Inlägg från: Phantera |Visa alla inlägg
  • Phantera
    Linny skrev 2008-11-19 11:08:02 följande:
    Men allvarligt Så snuskigt! Och även om någon nu vill köpa sånt som andra pillat i så var ju en del saker nästan helt slut.. Och en halvtom mascara?!
    Ja...huvva! Nästan så det börjar klia i mina ögon...hehe
  • Phantera
    Fridapida skrev 2008-11-19 17:13:05 följande:
    Jag har provat en produkt ur BB idag. Vad tycks?www.svalmarkskan.blogg.se
    Snyggt! Snygg lila nyans!!
    Jag blir ju jättesugen på BB!!Humsidumsi..*fundilerar lite*
  • Phantera

www.bodydelite.se/MINERALSMINK.asp
    Så här står det på deras sida: " helt fritt från vismut oxychloride. Detta ämne ingår i vissa märken av mineralsmink och är kemiskt besläktat med arsenik och kan orsaka klåda och allergiska reaktioner."

• Phantera
    Fridapida skrev 2008-11-20 16:47:02 följande:
    Kianas Mami skrev 2008-11-19 23:26:54 följande:
    Deras tainted MV? Heter den inte så? Jag är iofs motståndare till att försöka ge ansiktet färg genom att ha en mörkare bas... Jag tycker att det blir mkt bättre resultat om man använder en bronzer för att få en mer "solbrun" look. Pudret, dvs MVn har man i hela ansiktet och man vill ju vara så ljus som möjligt på vissa ställen som t.ex. på överläppen och under ögonen.
    Fridapida > När du skriver på överläppen, menar du då området ÖVER överläppen och under näsan?
    Jag tycker ofta att det ser knasigt ut om det är ljusare där än resten av ansiktet. Varför vill man ha ljust där?
    Visst, man vill ju inte vara mörk så det ser ut som man har mustasch heller...
  • Phantera
    Fridapida skrev 2008-11-20 17:17:16 följande:
    Fråga till ALLA: Brun eller blek? Är jag ute och cyklar?
    Helt klart BLEK!

Det är ju inte snyggt om ansiktet är brunt och sen kommer (eventuellt?) en blek hals och ev urringning el dyl.
    Nej..naturligt är snyggast.
    Sen kan man som ni säger ha lite bronzer på kinder, panna, haka och näsrygg. (Där solen tar först/mest)...för att ge ett lite piggare intryck.

Sola solarium är det ju inget bra med, förutom de med psoriasis och "sånt" då ev.
  • Phantera
    trolltyg skrev 2008-11-20 15:48:42 följande:
    Personligen tycker jag att mineralfoundation är mycket enklare och snabbare att använda än flytande foundations, resultatet på mig blir dessutom jämnare och snyggare. Täckningsförmågan reglerar man genom att ta på extra lager för mera täckning. Sedan kan olika märken vara olika täckande. Jag använder Youngblood och ibland Everydayminerals och då är Youngblood mera täckande än everydayminerals.
    trolltygs svar på lillajags fråga.
    Måste bara inflika att borstarna spelar roll också.
    Olika borstar ger ju olika täckning. Men visst kan man ha en borste som ger mindre täckning och ta fler lager i så fall.
    Men en bra kabuki ger bra täckning.
  • Phantera

Dagens sminkning: phantera.blogg.se

Behöver fler skuggor!!!!!
    Vill ha en MUS här i stan...och en FACE...och en kicks...och Åhléns!!
    GIVE ME!

• Phantera
    Pokergirl skrev 2008-11-20 20:22:01 följande:
    Phantera: Har du testat att byta på pret-ty.se? Där kan du byta bort sånt som du inte använder och få nya produkter att testa. Perfekt!
    Imperialiss: Ja, visst är det skillnad på borstar! Jag har inte testat EM, däremot har jag köpt både Japonesque, ID och Kicks. Japonesque är helt klart favoriter, men jag skulle vilja testa MAC-borstarna också!
    Nej, jag har inte testat att byta. Vet inte riktigt vad jag skulle byta bort.
    Dessutom vill jag nog inte ha något som någon annan haft, i alla fall inte om det är sånt som de kan ha petat i med fingrarna. Eller mascaror för det kan fastna bakterier och stuff på borsten...
  • Phantera
    Fridapida skrev 2008-11-20 20:34:45 följande:
    PhanteraFint! Är du nöjd med big tease? Vill du berätta lite om den?
    Hm...jag är lite dålig på att "få till det" med big teasen tror jag.
    Den har ju två borst-sidor. Den ena med långa strån och den andra kortare tätare.

Jag tycker dock att jag får fylligare och längre fransar med min favvo: L'Oréal Telescopic Mascara.
    Sen är jag inte så duktig på Mascara, min teknik är nog inte den bästa.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!