• Linny

Smink smink smink vi fortsätter!

Himla valv skrev 2008-10-23 18:23:47 följande:
    Karisma & Linny- Jag har förstått att Isadora & Loreal inte kan vara lika bra. Man vill ju inte att dom ska innehålla annat heller än just mineral. Finns det en länk till hemsidan av Laura Mercier? Ingen av er som har erfarenhet utav Dermaha?
    Jag brukar köpa från http://www.strawberrynet.com/. De har inte alltid inne alla färger, men de brukar byta lite då och då.. Men LM´s hemsida är http://www.lauramercier.com/. Därifrån kan du tyvärr inte köpa och få skeppat till sverige dock.
    Özlem skrev 2008-10-23 18:31:13 följande:
    "Din behandling avslutas med att du får en personlig karta över ansiktet - Face Map. Kartan visar var det finns problem och vilka produkter som ska användas på de specifika zonerna. På så sätt använder du produkter endast på de ställen där de behövs"kopierat från www.dermalogica.se/dinhy/facemap.asp
    Jag är alltid skeptisk till sånt. Tycker de försöker prångla på en tio produkter trots att man faktiskt klarar sig fint på 2-3..

Det är det jag inte gillar med tex. cliniques gula fuktkräm. Att jag ska behöva ta en kräm till OVANPÅ fuktkrämen liksom..
    Pindus skrev 2008-10-23 19:25:38 följande:
    Är det eye removern som är i kräm form? jag gillar den men kommer sällan ihåg vad grejerna heter :) Då använder då skin smoothing creme till natten?? den va inte speciellt dyr heller på jersey..
    Ja, Gentle eye makeup remover är i krämform. Jättemild!!
    Skin smoothingcreme är en perfekt nattkräm. Men jag använder den, på vintern, även dagtid för då behöver min hy extra fukt
  • Linny
    Charlita skrev 2008-10-24 00:46:37 följande:
    iiiih jag har probleem! :( Inget stort sådant men ändå. Jag kaan int bära läppstift! Jag smörjer in mina läppar med cerat innan jag lägger på läppstiftet.. Men det blir inte bra läpparna blir torra och nariga istället.vad ska jag göra? skippa läppstiftet?? det vill jag inte.. :(
    Jämt, eller bara nu pga förkylning eller nåt?
  • Linny
    Karisma skrev 2008-10-24 10:00:00 följande:
    Nu ska jag strax in till Umeå och handla lite.Tänkte köpa åtminstone mascara som förlänger (tips?) och gör dem tjockare, goldglow, samt en angle pensel.I vilken ordning lägger man sedan på sminket på ögonen?tex, goldglow, brun ögonskugga, eyeliner, mascara samt vit eller svart kajalpenna inne i ögat./kristina
    Jag lägger såhär..

Eyeprimer
    Naturell krämskugga över hela locket
    Brun skugga som ett liggande V, utmed övre franskanten och upp i globlinjen.
    Goldglow över resten av ögonlocket och sudda med det mörka
    Sedan fyller jag ofta på lite med mörkt och ev. lite mer goldglow tills jag fått snygga övergångar
    Sedan eyeliner
    Mascara
    Kajal på insidan ögat
  • Linny
    Karisma skrev 2008-10-24 10:59:25 följande:
    Tack för svaren tjejer , imorgon ska jag testa att sminka mig. Är goldglow jag är mest rädd för då den är i pulverform. Har aldrig provat det tidigare.Måste nog köpa mig en ny vi kajal, har tappat min. Hmmm primer äger jag inte, kanske skulle kolla upp det. annars får det vänta tills efter julen. kommer ändå inte gå ut ngt på krogen så det gör nget om dedt inte håller så länge. Vill jus nu bar testa mig fram. Har brun och olika lila toner hemma, får sen ta och testa ngt annat. Tycker mörk metallic blå är snyggt, har dock bara sett det på youtube, men får väl leta i butiker./K
    Jobba in den i borsten och knacka av lite innan du börjar applicera. Applicera genom att försiktigt dutta på med bestämda rörelser. Svep inte

Föreslår att du inte köper VIT kajal utan ljust ljust gul. MUS har en som heter Vanilla. Lite krämfärgad typ. Vit är inte bra för då ser ögonen röda ut och det ser inte så naturligt ut heller..

Om du inte har primer så behöver du nästan en naturell krämskugga. Annars är det väldigt svårt att få en lös skugga att fastna och den får inte riktigt någon intensitet. Om du inte har det så prova åtminstone med ett tunnt tunnt lager vaselin eller nåt..
  • Linny
    Karisma skrev 2008-10-24 11:12:26 följande:
    Jo jag tänkte ngn vanilj eller så inte kritvit. tur jag fråga ang goldglow, jag hade garanterat dragit den över bara . Ska se om jag hittar vilken pensel det ska vara till. Förhoppningsvis så har jag redan en hemma.Det räcker inte m sån här blöt foundation som "primer"? Annars så får jag försöka få karln att lätta på plånboken. Han vill dokc inte att jag köper så mkt idag. /K
    Det kan funka med foundation men oftast behövs mer. Har hört någon prova med just vaselin, så det fäster bättre.

En primer brukar dock inte kosta så mycket. Jag har Urban Decay för typ 165 kronor. Har jag haft lääääääääääääääääääääänge!
    Himla valv skrev 2008-10-24 12:04:38 följande:
    Använder någon av er kompakt puder? Tycker det kan vara bra om man behöver bättra på under dagen. Jag brukar även lägga lite på ögonlocken kanske helt fel Har ni några tips isåfall på märke?
    Tyvärr inget tips på kompaktpuder. Jag använder mineralmakeup. Då har jag en foundation och ett finishing dust (båda är i puderform) som jag lägger på på morgonen. Har hittills inte behövt bättre på en enda gång under dagen Hände aldrig förut. Då hade jag ju flytande foundation och den försvann ju under dagen samt att jag blev blank i pannan osv..
  • Linny
    LMK skrev 2008-10-24 13:57:04 följande:
    LindaLampa skrev 2008-10-24 13:48:02 följande: Japp, här hänger vi!! ;-DNARS Orgasm är det ultimata rouget! Persikorosa med guldskimmer. Såå snyggt! Dessvärre finns inte NARS i sverige men går att beställa från HQ Hair.
    Håller med!! Jag har Nars Orgasm!! Wunderbar!
  • Linny
    LindaLampa skrev 2008-10-24 14:29:15 följande:
    Jag tackar o bockar för era braiga svar Nu när jag ändå är i farten och får fråga några verkligt kunniga på området, har ni provat eller använder ni Guerlains solpuder? Har aldrig testa men tänkte inhandla ett imorgon. Har dock kollat på dem på NK och såg att det finns några olika sorter, en melerad och en helbrun. Har någon av er testat, och vad tyckte/tycker ni?
    Jag har Makeupstors bronzer. Har även införskaffat duon från Nars där rouget Orgasm kombineras med bronzern Laguna. Ser sååå fin ut, men har inte provat ännu..
    LindaLampa skrev 2008-10-24 14:35:10 följande:
    Nu tycker ni nog snart att jag är frågvisast i världen , men, nu tänkte jag beställa från HQ hair, och eftersom jag aldrig har gjort det innan så undrar jag hur man gör med betalningen? Betalar man direkt med sitt kort eller betalar man efter leverans eller hur funkar det?
    När jag har beställt så har jag nog betalt via paypal eller via kort innan leverans. Vet inte, men det kanske går att betala på faktura också. Brukar dock kosta extra.
  • Linny
    LindaLampa skrev 2008-10-24 19:41:10 följande:
    Ok, då måste jag ju fråga vilken foundation du använder? Jag använder ID mineraldoundation nu som jag är nöjd med, men finns det något bättre så är jag "all ears"!Och, primer är ngt jag aldrig provat, syftet med det är att få sminket att sitta eller hur? Använder man den över hela ansiktet? Och vilken sort är bra, har du några tips?Tack och bock igen från den frågvisa
    Jag måste ju förstås skriva också Jag använder Laura Mercier mineralfoundation och finishing dust. Helt otroligt!!! Valde mellan den och Id från början, men Laura Mercier hade fått bäst i test (och slagit Id) så jag bestämde mig för den till slut. Det ångrar jag inte!
    Sitter toppen från tidig morgon till sen kväll utan att jag behöver bättra på en enda gång. Ger fin hy med lyster och jag har aldrig haft så bra hy som nu.

Förut blev jag blank i ansiktet efter några timmar och fick pudra under dagen eller liknande. Dessutom syntes porer mer tidigare och jag fick mer orenheter.

Jag köpte en faceprimer från Face men använder nästan aldrig längre. Inte sedan jag lärde mig tricket att BÖRJA med att svepa finishingdust över ansiktet och sedan ta på foundation och därefter avsluta med finishing dust. Då funkar det som en primer, minskar synligheten av porer osv.! Toppen!!
  • Linny
    trollsanna skrev 2008-10-25 11:58:29 följande:
    Hej på er brudar!Något tips på en bra kamera? min verkar ha fått ett eget liv. Helmysko. Fundarar på att åka in till On Off och köpa en ny inte allt för dyr som klarar att att ta närbilder på tex ögon. Vet ni någon bra?  Den ska hälst vara väldigt enkel. Har lagt upp gårdagens sminkning och dagens sminkning på bloggen. trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Jag har en Nikon D50. Skitenkel tycker jag.. En "digital systemkamera". har ju massa finesser men man klarar sig bra på bara standardläge och lite andra grejer..
    Beror på vad du tycker är dyrt... Den kostar väl typ 7000 tror jag.. om jag inte minns fel.. Eller så var den lite dyrare..
  • Linny
    Enya73 skrev 2008-10-25 22:45:08 följande:
    Behöver lite råd från SkönhetsExperter:Det gäller primer. Har haft Estee Lauder`s Idealist och den ät helt underbar men svider i plånboken. Köpte Lumene som funkar bra till vardags, men känns lite fett.Finns det något likvärdigt Idealiste men som kostar mindre?
    Nu vet jag inte priser direkt tyvärr... Den enda riktiga primern jag har använt (alltså ansiktsprimer, till ögonen har jag en eyeprimer..) är den från Face. Den är bra och jag har för mig att den inte är så dyr. Nu använder jag dock mineralmakeup i övrigt (vet inte om du gör det?) och tycker då inte det behövs en specifik primer utan använder istället finishing dust både innan och efter jag lägger foundation. Har fått tips om det här, och det funkar som primer och sedan jag började med det har min primer från Face blivit oanvänd...
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!