• 76Åsa

Pco - blev gravid!

Vill bara skriva och berätta för er andra med PCO.
    Jag har enligt min gynläkare KRAFTIG pco. Mycket kraftig.
    Så jag skulle inte kunna bli gravid utan hormontabletter. Jag fick då pergotime och blev gravid med tvillingar!

Min pco kvarstår ju dock. Så nu tänkte jag ta tag i den. Jag åt lågkolhydratkost (ammade inte tvillingarna) under ca 6 månader. Ganska hårt alltså. Inget som helst bröd, ingen pasta, ris eller potatis alls! Inte ens fullkorn.

Plötsligt började jag må illa......
    Jo! Gravid!
    VA? Vi har slarvat 2 (!) gånger. Och då lyckades det ta sig.
    Herregud, killarna är ju bara 8 månader.

Förmodligen funkade det (som jag läst innan) med lågkolhydratkost mot PCO. För sist kämpade vi i 1,5 år och ändå tog det sig inte utan hormontabletter.
    Så jag vill bara ge hopp till er med PCO. Det KAN funka att lägga om kosten.

• Svar på tråden Pco - blev gravid!
  • scaniae

76Åsa skrev 2008-09-14 15:16:24 följande:

Jag åt lågkolhydratkost (ammade inte tvillingarna) under ca 6 månader.
    [/citat]

Jag blir så glad när jag läser detta! Då finns det hopp!
    Grattis!
    JWN skrev 2008-09-14 16:59:24 följande:
    var hos en kinesiolog som tryckte bort en Ägglossningsblockering
    vad är en kinesiolog och vad exakt var det personen gjorde??

• scaniae

Jag åt lågkolhydratkost (ammade inte tvillingarna) under ca 6 månader.
    [/citat]

Jag blir så glad när jag läser detta! Då finns det hopp!
    Grattis!
    JWN skrev 2008-09-14 16:59:24 följande:
    var hos en kinesiolog som tryckte bort en Ägglossningsblockering
  • JWN

Jag länkar till en sida längre ner. Men min kinesiolog håller även på med triggerpunkter ( som innebär en tanke om att spänningar kommer ifrån känslor), massage och kinesiologi. Så på min första behanling för nackont, så behandlade hon mig med triggerpunkter. Kände in vilken punkt som gjorde ont, läste av var spänningen satt och varför sedan tryckte hon på en massa punkter i kroppen och spänningen släppte. Hon fick även veta att vi genomgick en feritlitetsbehndling och kände in hur kroppen mådde genom att läsa av balanser i kroppen. Jag fick även blomsterdroppar på utvalda ställen på kroppen.
    Hon avslutade den första behandlingen med en massage, där hon kände blockeringar (muskelspänningar) i ryggen och löste upp dem. Sedan kollade hon vad dessa blockeringar stod för i hennes litteratur. OCh en blockeringarna visade sig vara ägglossningen.

Min andra behandling var en ren kinesiologibehanling och då kände hon in mina energier, balanser i kroppen och arbetade med att balansera dessa obalanser genom mental träning för mig, beröring och energibalansering. Det är svårt att förklara med för mig har det fungerat mycket bra.

Fråga gärna mer om du undrar.....

Kolla in dessa sidor så får du en bra besrkivning av tanken är med deras yrkesutövning: www.kinesiologi.se/kinesiologi.asp

www.ggi.se/index.htm

scaniae skrev 2008-09-20 20:52:43 följande:
  • 76Åsa

tummeliten09: grattis. Ja det där med kosten påverkiar mer än man kan tro!

wtin: ja så är det här oxå. bara graviditetshormoner....

• Mamma till viljestark dotter

Grattis till er som blivit gravida! Själv ruvar jag efter tredje IVF-försöket. Om det inte heller funkar så tänker jag banne mig också börja köra GI Vårt problem är att jag nästan aldrig har äl. Var det det som var ert problem också? Och att äl kom igång efter att ni lagt om kosten? *Hoppas*

• 76Åsa

Jag hade ingen äl.
    När man äter gi-noll så påverkar man på något vis detta. Jag åt alltså inte bara GI, utan GI-noll. Det finns en bok med samma namn. Mycket fett och inga kolhydrater. På 4 veckor gick jag ner 5 kg, och då åt jag ändå en skål grädde varje kväll. Det finns en tråd här på fl som heter lchf-tråden. LCHF står för Low Carb High Fat. Det var efter detta som min äl fick fart.
    Lycka till.

• JWN

Jag hade heller ingen ÄL eller i alla fall endast några få per år.
    Jag har gjort som 76Åsa, GI-noll, gled från GI till GI-noll under sommaren (åt även pergo då men inget resultat). Gick ner även jag 5 kilo på 4 veckor och ca 10 kilo på 9 veckor.

• 76Åsa

Att man inte äter några kolhydrater alls. Inga grönsaker, ingen frukt, ingen pasta, ingen potatis, inget bröd. Och läser på innehållsförteckningen på allt, det enda som var ok att äta var det som hade max 5 g kolisar/100g.

• tantgrön

Vart gjorde du din kinesiolog behandling? låter ju värt att prova.. jag äter lite kolhydrater men ska väl dra ner helt snart... men jag är har ett normalt BMI så jag vet inte om det kommer att hjälpa mig så mycket men jag hoppas...

JWN skrev 2008-09-21 12:07:31 följande:
    Jag länkar till en sida längre ner. Men min kinesiolog håller även på med triggerpunkter ( som innebär en tanke om att spänningar kommer ifrån känslor), massage och kinesiologi. Så på min första behanling för nackont, så behandlade hon mig med triggerpunkter. Kände in vilken punkt som gjorde ont, läste av var spänningen satt och varför sedan tryckte hon på en massa punkter i kroppen och spänningen släppte. Hon fick även veta att vi genomgick en feritlitetsbehndling och kände in hur kroppen mådde genom att läsa av balanser i kroppen. Jag fick även blomsterdroppar på utvalda ställen på kroppen.Hon avslutade den första behandlingen med en massage, där hon kände blockeringar (muskelspänningar) i ryggen och löste upp dem. Sedan kollade hon vad dessa blockeringar stod för i hennes litteratur. OCh en blockeringarna visade sig vara ägglossningen.Min andra behandling var en ren kinesiologibehanling och då kände hon in mina energier, balanser i kroppen och arbetade med att balansera dessa obalanser genom mental träning för mig, beröring och energibalansering. Det är svårt att förklara med för mig har det fungerat mycket bra.Fråga gärna mer om du undrar.....Kolla in dessa sidor så får du en bra besrkivning av tanken är med deras yrkesutövning: www.kinesiologi.se/kinesiologi.aspwww.ggi.se/index.htm
Svar på tråden Pco - blev gravid!