Inlägg från: trolltyg |Visa alla inlägg
  • trolltyg

Smink smink smink vi fortsätter!

Nu har jag vågat mig på att lägga upp lite bilder under mappen smink Förvånad 

Melvin 051219 och Ian 071127
  • trolltyg
    Linny skrev 2008-10-27 21:41:45 följande:
    Kul! Fint också Den där melon som du har över sharkskin, är den typ ljusgrön alltså?
    Nej den är faktiskt lite persikoguld-aktig i vanliga fall men vart grönguldig över sharkskin. Nästan lite magisk den där shark skin
  • trolltyg
    Mie74 skrev 2008-10-27 22:30:25 följande:
    Hej!Har läst runt lite i tråden och tittat in i olika gallerier, vilka fina ögonmakuper ni gör ser snygga ut får mej att känna mej som en grå mus som endast använder mascara.Undrar om man kunde få lite tips och råd på hur man lägger en makup med allt vad det innebär samt tips på bar produkter som ni har erfarenhet av.Häls Mie
    Du verkar ha ett bra basutbud och det du eventuellt vill/behöver kompletera med är ögonskuggor och någon form av eyeliner beroende på vilka färger du har idag och vilka du kan tänkas trivas med. En ögonskuggsprimer kan också vara bra för att få skuggan att fasta och hålla bättre. Finns många olika att välja mellan. Lumenes eyeprimer är populär i denna tråd men jag har själv inte testat den men den är inte så dyr.

När man är ovan med ögonskuggor är det enklast att börja med en över hela ögonlocket i någon bra basfärg, kanske en beige-aktig ögonskugga med lite lite simmer i så som FACE pearl #7 och gnugga lite eyeliner/kajapenna i fransrötterna och mascara.

Enklaste sättet tycker jag då jag applicerar min kajapenna i fransroten är att göra det underifrån. Alltså lyfta lite på den övre fransrade genom att lite pressa ögonlocket upp mot ögonbrynet och måla kajal på fransoten med den andra handen. Lite svårt att förklara, hoppas du förstår ändå

Sedan då du är varm i kläderna så kan du testa en ytterliggare ögonskugga som du applicerar i yttersta ögonvrån och lite in i ögonglobslinjen. Enklast är om du har en något rundformat ögonskuggspensel när du gör detta. Färgen på ögonskuggan är helt valfri men någon mörkare än den bas du har i ex FACE pearl #7. Sedan är det bara att exprementera och leka lite för att öva upp lite olika tekniker och färger. Lycka till och ha kul. Det ska vara roligt att sminka sig  
  • trolltyg

Nu har jag gjort en sotning i brunt och med lösögonfransar. Det är första gången jag har på mig hela lösögonfransar och det var väldigt svårt att sätta dit, därav litet mellanrum mellan mina och lösfransarna. Men men det är bara att öva.

Måste tvätta bort det innan jag hämtar sonen på dagis annars undrar de nog vad jag pysslar med

• trolltyg
    truelove 4 ever skrev 2008-10-28 11:13:04 följande:
    `Tycker det blev jätte snyggt. Inte behöver du tvätta av det
    Tack tack
  • trolltyg
    truelove 4 ever skrev 2008-10-28 11:43:21 följande:
    Ok tjejer nu behöver jag hjälp fick mitt smink idag jag vann på tradera. i.d bareMinerals: är det ett puder man har på hela ansiktet eller?i.d Mineral Veil,vad har man det till? Lipglosset heter: TOO Faced Lip injection
    i.d bare minerals är en foundation i puderform som du kan har i hela ansiktet om du vill, du kan även punktanvända det, alltså på endast vissa områden i ansiktet du tycker behöver en jämnare hudton.

Mineral viel tror jag är som en slags primer, ett puder du lägger innan och sedan efter du lagt din foundation.
  • trolltyg
    LMK skrev 2008-10-28 11:55:21 följande:
    trolltyg skrev 2008-10-28 10:51:23 följande: Kul med bilder! Jättesnygg sotning, dina gröna ögon bara lyser!Åh lösfrallor har jag inte vågat mig på sedan en maskis på jag var Marilyn Monroe för typ 15 år sedan... De var långa!!
    Åh tack, känns roligt men lite nervöst att visa upp mina sminkningar.

Ja lösögonfransar är skitkul, jag har nästan inga egna, de är superkorta och väldigt raka. Blir så sugen att göra fransförlägning nu. Men den som inga pengar har, får utan fransar vara i alla sina dar
  • trolltyg
    Karisma skrev 2008-10-28 13:08:58 följande:
    Tror ni ngn av dessa bortstar skulle funka till i.d mineral foundation eller Laura Mercier, eller är det bara skit?www.stenmantrading.se/catalog/index.php
    Jag har en kompis som beställt därifrån tror jag, kollade med henne nu och hon sa att den var sträv och släpper mycket hår

För mig så är det viktigt att borsten är mjuk och skön mot huden, att den släpper mycket hår gör inte så mycket då det brukar försvinna efter några tvättar.
  • trolltyg
    Emeraldy skrev 2008-10-28 21:12:13 följande:
    Hur ofta och med vad rengör ni era borstar?
    Ca 1 gång i veckan tvättar jag med vanligt schampo de penslar jag oftast använder och däremellan kan jag spruta med borstrengöring från kicks för att ta bort ev starka färger jag använt.
  • trolltyg
    truelove 4 ever skrev 2008-10-28 11:51:33 följande:
    aha jag får testa mig fram då lägger in resultatet sen
    Jättefina färger och vad modig du var. Det tog mig över ett år innan jag vågade lägga ut någon bild. Jättefint!!
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!