Inlägg från: TigerLinn |Visa alla inlägg
  • TigerLinn

Smink smink smink vi fortsätter!

självklart..
    :)

vad använder du i dag?

Mie74 skrev 2008-10-27 22:30:25 följande:
    Hej!Har läst runt lite i tråden och tittat in i olika gallerier, vilka fina ögonmakuper ni gör ser snygga ut får mej att känna mej som en grå mus som endast använder mascara.Undrar om man kunde få lite tips och råd på hur man lägger en makup med allt vad det innebär samt tips på bar produkter som ni har erfarenhet av.Häls Mie
  • TigerLinn

jag är inte så insatt i mineral smink men hoppas nån annan kan hjälpa dig :)

jag ska lyssna och lära

Mie74 skrev 2008-10-27 23:50:53 följande:
    Idag använder jag.Dagkräm från Dermoshop.Foundation från MacMineralpuder från i.d.Mineralroudge från i.d.Mascara från maxfactorSolpuder från Maybeiliehar några ögonskuggor vet dock inte namnet på dem.
  • TigerLinn

jag är inget proffs men kompimentfärger är bra. i blåått fall är de orange sedan mera mot brunt och guld kanske? svårt när jag inte ser dina ögon.

Prinsessan Leia skrev 2008-10-29 13:06:03 följande:

vilken färg på ögonskugga framhäver blå ögon bäst? ( blå ögon som går åt gråa) vet ju att lila framhäver gröna...
  • TigerLinn

trevligt med människor nära en :)
    fler umeå bor?

Karisma skrev 2008-10-30 11:49:32 följande:
    Jag bor 6mil utanför Umeå.
    [/citat]
    Emeraldy skrev 2008-10-30 12:01:06 följande:
    [citat]
    Fridapida:Nej, nu missuppfattade du mig Jag tycker verkligen det är jättebra med tips på vad ni tycker är galet inom sminkning! Jag ser det inte alls som översitteri, bara tips! Att jag inte vågar sminka mig så mycket som jag kanske skulle vilja har bara med min egen taskiga självkänsla att göra!TigerLinn:Jag bor i Umeå Nu när jag ändå är i farten... Jag har inte speciellt många ögonskuggor och de jag har går alla i lila, brunt eller grönt. Jag själv har gröna ögon. Vilken annan färg tror ni jag skulle våga mig på?
  • TigerLinn

lycka till

Fridapida skrev 2008-10-30 12:16:20 följande:
    Det var ju skönt att det inte missförstogs. Ha en bra dag tjejer och håll tummarna för mig. Nu ska jag iväg och skriva en 6 timmars tenta. :-S
  • TigerLinn

du har mail :)

Karisma skrev 2008-10-30 12:31:34 följande:
    Det kommer gå jättebra ska du se.
  • TigerLinn

åt vilket hålll??

katarina118 skrev 2008-10-30 13:13:29 följande:
    tigerlinnbo ca 10 mil från umeå...
  • TigerLinn

hehe vilket i-lands problem jag har... funderar på hur jag ska sminka mig inför mötet jag ska på ikväll.. brunt, grönt eller lila.. hmmm

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!