Inlägg från: trolltyg |Visa alla inlägg
  • trolltyg

Smink smink smink vi fortsätter!

Kayn skrev 2008-11-15 20:52:20 följande:
    Trolltyg - fanns ju även OH där så det blir nog en beställning inom det närmsta *S*
    Trevligt trevligt, själv försöker jag hålla mig på mattan denna månad och nästa för julklappar och barnens födelsedagar lurar runt hörnet Du får meddela sedan vad det blev. Jag får leva genom andras shoppingar ett tag nu framöver.
    Melvin 051219 och Ian 071127
  • trolltyg

Dagens make ligger i galleriet, ser smått vinögd men det kan ni ignorera

• trolltyg
    trollsanna skrev 2008-11-17 20:47:08 följande:
    fint till dina gröna ögon
    Tack så mycket   Gillade din naturella make, som du säger så framhävdes dina fransar. Vill också ha sådana fransar istället för mina små stumpar.
  • trolltyg

Dagens make ligger i galleriet, det blev mörk blått och rosa idag, känns lite som jag har blåöga men jag är nog mest ovan med blått.

• trolltyg
    bara lilla jag skrev 2008-11-20 15:15:25 följande:
    åå jag behöver hjälp.. Behöver en täckande foundation som passa till blandhy som inte går in i porerna så mkt.. Jag hittar ingen bra.. alla som jag använt blir bra fläckiga på mig. Då har jag använt superbilliga och jättedyra..hur är mineralfoundation, tävker den bra? Är det lätt att jobba med?
    Personligen tycker jag att mineralfoundation är mycket enklare och snabbare att använda än flytande foundations, resultatet på mig blir dessutom jämnare och snyggare. Täckningsförmågan reglerar man genom att ta på extra lager för mera täckning. Sedan kan olika märken vara olika täckande. Jag använder Youngblood och ibland Everydayminerals och då är Youngblood mera täckande än everydayminerals.
  • trolltyg
    bara lilla jag skrev 2008-11-20 15:49:59 följande:
    var köper man youngblood? På nätet eller finns det någon affär som säljer dem?
    De kan köpas online på http://www.visageonline.se/ och http://pashioncosmetics.jetshop.se/  Pashion är också en vanlig butik som finns i Stockholm, Sundsvall och Umeå kanske även fler städer.
  • trolltyg
    Fridapida skrev 2008-11-20 16:49:35 följande:
    Fint
    Tack
  • trolltyg

Linny: Tack så mycket, gillar färger men har lite svårt för blått och turkost på mig själv men tycker det är assnyggt på andra

• trolltyg
    Phantera skrev 2008-11-20 20:01:47 följande:
    trolltygs svar på lillajags fråga.Måste bara inflika att borstarna spelar roll också.Olika borstar ger ju olika täckning. Men visst kan man ha en borste som ger mindre täckning och ta fler lager i så fall. Men en bra kabuki ger bra täckning.
    Ja naturligtvis, glömde bort att tipsa om bra borste. Själv har jag två kabukis, youngbloods stoooora kabuki och everydayminerals flattop kabuki och trots att EM:s borste kostade så otroligt mycket mindre än youngbloods så är den definitivt den som är bäst. 

Den ger också mest täckning då den är tätare än min youngblood borste och den är den som är mjukast. Detta trots att äkta hår ska vara bättre än syntenthår för mineralmakeup men i detta fall så är falttoppen ett undantag för den är en klass för sig. 
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!