Inlägg från: Phantera |Visa alla inlägg
  • Phantera

Smink smink smink vi fortsätter!

Ingen sminkning idag.
    Men imorgon ska jag ta mig ner på stan och leta farsdagpresent...
    AJ fan! Glömde skicka kort till MIN far! Fuck! Jaja...

AJa...farsdagpresent till mina barns far.
    Så då kanske man skulle göra sig lite shoppingfin...?
    Vad ska jag ha för färg/er?

Natti på er girls!

• Phantera

ÄNTLIGEN FREEEEEDAG!
    TJoho! Det är min heliga dag...bästa dagen på hela veckan.

Undrar hur man ska sminka sig idag då...???

Mannen har jobbat natt så de små ska få åka några timmar till dagis och leka. Så åker jag nog hem och vilar. Den yngsta kom in 5.20.."Ja vill titta på teve".
    "Men TVn har inte börjat än, det finns inget att titta på"
    "jooooooo"
    "Nej, gumman. Det finns inget på TV. Det är inte mamma som bestämmer, det är TVn."
    "Men jooooo"
    "Sch! Du väcker Denise"....
    "åååååå"
    "Komma upp!"
    "Ok"
    Sen sov skitungen till 7!
    Den andra vaknade vid strax före 6...urk!
    Morgonpigga barn borde förbjudas!

Nehepp..påklädningsdags...!
    Ha en toppen dag alla!

• Phantera
    Linny skrev 2008-11-07 16:46:48 följande:
    Ok, här är dagens sminkning..www.familjeliv.se/hem/linny/galleri.php?cur_a...Jag upplever inte att jag kan ha koppar/orange utan att jag ser glåmig och trött ut. Likadant med rosa. Fast jag gillar färgerna.. Å andra sidan ska jag ge det en chans till, för imorse fick jag stressa och göra hela sminkningen med alla moment på 10-15 minuter och dessutom med skuggor som inte var så lätta att arbeta med.. Men jag har tyckt att jag såg trött och sliten ut hela dagen..
    Men jösses vad snyggt!
    Jag efterlyste orange om jag inte minns fel? Eller...kanske bara täntke?
    Du såg inte alls trött ut. Snyggt med färgen under de nedre fransarna också. LÄckert!
  • Phantera

Så där!

Nu ligger kvällens sminkning uppe. Det blev en sotning. Kände att jag behövde öva.

Ge gärna lite feedbak!
    Nu ska jag göra världens godaste potatisgratäng! Ses!

• Phantera

Hur får man "glitter" att fästa?
    Jag har några burkar med glitriga "flagor" som jag fått från thebodyneeds.com när jag beställt samples.
    Men hur får jag dem att fästa? Bara borsta på med en borste funkar inte. Man bara dammar bort dem...typ.
    Vad ska man använda för att få dem att sitta kvar?
    Hade "svart glitter" som jag tänkte ha på ikväll...men det sket sig med bresladd...hehe

• Phantera
    Fluffguf skrev 2008-11-07 19:07:13 följande:
    Jag skulle satsa på en primer (lumene har en bra eyeprimer) och sedan en cremeögonskugga för att göra ytan lite klistrig. Budgetalternativ: ett tunt lager vaselin.
    Jo, men jag har en primer under skuggorna. Men sen tänkte jag ha glittret på skuggorna, men det fäste inte. Ska jag blanda primer _i_ glittret då eller?
    Har ingen crèmeögonskugga...
  • Phantera
    Fridapida skrev 2008-11-08 15:24:47 följande:
    Phantera bra med länken där... blev lite förvirrad inne på din sida. Jag skulle satsa på att göra en ännu mörkare. Mera kajal eller eyliner på övre fransraden. men det var väldigt fint. Sotat är snyggt, så är det.
    Tack!
    Jo...är lite dålig på eyelinern...
    Jag tror jag ska försöka satsa på en enfärgad sotning. Det är egentligen så jag har tänkt mig en riktig sotning.
    Bilderna blir lite ljusare (även för mig), så sotningen var lite mörkare IRL.
  • Phantera

Vad är PRET-ty?
    En sida för byten?

• Phantera
    trolltyg skrev 2008-11-08 18:10:36 följande:
    Nya bilder på dagens make  www.familjeliv.se/hem/trolltyg/galleri.php?cu...Dagsljuset hade inte kommit igång på riktigt när jag photade men jag hoppas dte går att se ändå.
    Snygga färger!
    Hade gärna sett någon kajal på vattenlinjen. Lite mer skugga högre upp över globlinjen.
    Kanske lite mascara på de nedre fransarna...?
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!