Anonym (Kick) skrev 2008-09-15 17:41:53 följande:
Vänd dig till en annan läkare! Om du kan sova hur mycket som helst, så är det knappast ett seratonin+noradrenalinpreparat du behöver, utan endast ett seratoninhöjande preparat. Lider med dig och hoppas att du snart ska få må bättre! Du vet väl att du alltid har möjlighet att söka vård akut via akutpsykiatrisk mottagning i ditt landsting? De finns till för vanliga personer och är vana att hantera alla människor och problem. Där kan du få träffa en läkare som är expert på psykofarmaka direkt, istället för att prata med någon som inte är så insatt i ämnet och bland medicinerna. Det låtter ju nämligen som om du skulle behöva prata av dig lite med någon också? På akutpsyk finns duktiga sköterskor och skötare som du kan få hjälp av! Du kan ju börja med att ringa in och höra vad det säger. Bara ett tips.. Lycka till TS och ta hand om dig
Tack för allt du skriver. Det är nämligen så att min sambo ringde till psyk igår och förklarade allting och de sa att jag inte kunde få någon hjälp av dem utan var tvungen att prata med min fam. läkare om det. Så det var ju väldigt synd för jag tänkte att de skulle ha kunnat hjälpa till mer då de är mer insatta. Min läkare är inte alls insatt på panikångest/depression och skriver bara ut medicin åt mig.