• C r e d o

Hjälp, maskeringstapen går ej att ta bort, vad göra?

Makseringstape ska tydligen inte sitta på i mer än 36 timmar och vi har haft den på sen vi började måla huset i juli... :-O Den sitter fast på fönsterkarmarna nu, om man lyckas dra bort en bit så sitter själva klistret fast ändå, ser jättefult ut! Någon som har ett universaltips? Som inte skadar fönsterkarmarna?

* Även en liten stjärna lyser i mörkret... *
  • Svar på tråden Hjälp, maskeringstapen går ej att ta bort, vad göra?
  • mimmi 1

grattis!! eller vad säger man?? svårt att få bort, men det går, med T-röd... men det är ett hästgöra, men jag tror att T-röd är det enda som löser maskeringstejpen utan att förstöra karmarna..men använd gummihandskar... och så eftertorkar du med vatten o en gnutta diskmedel...

• Tindra02

Den finns en fönsterskrapa man kan köpa.
    Samma som man har till spishällar...
    Funkar jättebra...

tjej -95, kille -00, tjej -02, kille -05, tjej -07, Bf 14 nov
  • C r e d o
    mimmi 1 skrev 2008-09-14 23:14:29 följande:
    grattis!! eller vad säger man?? svårt att få bort, men det går, med T-röd... men det är ett hästgöra, men jag tror att T-röd är det enda som löser maskeringstejpen utan att förstöra karmarna..men använd gummihandskar... och så eftertorkar du med vatten o en gnutta diskmedel...
    Haha, jo tack! Ska googla lite på t-röd, lät ju väldigt bra.
    * Även en liten stjärna lyser i mörkret... *
  • mimmi 1

skadar man inte de målade karmarna då? tycker det låter lite vanskligt att skrapa..

• mimmi 1

När vi byggde vårt hus, så blev jag alldeles stortokig på alla klisterlappar som satt överallt, på fönster och så, men det gick ju att skrapa bort, men på bänkskivorna i köket... där ville jag inte skrapa, med risk att det skulle repas... jag ringde leverantören och gnällde, och fick tipset med T-röd. och det funkade jättebra... så det borde funka på maskeringstejpen med..

• Tindra02
    Svar på #4
    mimmi 1 skrev 2008-09-14 23:21:49 följande:
    skadar man inte de målade karmarna då? tycker det låter lite vanskligt att skrapa..
    Nej absolut inte...
    Har använt den mycket till fönstrena när vi målat...
    tjej -95, kille -00, tjej -02, kille -05, tjej -07, Bf 14 nov
  • SVejsan

Klister till prislappar osv brukar vi gnugga bort med olivolja... Kanske värt att prova... T-sprit kan du skada ytan på lacken med...

• lillinas

kan kanske prova och värma upp försiktigt med nåt varmt? varmluftpistol.... men ganska fort då så det inte börjar bubbla sig i färgen bredvid.

• mimmi 1
    SVejsan skrev 2008-09-15 07:28:00 följande:
    Klister till prislappar osv brukar vi gnugga bort med olivolja... Kanske värt att prova... T-sprit kan du skada ytan på lacken med...
    T-röd skadar inte ytan på lacken.. man eftertorkar med vatten det räcker.
  • Mirris

Jag tänkte samm asom i inlägg 8.. nåt varmt.. kanske värma upp strykjärnet och gå runt och "stryka" på klistret och sen ta bort med en klickskrapa eller vanligt rakblad!

Svar på tråden Hjälp, maskeringstapen går ej att ta bort, vad göra?