Inlägg från: Phantera |Visa alla inlägg
  • Phantera

Smink smink smink vi fortsätter!

TigerLinn > Åh! Inte jag heller...! Jag har abstinens!

Ska på arbetsintervju imorgon, ska man köra på någon lite naturlig make då?

LMK > Skitsnyggt med färg på vattenlinjen! Passar du jättebra i. Säger som Linny: kan du inte ta en helbild på ansiktet när du har färg på linjen?

Jag blir ju skitsugen på en Book of shadows! Fridapidas make ser ju helt fantastisk ut! Gillar färgerna skarpt!

• Phantera

Var det Everyday minerals flat top kabuki brush som flera av er hade som favorit?
    Jag har ju en Kabuki från i.d. och tycker den funkar jättebra, men visst sa ni att EMs borste var mjukare?

• Phantera
    Fluffguf skrev 2008-11-12 21:40:20 följande:
    Det är min favorit, jag har inte provat IDs själv, men EMs är verkligen superbra!
    Tack för svar!
    Funderar på att köpa en...men jag är iofs nöjd med den jag har, den kanske är lite lite hård...hm...
    Hittade en på Tradera nämligen...
  • Phantera

I'm back!
    Har varit i Småland och hälsat på mina föräldrar, bröder och farföräldrar. (Farmor är döende).
    Lite OT, men som sagt, nu är jag tillbaka och ska läsa ikapp!

Linny skrev 2008-11-13 11:17:48 följande:
    Har hört många säga att EM´s är så mycket bättre och mjukareän Id´s. Vad kostar den på tradera då? Kostar ju bara runt 70 kronor från Em´s egna sida menar jag
    Den kostade 40 men 80 om man tog "köp nu" vilket borde bli billigare om man köper den från ems egen sida...frakten därifrån blir väl lite dyrare. Men nu har hon tagit bort "köp nu" priset...så jag avvaktar lite.
  • Phantera
    Linny skrev 2008-11-16 20:41:04 följande:
    Men då är den ny (oanvänd) väl?
    Ja, det är den!
  • Phantera

Vad tror ni att göra en tråd som vi kan länka till i Fridapidas trådstart?

Vi får ju många frågor om favorit produkter, eller vad man använder för grejjer. Då kan man enkelt klicka vidare genom trådstarten och se vad "vi" använder/gillar/rekommenderar?

Typ något sånt här:
    Mina Vänner - Make Up-edition!!

Namn: (Just for fun)
    Ålder: (JFF)
    Hudtyp: (torr/bland/fet)
    Hudfärg/ton:
    Ev. problem (hy, skönhetsfläckar el dyl, något man stör sig själv på):
    Nöjdast med/framhäver helst:
    Så här gammal var jag när jag började sminka mig:
    Den här personen har lärt mig mycket angående smink:

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤FAVORIT-LISTAN:¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
    (Skriv gärna färg/nyans och inköpsställe om ni har ett favoritställe (affär/webshop) där ni köper produkten)

* Märke/Märken "overall"(max 2):
    * Ansiktskräm/dag el natt:
    * Ögonkräm/dag el natt:
    * Rengöring ansikte:
    * Rengöring ögon:
    * Rengöring läppar:
    * Primer ansikte:
    * Primer ögon:
    * Primer läppar:
    * Foundation:
    * Puder:
    * Rouge:
    * Bronzer:
    * Brynprodukt:
    * Kajal:
    * Eyeliner:
    * Mascara:
    * Ögonskuggor(2-3):
    * Läpp-penna:
    * Läppstift:
    * Läppglans:
    * Borste/borstar:

Typ??
    GLömt något?

• Phantera

Fridapida > Jo, det kanske är så.
    Men jag själv känner ibland att "åh...vad var det nu hon sa att hon använde och gillade".
    Vissa grejjer har jag faktiskt skrivit upp i en liten "önskelista" som jag vill prova. Men ibland tänker jag inte så långt utan: "det kommer jag ihåg"...hehe..

Sen eftersom många tittar in en snabbis och frågar så kan man ju göra som man vill, svara i tråden eller hänvisa till listan?

Vi får se om det funkar...hehe...

Här är tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

Nu är det natti!

• Phantera

Vem köper sånt här?
    www.tradera.com/STORT_SMINKPAKET_MAKE_UP_STORE_LÓREAL_MAXFACTOR_m_m-auktion-77503921

Och hur orkar man lägga ut sånt? Med tanke på hur lite tid hon verkar ha så bemödar hon att skriva hur mycket det är kvar av varje produkt...

Jag skulle inte våga köpa någons använda smink...det blir ju bakterier i...
    Fast det kanske inte alla vet?
    I så fall ska det ju vara sminkprodukter där man inte kunnat vara inne och "peta på produkten" med fingrar el dyl.

• Phantera
    zazzza skrev 2008-11-19 10:23:38 följande:
    ja, det var dåligt! hon sa att ja då kan inte du använda mineral över huvudtaget! men jag sa inget, för EM tål jag, utan bismuth.läste om det o de stod att det var en tungmetall som de fin krossar för att bära pudret...
    www.careoflena.se skriver så här om sitt Mineralsmink.
    Vårt mineralsmink
    ? är bra både för huden och miljön
    ? har få ingredienser med specifika uppgifter
    ? gör inte om dig utan tar fram dig
    ? innehåller inte vismutoxidklorid, syntetiska färg- och konserveringsämnen, nanopartiklar, mineraloljor eller parfym.

Jag tror att vismut är samma sak som bismuth...
    Men du kan ju maila och fråga.
    Du kan dessutom få sminkprover och se hur du reagerar.
    Jag gillade dem jag fick. Minst lika bra som i.d. tycker jag!
    Om du skriver hudton, och vilken hudtyp du har så skickar hon små prover i påsar. Du kan kolla i min blogg hur det ser ut:
    phantera.blogg.se/2008/october/mer-smink.html
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!