- 

fintLinny skrev 2008-11-18 16:27:48 följande:Dagens sminkning: http://www.familjeliv.se/hem/linny/galleri.php?cur_album=forum%20makeupTack självtrolltyg skrev 2008-11-18 19:30:37 följande:Tack så mycket Gillade din naturella make, som du säger så framhävdes dina fransar. Vill också ha sådana fransar istället för mina små stumpar. - 

Fint med eyelinern, skulle vara snyggt om man försökte göra linjen lite tunnar i inre ögonvrån. fast du skrev att den är tunnare irl så det kan ju vara kortet som luras lite men till dina ögon tycker jag att eyelinern är jättesnyggt! så fortsätt med det är mitt tips.truelove 4 ever skrev 2008-11-19 09:29:21 följande:Har en bild på dagens sminkning. OBS: eye linern är mkt tunnare irl,gick inte att få ngn bra bild på det - 

jättefin vardagsmake. Plockade fram din ögonfärg fint.Linny skrev 2008-11-19 10:15:32 följande:www.familjeliv.se/hem/linny/galleri.php?cur_a...Dagens basic-sminkning i galleriet.. - 

Nu har jag lagt upp dagens ''make'' på bloggen. Vädigt lik andra sminkningar jag gjort.
http://trollsannasmakeup.blogspot.com/ - 

Fridapida
Vet inte alls vad jag hade gjort som fick till fransarna så. Brukar inte bli så. Gillade också det. Synd man inte får till dom så varje dag.
Snygg lila sminkning. Är själv tokig i lila och rosa just nu. - 

Tycker den var fin. En neutral sminkning. Så vill du har mer effekter så kan du ha lite mer färg och en eyeliner. Tror det skulle vara snyggt till dina ögon. Visst är Cliniques consealer superbra. Lätt att jobba med.Luxor skrev 2008-11-21 20:38:42 följande:Nu har jag gjort ett försök på foto av min sminkning idag. Tycker att jag sminkar o sminkar men nu när man ser på bilden så ser man ju inte alls speciellt sminkad ut. Önskar att jag vågade lite mer och framför allt kunde mer... Mina ögonskuggor idag är MUS´s cotton candy och diva. Underlag är id´s foundation och under ögonen har jag Cliniques all about eyes concealer (tack Linny för tipset) samt id´s concealer lite här o där. Har även en rouge från id. Mascaran är från Lumene. Ögonbrynspennan är från Laura Mercier. Om det är någon som orkar gå in o kika på min sminkning och dessutom kommentera så tar jag tacksamt emot tips på förbättringar jag kan göra .Va på MUS idag och kom hem med 3 skuggor; muffin, nightfall och tie. Så här ska det övas på sotning.Kart man kan ha glittereyeliner på fest. Rosa och bruna skuggor är snyggt ihop. Vad jag tycker är snyggt är om man har två rosa skuggor, en lite kanllig rosa och en ljus och den bruna. Med den kanlliga rosa kan man bara lägga jättelite bara för att få en liten färgklick till sminkningen. En liten färgglad klick. Tycker det kan vara snyggt när man har bruna el jordnära färger på kläderna. Hoppas du förstår hur jag menar. Annars kan det räcka med den glittriga eyelinern också.Emeraldy skrev 2008-11-22 11:22:33 följande:Jag ska på fest ikväll och halva nöjet med fest för mig är alla förberedelser innan med långt bad, hårinpackning, omsorgsfullt lagd make up osv Nu till min fråga: Är det helt tacky med glitter-eyeliner? Jag ska ha en brun klänning och funderar på en make up i rosa och brunt, det borde väl funka? Har gröna ögon och är blond. Ge mig gärna tips - 

Till er alla andra tjejer. Jag har kikat på era sminkningar och dom är så fina.
Har lagt upp torsdagens och fredagens sminkningar på min blogg nu. Har jobbat så mycket så jag har inte hunnit med. Givetvis är jag fortfarande inne på rosa och lila så dom påminner om tidigare sminkningar.

Det blir nog jättesnyggt! Lägg gärna upp en bild sen.Emeraldy skrev 2008-11-22 11:54:58 följande:trollsanna:Det var precis så jag tänkte; en lite ljusare rosa, en ganska mörk men neutral brun och så har jag en jättefin lite mörkare och festligare rosa. Jag kör på det Och så en liten smal rand av glitter-eyelinern - 

Har städat min sminkväska och testade att sminka mig i orange. Finns bild på bloggen. Fast på bilden är inte färgen lika stak som den igentligen är.

det är en verktygsväska från Jula. Behöver dock köpa en till snart..men kan rekomendera den.Fridapida skrev 2008-11-23 11:53:47 följande:Väldigt fint. Vilken bra väska! *avis*