för att byta på golvet eller ännu värre, sätta sig ner bredvid? Rullade hellre ut underlägget i vagnen. Underlättade för ryggen & kändes mkt trevligare ^^

    Visst händer det att jag fortfarande måste byta i vagnen, för jag byter inte heller på offentliga skötrumsbord, precis som att jag aldrig sitter på offentliga toaletter. :)


    Lotlas skrev 2008-09-08 12:04:43 följande:
    Men har du inget att lägga barnet på? Jag skulle självklart heller aldrig lägga min son direkt på ett golv (utom hemma och hos vänner), men man har ju underlägg i skötväskan. Jag lägger honom aldrig direkt på ett offentligt skötbord heller. Inte ens direkt på det vi har hemma heller, faktiskt. Då har jag alltid en handduk under som man tvättar ganska ofta.
  • Amanda us

    Förstår inte folk att det är något äckligt?
    Har man så lite hänsyn till andra människor att man gör detta när det finns toaletter och stället där andra inte behöver se.
    Hade jag sett nång bytit en blöja på en restaurang hade jag gått dit och bett dem gå därifrån...

  • Heahog

    Har du ingen vagn med dig får du väl lösa det på annat sätt. Du kke byter på goölvet eller bordet eller i knät, men jag gör det inte, precis som jag skrev.

    Tror nog att man brukar tänka på sånt om man ska ut nånstans utan vagnen :)


    Mandi74 skrev 2008-09-08 12:05:08 följande:
    Om man inte har någon vagn då?
  • Lotlas
    Heahog skrev 2008-09-08 12:08:41 följande:
    Nu är han ju så stor att han kan stå, om det skulle behövas, men varför göra sig ens besväret att rulla ut underlägg & stå konstigt hukad för att byta på golvet eller ännu värre, sätta sig ner bredvid? Rullade hellre ut underlägget i vagnen. Underlättade för ryggen & kändes mkt trevligare ^^Visst händer det att jag fortfarande måste byta i vagnen, för jag byter inte heller på offentliga skötrumsbord, precis som att jag aldrig sitter på offentliga toaletter. :)
    Jo, fast jag tänkte om du inte har någon vagn med dig. Jag har inte alltid det, och då finns det inte så många alternativ än golvet. (Bärstolen är så svår att byta blöja i!)
  • Heahog

    Hmm. Men om de inte har skötrum eller handikappstoa, utan bara trånga toaletter & de är gäster på restaurangen, ska de bara lämna sin mat & gå iväg nån annanstans då? Då är det väl mer lämpligt att man förpassar sig till ett hörn där ingen behöver bli så besvärad & sånna hörn har väl nästan alla ställen, tex entren eller precis utanför toaletterna.
    Amanda us skrev 2008-09-08 12:09:15 följande:


    Förstår inte folk att det är något äckligt?Har man så lite hänsyn till andra människor att man gör detta när det finns toaletter och stället där andra inte behöver se.Hade jag sett nång bytit en blöja på en restaurang hade jag gått dit och bett dem gå därifrån...
  • Amanda us
    Heahog skrev 2008-09-08 12:12:46 följande:
    Hmm. Men om de inte har skötrum eller handikappstoa, utan bara trånga toaletter & de är gäster på restaurangen, ska de bara lämna sin mat & gå iväg nån annanstans då? Då är det väl mer lämpligt att man förpassar sig till ett hörn där ingen behöver bli så besvärad & sånna hörn har väl nästan alla ställen, tex entren eller precis utanför toaletterna.Amanda us skrev 2008-09-08 12:09:15 följande:
    Ja, jag tycker då man ska lämna sin mat och plats för att ge respekt till de andra gästerna! maten finns nog dessutom kvar när du kommer tillbaka...
    Det känns högst opassande att byta just blöja på en restaurang, det ser riktigt äckligt ut faktiskt! speciellt om det finns toaletter vilket jag antar de flesta restauranget har.
  • Heahog

    Har aldrig hamnat i den sitationen att jag inte har vagnen med mig. Om jag någon gång åkt bil, så har det varit korta stunder & då har han haft ren blöja innan vi åkt. Skulle han bajsat ner sig medan jag handlat, så skulle han inte dött av att ha blöjan i 10min till innan jag hade kommit hem.

    Har ingen bil & åker väldigt sällan bil, så vagnen är alltid med :)


    Lotlas skrev 2008-09-08 12:11:14 följande:
    Jo, fast jag tänkte om du inte har någon vagn med dig. Jag har inte alltid det, och då finns det inte så många alternativ än golvet. (Bärstolen är så svår att byta blöja i!)
  • ladydivine

    Är jag ute någonstans så byter jag i vagnen, tycker det är enklast och för att någon ska se vad jag håller på med så måste dom ju stäcka på sig/stå alldeles bredvid.
    Å då f¨år som skylla sig själv.

    Jag skulle nog inte lägga upp barnet på bordet, det tycer jag är ofräscht....som tidigare inlägg så skulle jag byta på golvet på en filt om ja ej hade vagn, för filt det har jag alltid med mig.

  • Heahog

    Ursäkta?? Det kan finnas glas på vilken restaurang som helst, glas kan tappas vet du & glasbitar kan vara väldigt små.

    Vad då efterkommande gäster ska få äta i ungens bakterier??? Vad FAN har de i min sons VAGN att göra eller på hans UNDERLÄGG att göra???

    Hoppa inte in & anklaga mig för saker när du inte läst ordentligt vad jag har skrivit!


    luscious skrev 2008-09-08 12:13:53 följande:
    Linnea84a har sagt att hon hade något under barnet. Och seriöst...hur mycket glas fintn det på ett pizzahak med tre bord?? är för fan ingen krog. Såditt barn ska inte få bli smutsigt men efterkommande gäster ska behöva äta i ungens bakterier...nice ego.
Svar på tråden De bytte blöja på matbordet mitt i restaurangen