• LMK

Smink smink smink vi fortsätter!

Karisma skrev 2008-10-21 16:00:04 följande:

Nga frågor från mig. ¤ Vad betyder PL? hittar inte vad det är för märke. Och var hittar jag att köpa det? Gärna svenskt företag.¤ Finns MAC att köpa i Umeå eller på nätet från ett svenskt företag?¤ Jag har tänkt köpa tvåa ögonskuggor och försöka matcha dem, vad skulle du köpa? (ej ljus blått/grönt, gärna att ngn av dem är en mörk färg)Det var det jag kom på nu. Är bjuden på 3st kalas inom 4v så jag tänkt köpa lite makeup och prova fixa till mig. /Kristina
    PL betyder PureLux dvs. www.pureluxecosmetics.com finns inte i sverige utan i USA.
    MAC vet jag inte om det finns i UMEÅ el på svenska nätsidor. Någon annan kanske vet...?
    Om jag skulle köpa 2 skuggor som matchar & inte ville ha färg skulle jag satsa på bruna nyanser. En mörkare & en ljusare. Gärna med brons el. guld skimmer. Den mörka skuggan kan du även använda som eyeliner om den fuktas. Jätte smidigt!
  • LMK

Karisma skrev 2008-10-21 16:40:27 följande:

Så man kan använda vanlig ögonskugga som eyeliner?, så jag skulle kunna skippa att köpa cakeeyeliner och bara se till att jag har en bra pensel? Lr?hmm jag som är så feg med att beställa från usa, PureLux, ska jag komma ihåg. Hittade att mac bla skulle finnas i stockholm på åhlens, om jag har tur kanske umeå har det åxå.Har du nga tips på märken på brun/brons. Finns kicks, MUS och åhlens att inhandla på.Tack för svaret. /K
    Japp, de flesta ögonskuggor/pigment kan blötas lite lätt & användas som eyeliner. Är oftast det jag kör med. Ett tips är att köpa en snedskuren pensel sk. angelbrush, (tex: www.makeupstore.se/sesv/products/tools/brushes/convertablebrushangle) de är lättare att "trycka" in eyelinern längs med franslinjen. Ja, MAC finns på Åhléns oftast men vet inte om det finns uppe i Norr hos er.
    Jag gillar MUS & har deras Brownie. En chokladbrun skugga med lite guldgliter i. Blir ursnygg som eyeliner! Till den kan du kombinera nästan vilken som helst; ljust rosa, guld, beige etc. MUS dust Goldglow är grymt snygg tex.
    IsaDora har en skuggpalett i matta bruna/beiga nyanser, 5 st har jag för mig. Den har fått bra kritik på många bloggar. Pris runt 180:- & finns på Kicks & Åhléns bla. Hoppas detta hjälper dig lite iallafall.
  • LMK

Nu ligger dagens mejk i galleriet; turkost & grönt! Det är mer sting i färgerna irl. Det är sååå svårt att fota nu när det inte finns dagsljus på morgonen!

• LMK

Ang. att att bilder så är det sjukt svårt!! Det blir massor tagna & kanske 1 som är riktigt bra om jag har tur, speciellt nu när dagsljuset är borta. Tycker inte mina bilder alls stämmer överens med verkligheten då det blir så mycket mindre färg & skimmer. Men fördelen med närbildsläget att det iallafall blir skarpa bilder...

• LMK

Knott: Jag tycker din förklaring är jättebra!

Jag börjar oxå med den mörka skuggan men lägger den oftast i hela yttre ögonvrån (som en fylld triangel) & lite upp i globlinjen. Sen suddar jag ut alla skarvar med en ljusare, fyller på med lite mera etc. Har jag ytterligare en färg så suddar jag ut de närmsta skarvarna med den & sedan den ljusaste i inre ögonvrån & som highlighter under brynet.
    Åh, det ÄR verkligen svårt att förklara!

• LMK

Salsoul skrev 2008-10-22 13:02:46 följande:

Testar igen:Tips på concealers som täcker bra och sitter som berget? Ringarna runt ögonen är inget skämt nu med en konstant sjuk dotter!
    MakeUpStore har bra! Finns en som heter Cover all Blue den är i burk & är täckande, men kan lätt bli lite kakig tycker jag. Men det skall tydligen finnas ytterligare en som heter Easy cover... någonting. Knott tipsade mig om den tidigare. Kanske kan vara något att kika efter?
  • LMK

Phantera skrev 2008-10-22 14:11:04 följande:

FIck mitt paket från strawberrynet idag. (Inte öppnat än). Fick dock betala tupp på 245 kr. Eller 63 kr var postensavgifter... Har dock mailat ett foto på kvittot, så får vi se om jag får tillbaka de pengarna...
    Åh nej vad trist! Men de brukar vara väldigt generösa på att ersätta, så jag tror inte det är några problem. Vad var det för kul du fick i paketet?
  • LMK

Salsoul skrev 2008-10-22 15:38:36 följande:

Är mer gråbrun än blå Kanske inte funkar så bra då?Googlade på easy cover, fick upp massa sidor med följande info:"Easy Cover används istället för att bredspackla ojämnheter""Easy Cover täcker ojämna underlag" etc. Det visade sig vara någon sorts tapetserarprodukt lol, antar att det inte var den
    LOL!! Tja, bredspackla ojämnheter är väl inte SÅ fel?! Nej skojar bara! Sök på MakeUpStores hemsida istället, de har som sagt flera olika concealers.
  • LMK

Fridapida skrev 2008-10-23 10:01:29 följande:

Samma här. Nu är det tentaplugg för hela slanten o då hinns inga mejker med. Men jag ska inte på möte utan spinnging ikväll så det blir sminkfritt hela dagen. Jag är just nu inte glad. Mina hudproblem har satt igång igen. Var o gjorde en ansiktsbehandling men tyckte inte att hon gjorde ett bra jobb. Så jag känner mig som ett pizzafejs nu. Jag hatar att sminka över finnar, det ser bara värre ut. Inte kul. Jag kommer nog behöva äta medicin igen o det vill jag inte. Det torkar ut o tunnar ut huden.
    Åh nej, inte igen! Du som kämpade så hårt förra gången med medicinerna & allt. Trist! Ja, det är väl bara att "go back to natural" & hoppas på att det ger sig snabbt. Håller tummarna!
  • LMK

TigerLinn skrev 2008-10-23 10:34:28 följande:

okej jag blev besiken då jag får utslag av den ett stort utslag under ena ögat när jag använder den. kännde mig så lurad när jag var på sminkning där och de använde den på mig sedan var jag dum nog och köpte den som de användt jag var dum och tänkte "ja men den var ju ny innan de la den på mig" sedan gick jag tillbaka dagen efter visade mitt utslag de sa att de inte kunde komma från concelern... och fast dom endast använt den på mig vägrade dom ge pengarna tillbaka.jag bråkade länge. men gick hem tomhänt. efter ca 14 dagar när utslaget var helt borta testade jag igen (ville vara helt säker) och samma exem kom. nu vill jag inte använda saker från make up store. om jag hade köpt en helt ny och inte den som de använt på mig då hade jag ju kunnat byta men ibland är man godtrogen. dom hade ju bla sagt att deras smink inte framkallar allergier.
    VA?! Det var det värsta jag hört! Klart du skall ha pengarna tillbaka!! Speciellt när produkten du köpte inte var bevisat oanvänd innan den användes på dig. Stå på dig - du skall ha pengarna tillbaka! Jag har reklammerat mascara ett flertalet gånger & då har jag använt dem i säkert 2-3 veckor. Ibland har den varit grynig/smulig direkt, inte utlovat vad reklamen angett el. att mina ögon inte tålt den. Sånt kan komma efter hand. Fy vad trist!
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!