• LMK

Smink smink smink vi fortsätter!

KhiraLi skrev 2008-10-10 11:31:54 följande:

Hur tycker du att deras colour payoff är? (Jobbigt när man inte hittar bra svenska ord). Älskar EM i övrigt men är tråkigt nog inte jätteförtjust i deras ögonskuggor. De täcker sisådär och de reagerar med min hud så att alla i skalan rosa-mörklila blir aprikos-brunt. Hade varit kul att testa något annat och detta var ju billigt.
    På Makeupcosmetic? eller på EM? Hänger inte med nu...
  • LMK

Knott skrev 2008-10-14 14:07:00 följande:

Dagens ligger uppe. Det blev en nedtonad ögonmejk men rejält mörkröda läppar. Dessvärre var det inte riktigt min färg på just det här stiftet, men då har jag testat det i alla fall www.makeupoholic.blogspot.com/
    Så du har köpt dig en Umbria? Använder den jätte ofta till vardags. Underbar färg!
  • LMK

trolltyg skrev 2008-10-14 15:52:21 följande:

Jag slank in på FACE idag av misstag hehe och såg att de hade paletter!! Hade jag ingen aning om, då vart jag bara tvungen att köpa en 4 palett som jag fyllde med en mör mörkblå matt skugga som jag nu inte kommer ihåg vad den heter. Kanon att samla dem i en palett istället för att ta plats en och en, dessutom är refillerna mycket billigare än en vanlig förpackning så det art som två flugor i en smäll.Nu är det definitvit köpstopp tills nästa månad.
    Åh nice. Vad kostade den? Är det samma singelskuggor som hamnar i paletten som man annars köper?
  • LMK

MissC24 skrev 2008-10-15 09:36:28 följande:

När ni köper smink online,vart köper ni det då? Vill så gärna ha tips på länkar Vad är mineralsmink för nåt? min tröga skalle förstår inte det
    Oj, det är på många ställen!
    Ögonskuggor från bla. pureluxecosmetics.com/home.php www.fyrinnae.com/ www.thebodyneeds.com/pigments.html
    Underlag dvs. Mineralfoundation, blush etc. från www.everydayminerals.com/ Sen har ju www.strawberrynet.com/country.aspx massor av smink, hudvård, parfymer etc.

Mineralsmink är smink gjort enbart på naturliga mineraler som låter huden andas & inte täpper till porerna. Skall inte innehålla talk, parfym, konserveringsmedel etc. utan endast bla. Mica, Titanium Dioxide, Zinc Oxide & Iron Oxides. Några märken som ID Bare Essentuals innehåller även Bismuth som en del kan reagera på med klåda. Det speciella med mineraler är att de är i puderform men som "smälter" in i huden & ger ett naturligt resultat. Man använder en speciell borste som man cirklar in pudret med.
    Oj vad svårt att förklara! Men detta är vad jag uppfattat, rätta mig om jag har fel...
  • LMK

Krisselina skrev 2008-10-15 09:18:50 följande:

Hej hej! Hoppar in i tråden jag med. Är det någon som vet vart man kan köpa en snygg sminkbox?
    Welcome!
    Vet att Jula har snygga boxar, typ verktygslådor men även Clas Ohlson. Priset brukar vara bra. Jag har små plastaskar från Clas Ohlson för alla mina eyedust prover, se bild i galleriet. Jätte smidigt!
  • LMK

MissC24 skrev 2008-10-15 10:36:46 följande:

Tack det var bra länkar men sidor på svenska skulle nog uppskattas lite mer,min engelska är inte bra hehe
    Tuff luck! Det är i USA man shoppas billigt!
    Det var någon igår som gav en länk på mineralsmink i sverige... kolla i tråden. Sen har jag även beställt från www.makeupcosmetics.se/ men har inte fått skuggorna ännu, så jag kan inte uttala mig om det är bra
  • LMK

Fluffguf skrev 2008-10-15 12:46:07 följande:

Jag fick min första födelsedagspresent idag med posten Jag fyller år på måndag. Presentkort på 500 kr på åhléns, så nu börjar det roliga, att fundera ut vad jag ska köpa! Jag har funderat på MUS-skuggor, någon som har tips på vilka färger (jag har inga sedan tidigare), eller någon helt annan idé?
    Åh grattis i förskott!!
    Kul med lite Åhléns shopping! MUS skuggor finns MASSOR med snygga men de jag har & som jag gillar xtra mycket är: Muffin, Her Majesty, Brownie, Zone samt dusten Carat & Demon. Deras kajalpennor är oxå super!
    Men som sagt, Åhléns har ju allt i sminkväg från budget till lyx, ja nästan iallafall...
  • LMK

Tjohoo, igår fick jag mina prover från MakeupCosmetics, framöver kallat MUC Ni som beställt från The BodyNeeds vet hur väl emballerade burkarna är- styckvis med bubbelplast. Här kom alla i en plastpåse enbart! Blev ganska paff

En liten recension kan jag bjuda på:
    Proverna kom i ganska platta plastburkar med snäpplock, som akvarellfärgssinglar ungefär. Lite svåra att hantera då jag är van att jobba in färgen i penseln i locket, det sitter ju fast här. Mängden var väldigt varierad, inte så friskostigt som PL utan mer runt 1 kryddmått.
    Jag beställde deras provkit på 10 skuggor men fick 12! Sånt gillar jag däremot! Nyanserna är jättefina & har ett härligt djupt skimmer. Kvalitén kan jag inte säga så mycket om ännu men som PL efter första testen. Helt ok alltså. De kräver en lite klistrig bas för att fästa bra & få fram skimmret bäst. Går utmärkt att blöta för eyeliner tex.
    Dagen mejk fick pigmentet Steel Silver & Skimmer ihop med lite Muffin fr. MUS. Steel Silver är en kromsilvrig skugga med dragning år det blå. Skimmer är bara vitt glittrigt skimmer. Så det blev en lite vinterfrostig mejk. Hoppas det syns på bilderna bara.

• LMK

Linny skrev 2008-10-16 10:38:17 följande:

Kul! Säg till när du lagt in bild Svårt med MUC. Man kanske tror att du menar MUS men stavat fel Skämtar bara
    Många förkortningar blir det... Det är upp till bevis om man hänger med...
  • LMK

MissC24 skrev 2008-10-16 10:30:20 följande:

Här kan ni se vad jag shoppa igårwww.tessan26.devote.se
    Åh NYX pigment, va kul!! Har läst en hel del om dem på bloggar. Du får rapportera när du hunnit prova dem ordentligt.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!