• Linny

Smink smink smink vi fortsätter!

MissC24 skrev 2008-10-17 08:01:30 följande:
    Oj shit vad jag slösat pengar nu. Köpt smink från I.D och blev följande.Smokey Eyes 505 :- Brush spray cleanser 180 :- i.d Buxom Lip Plumpers Trixie 290:- Color Me Beautiful Eye Base 160 :-Sans Soucis Eye Makeup Remover Fluid 150 :-Totalt: 1495 kr Det var inte billigt
    Kul!!
  • Linny
    Knott skrev 2008-10-17 07:58:06 följande:
    MissC24: oj, ja det är inte många som har en hy som klarar tvål och vatten, det är inte så skonsamt mot din hy. Hudvård är en djungel och det finns hur många märken som helst att välja på. Jag anänder Dr Hauschka som finns på t ex Life eller www.bodystore.se, det har gjort underverk med min hy som är känslig och varit torr. På apoteket finns en serie som heter Vichy som ska vara väldigt snäll mot huden.Phantera: makeupen ligger (såklart) redan på bloggen, jag gick på Fridapidas linje att köra något jag vet att jag trivs med. Det blev lite MUS tillsammans med lite Pure Luxe Cosmetics. Kläderna missade jag dessvärre att fota, men jag hade en knälång svart klänning med liten holkärm och ett brett knytskärp under bysten; som en korsning av lilla svarta och babydoll. Till det hade jag plommonlila strumpbyxor och guldiga skor i en modell mittemellan ballerina och pumps. Liten svart clutch-väska till det. Håret uppsatt i en sorts hög knut och sedan ett par riktigt rejäla örhängen med swarovskikristaller som jag gjort till festen (jag designar ju egna smycken). Festen... ja, vad ska jag säga? Jag var ju ganska senior (är 31 år) i sällskapet, det var nog ganska många som var under 18 och därför serverades det heller ingen alkohol på själva galan. Jag menar såklart inte att man inte kan ha kul utan sprit, men ett glas champagne eller vin hade inte suttit fel! Det var dock väldigt kul att gå där och spana på alla gäster, hur de stylat sig och vad de hade på sig. Det var väldigt varierande tolkning av klädkoden "galaparty" vilket var kul.
    Intressant att höra om festen! Håller med om att det inte riktigt blir ordentlig galastämning utan ett glas champagne eller dylikt. Såg du några intressanta människor då?
  • Linny

MissC24: Jag har Urban Decays Eye potion primer. Hur bra som helst. Minus dock till förpackningen. Även jag har lagt över den i en burk nu och haft den där i ca en månad. Än så länge funkar det bra.

Över denna lägger jag ett lager krämskugga. Använder "sparkling nude" från Clinique. Detta gör att skuggorna fastnar lättare och även är lättare att tona ihop. Utan denna håller skuggorna lika bra (du har ju primern) men det är svårare att jobba ihop skuggorna och få ett fint resultat.

• Linny
    MissC24 skrev 2008-10-17 13:05:59 följande:
    Dessa eyes primer kan mna köpa dom online på ngn svensk sida`?
    Jag tror att jag köpte Urban Decays på www.blush.se
    Lumene hittar du på Åhléns.
  • Linny
    katarina118 skrev 2008-10-17 13:44:57 följande:
    linny kan du inte skriva en lista på dina favvo skuggor från MUS..MUS ska ha nyöppning här i stan..de flyttar till nya lokaler å ha då 20 % rabatt på allt så tänkte köpa lite nytt smink...Skulle även vilja ha någon snygg färg till läpparna...
    Alltså; jag har ju flest skuggor från andra märken..

Men här är några favvisar från MUS

Flamenco (urläcker lila med guld i)
    Choco d´or
    aqua (finns kanske inte längre)
    wave (finns kanske inte längre)
    eclipse
    muffin
    forrest
    cotton candy
    pink metal
    glam
    plus en skugga som inte finns längre och som inte har något namn på sig..

Chrome
    Mercury
    Celebration
    24 carat
    Goldglow
    Lounge
    Bamboo
    Glam choc
    Empire (fin men inte på mig tyvärr)
    x-ray

Fast mina absoluta favoriter av dessa, som jag använder mycket är: Flamenco, choco d´or, muffin, goldglow, celebration och lounge..

Jag älskar deras läppenna Passion. Deras lipgloss Rio och läppstiftet Plumb (fin ihop med passion)
  • Linny
    trolltyg skrev 2008-10-17 16:43:28 följande:
    Jag tycker Eye fix är jättebra och den verkar räcka länge länge. Jag har använt den väldigt mycket och ännu så ser det knappt ut som jag tagit något ur den. Jag har torra ögonlock så för mig fungerar den jättebra.
    Jag har någon sån där eyefix och jag kan inte ha den på mina ögonlock. Blir klistrigt och det kan jag leva med. Lite svårt att tona dock. Problemet är snarare att det svider så jag blir tokig
    Imperialiss skrev 2008-10-17 18:12:12 följande:
    Förresten, jag ska ha en primer till hela ansiktet, dvs inte bara till ögonmakeupen.
    Primer till hela ansiktet.. Använd den från Face. Den är jättebra
    Jag tycker dock inte det behövs, med ett bra mineralsmink. Jag tar och sveper lite "finishing dust" på ansiktet först, innan min foundation. Den gör att min foundation sitter bättre och dessutom gör den att porer syns mindre. Därefter borstar jag på min mineralfoundation och så avslutar jag med finishing dust
  • Linny
    Imperialiss skrev 2008-10-17 22:45:31 följande:
    LinnyHärligt att höra då jag precis beställt en finishing dust från EM :) Jag förstod dock inte skillnaden mellan deras start to finish powder, och finishing dust, så jag beställde båda.Vet du skillnaden?LejånAh tack för tips. Då ska jag ner och kolla in den imorrnförmiddag :)
    Tyvärr inte.. När jag provade EM, för något år sedan tror jag, så tror jag inte de hade båda sorter..
  • Linny
    Karisma skrev 2008-10-18 16:53:53 följande:
    trollsanna: Var inne i din blogg och tittade. Har en liten fråga. Vad använder du för att få en svart/mörkare linje ovanför fransarna på ögonlocket? Jag älskar smink, men känner att jag inte riktigt vet vad man ska använda för märken eller vad för slgas smink överhuvudtaget. Sotade ögon är jättefint om man gjort det rätt.Ni får gärna tipsa på mascara som gör dem fylliga och långa och on ni har ngt som man bara måste äga i sminkväg. Svärfar kommer snart börja tjata vad jag vill ha i julklapp (alltid lika svårt att komma på ngt), iår blir det presentkort på ngn sminkaffär. Kanske Kicks, lr vad tror ni? Bor i Umeå så det finns nog inte hur mga ställen som helst./K
    Jag tycker Max Factors mascaror är jättebra. Har testat massa dyrare märken men återvänder alltid dit

"Måste ha" för mig är mitt mineralsmink (Laura Mercier), lite olika skuggor från Makeupstore tex, bra rengöring (använder mycket Clinique där), bra fuktkräm (älskar Dermalogica) och lipgloss/läppstift (Make up store, cake eyeliner från Makeupstore och en bra fransböjare (den bästa är Shiseidos!!).
  • Linny
    Karisma skrev 2008-10-18 22:21:38 följande:
    Har varit på sminkkurs på make up store samt kicks (som svärfar betalat ), såg ut som en drake då jag kom ut från båda ställena. Och inte en snygg sådan. Känns så tråkigt att inte veta att den som kommer sminka mig är duktig och kan ge mig bra tips. Funderar på om de är duktiga på wish tror jag det heter, de har makeovers där. Men skulle först vilja se foton av tjejer som blivit sminkade.Jag är inte apdålig på att sminka, men vet inte vilka märken man ska använda, har noll koll. Eller vilka sminkprodukter man inte får vara utan. Kollar mkt i tidningar hur tjejer är sminkade men kopplar inte direkt vilka produkter de använt för att åstadkomma sån "konst". Vill ju vara lika snygg som alla andra eller kunna fejka mig till skönhet iaf. Vet jag vad jag ska köpa så tror jag att jag kan kladda det snyggt i fejjan. Leijån: Men annars så var det ett bra tips. /K
    Synd att du inte varit nöjd på Make up store! Jag har ofta varit nöjd med deras sminkningar. Men man får vara rätt bestämd på vad man gillar och föredrar. Om man säger "lite mer färg" (och kanske menar "bara något liiiiite mer än brunt och ljusgrått" så finns kanske risk att de öser på med påfågelblå i kombination med neongrön och orange Men det är klart; du kanske fick någon som helt enkelt inte var något vidare.
  • Linny
    Anna83 skrev 2008-10-18 22:27:16 följande:
    hej hej! Jag är makeup artist och på Måndag ska jag göra sminkningar till ett nytt sminkmärke. Men just nu har jag idé torka! ska göra nån ganska enkel sminkning men jag vill ju också ha lite mer fantasirika. Det måste iallafall vara lösögonfransar =) ääälskar lösögonfransar =) Hjälp med idéer =)
    Idétorka själv tyvärr Lite trött kanske jag är
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!