• Sandja

Mirtazapin

Någon som ätit Mirtazapin? Jag började med Mirtazapin Orion igår och undrar om någon annan ätit det och hur det påverkat er? Jag har tidigare ätit Citalopram och Sertralin som inte var bra för mig. Citalopramen fungerade inte och Sertralinet gjorde mig bara trött.

Hur funkar Mirtazapinet för er?

• Svar på tråden Mirtazapin
  • Anonym

Jag har tagit låg dos till kvällen i flera år. Det fungerar väldigt bra för sömnen, har haft svårt att sova. Man blir klart lugn av dem. Kan bli lite segare på morgonen bara, men det går över på dan.

Det är vanligt att man får mer aptit av mirtazapin, och det har jag märkt tydligt. För mig var det jättebra eftersom jag hade problem med att aptitlöshet. Har provat flera liknande preparat tidigare och för mig har mirtazapin varit det bästa. Inga insättnings- eller utsättningssymtom har jag haft och inga jobbiga biverkningar.

• Malin 74

Jag har ätit den i flera år nu,tycker den är bra!

• Anonym

Ätit i 2,5 år nu! I början blev jag väldigt hungrig och trött, men det släppte efter de tre första veckorna.

• Anonym

Jag äter mirtazapin sen ett par månader tycker den är superbra när jag bor själv, vaknar alltid klockan nio varje morgon om jag tar tabletten vid åtta på kvällen senare än så så sover jag bort halv dagen, jag kan inte sova utan den superbra, mår bättre också! *lycka till*

• Sandja

Så man blir alltså trött av det alltså?? Jag slutade ju med Sertalin just pga att hela dagarna var förstörda av att jag bara ville sova och inte orkade ta hand om min dotter.

• Anonym

Man blir inte seg på dagen, det enda jag märker är att det kan vara lite svårare att komma upp på morgonen. När jag väl är uppe känner jag mig inte tröttare än när jag inte tar dem, snarare tvärtom eftersom de gör att man sover bättre.

• Sandja

Vilken tid tar ni eran medicin? Jag tog min igår vid 21 tiden och hela dagen har jag varit trött, ledsen och förbannad idag. Jag mår helt enkelt skit....

• allakantralla

Blev också trött av den i början, men det går över efter ett par veckor. Brukade ta min vid 20-tiden på kvällen, då fungerade dagarna för mig sedan. Skulle tipsa dig om att ge det två-tre veckor innan du dömer ut den, för mig hjälpte den otroligt mycket.

• Sandja
    allakantralla skrev 2008-09-14 17:04:00 följande:
    Blev också trött av den i början, men det går över efter ett par veckor. Brukade ta min vid 20-tiden på kvällen, då fungerade dagarna för mig sedan. Skulle tipsa dig om att ge det två-tre veckor innan du dömer ut den, för mig hjälpte den otroligt mycket.
    Hur länge åt du dom? För vad jag förstog av ditt inlägg så har du slutat med dom nu?
Svar på tråden Mirtazapin