Inlägg från: trolltyg |Visa alla inlägg
  • trolltyg

Smink smink smink vi fortsätter!

Fluffguf skrev 2008-10-15 12:46:07 följande:
    Jag fick min första födelsedagspresent idag med posten Jag fyller år på måndag. Presentkort på 500 kr på åhléns, så nu börjar det roliga, att fundera ut vad jag ska köpa! Jag har funderat på MUS-skuggor, någon som har tips på vilka färger (jag har inga sedan tidigare), eller någon helt annan idé?
    Grattis i förskott

Om du har presentkort på Åhléns och bor i Stockholm så skulle jag köpa MAC-grejjer istället. Något dyrare kanske men i mitt tycke mycket mycket bättre än MUS. Jag är faktiskt inte helt förtjust i dem. Jag köpte MAC´s 239 pensel när jag var där tidigare i höstas och den där som är lite mer rundad som också är vit i borsten och bra för suddning och i globlinjen och det är helt klart det bästa köp jag någonsin gjort. Jag har massor av penslar från både FACE, body shop och coastalscents och helt klart så är MAC det allra bästa, jag använder bara dessa penslar nu.

Men smaken är ju som baken-delad och tur är väll det så oavsett vad du shoppar dig lös på så hoppas jag du blir nöjd.
  • trolltyg
    KhiraLi skrev 2008-10-15 16:17:47 följande:
    Vad gav du för den 239'an?
    Oj jag som har så taskigt minne, hmm jag kommer inte ihåg faktiskt. Jag var så inställd på att köpa dessa penslar så de fick kosta vad de kosta ville Har inte varit i 08 på flera år så jag hade sparat myckte till denna shopping, det blev också lite andra saker fran MAC och jag är supernöjd med allt. Men om jag ska uppskatta ett ungefärligt pris så är det rundt 200-250 kr per borste, nått sånt. Värt varenda krona.
  • trolltyg
    Shoppingtokig skrev 2008-10-15 19:56:59 följande:
    Blir framflyttad tre dagar så bf är nu 15 mars.Tack Knott och Linny! Åh, jag verkligen lider med din vän, så hemskt. Jag var jätteorolig, nu är jag lite lugnad för denna ggn iaf Har lagt upp de fyra bilderna jag fick i galleriet. På ena bilden dricker bebisen fostervatten, ni lär nog se vilken bild med det gapet, haha!
    Vad kul med UL, det är det är det bästa med att vara gravid tycker jag (som spydde till v24 i båda graviditeterna och fick foglossningar och annat otyg så att vara gravid är inte mitt favorittillsånd om man säger så )
  • trolltyg

knott: whohoo grattis vad kul och snygg sminkning.

• trolltyg
    MissC24 skrev 2008-10-16 21:31:38 följande:
    Grattis knott Vad är det för bas man läser så många har,som hör till osv? Räcker det inte bara med ögonskugga och mascara. HJÄLP mig nu
    En primer är jättebra att ha under ögonskuggan för att den ska sitta bättre, längre och att färgpigmenten i den ska synas bättre. Många här inne använder Lumenes eye primer kostar runt 80-90 kr, sedan finns det många andra också. Själv använder jag lite olika, Eye fix från FACE, den är matt och har en hudfärgad ton som blir som en slags concealer samtidigt. Sedan har jag en fran MAC Bare study
    och en från ett danskt makeupmärke som säljs på vissa KICKS butiker.
  • trolltyg
    LMK skrev 2008-10-17 11:02:31 följande:
    trolltyg skrev 2008-10-17 10:50:26 följande:
    Jag köpte igår Lumenes eye primer, då min Urban Decay inte funkar längre. Slaktade ju den värdelösa förpackningen & smetade över i en burk, men det funkar inte! Den blir torrare & går inte att få ut jämnt på ögonlocket alls. Så igår blev det nyköp! Tuben är verkligen yttepytteliten, 7 ml fr 120:-. Inte så billigt (UD 10 ml för 149 , men det är ju en dryg produkt. Formulan är mer silkig & skuggorna är mycket lättare att tona. Hoppas den håller lika bra oxå. Det är upp till bevis idag!
    Oj hoppsan, hade för mig att de var billigare än så. Men jag hoppas du gillar den.
  • trolltyg
    Knott skrev 2008-10-17 11:57:22 följande:
    Jag har kört Lumenes i ganska många år och för mig räcker en tub i snitt två år (och då använder jag den varje dag!). Nu har jag ju även köpt FACE:s Eye Fix som faktiskt verkar ännu bättre än Lumenes. Skillnaden är möjligtvis att Lumene ger en mer matt yta så att om man vill ha en väldigt mjuk och uttonad makeup är det nog lättare att lägga den med den som bas, FACE:s blir lite mer klistrig vilket å andra sidan gör det lätt att jobba med lösa skuggor plus att färgerna blir betydligt mer intensiva.
    Jag tycker Eye fix är jättebra och den verkar räcka länge länge. Jag har använt den väldigt mycket och ännu så ser det knappt ut som jag tagit något ur den. Jag har torra ögonlock så för mig fungerar den jättebra.
  • trolltyg
    Karisma skrev 2008-10-19 10:44:42 följande:
    och cakeeyeliner betyder? Hur smetar man på det, ngn slags pensel?
    Cakeeyeliner är eyeliner i kakform, väldigt vanligt när våra mödrar var unga. Min mamma vart helt till sig när hon såg att jag hade en. Man använder en linerpensel och blandar med vatten eller speciel vätska som finnes på MUS och ner med det i cakeeyelinern, vispa runt med penseln och måla på.

Det absolut viktigaste för att få snygga och markerade ögon tycker jag är att med en vanlig eyelinerpenna gärna, vattenfast och gnugga/måla underifrån mellan fransrötterna på det övre ögonlocket sedan kan man om man vill ha ännu mer makerade ögon måla med valfri typ eyeliner runt själva franskanten fast ovanifrån. Jag tycker inte det är snyggt när man har eyeliner och inte målat i fransrötterna.
  • trolltyg
    Karisma skrev 2008-10-19 11:20:36 följande:
    lät invecklat m cakeeyeliner. Men det kanske det inte är bara man testar.jo en bra eyelinerpenna behöver jag, en som verkligen sitter. Tips? Jag brukar måla svart "inne i ögat" där uppe, men faktiskt aldrig tänkt på att försöka få det mellan fransarna. Nya penslar behöver jag verkligen, MEN när man åker för att köpa så finns det ju miljoner olika. Svårt att veta vilka man ska ha. Läste nyligen i någons blogg där hon räknade upp olika penslar får försöka läsa på där då kanske jag fattar vad jag ska köpa./Kristina
    När det gäller eyelinerpenna så har jag testat Isadoras, Lancomes och Diors, de två senare är vattenfasta och jag gillar Diors bäst. Men tyvärr så kladdar de lite ändå när man lägger den på sk vattenlinjen på den undre fransraden och flyter liksom bort. Däremot sitter den ändå bättre än en som inte är vattenfast.

Jag är sugen att desta urban decays 27/7 eyeliner penna, den ska vara bra enl många.
  • trolltyg
    Phantera skrev 2008-10-19 14:02:39 följande:
    Kan man använda "alla" penslar blöta?? (Kanske inte till foundation, puder etc).I.d har ju t ex penslar som heter wet/dry. Men jag har en pensel som inte heter så och har funderat på om man kan fukta den för att få lite "mörkare" skugga då...?
    Ingen pensel blir förstörd av att vara blöt, sedan om resultatet blir snyggt kanske kan variera. Det är bara att testa
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!