Karisma skrev 2008-10-21 16:40:27 följande:
Så man kan använda vanlig ögonskugga som eyeliner?, så jag skulle kunna skippa att köpa cakeeyeliner och bara se till att jag har en bra pensel? Lr?hmm jag som är så feg med att beställa från usa, PureLux, ska jag komma ihåg. Hittade att mac bla skulle finnas i stockholm på åhlens, om jag har tur kanske umeå har det åxå.Har du nga tips på märken på brun/brons. Finns kicks, MUS och åhlens att inhandla på.Tack för svaret. /K
Japp, de flesta ögonskuggor/pigment kan blötas lite lätt & användas som eyeliner. Är oftast det jag kör med. Ett tips är att köpa en snedskuren pensel sk. angelbrush, (tex:
www.makeupstore.se/sesv/products/tools/brushes/convertablebrushangle) de är lättare att "trycka" in eyelinern längs med franslinjen. Ja, MAC finns på Åhléns oftast men vet inte om det finns uppe i Norr hos er.
Jag gillar MUS & har deras Brownie. En chokladbrun skugga med lite guldgliter i. Blir ursnygg som eyeliner! Till den kan du kombinera nästan vilken som helst; ljust rosa, guld, beige etc. MUS dust Goldglow är grymt snygg tex.
IsaDora har en skuggpalett i matta bruna/beiga nyanser, 5 st har jag för mig. Den har fått bra kritik på många bloggar. Pris runt 180:- & finns på Kicks & Åhléns bla. Hoppas detta hjälper dig lite iallafall.