Pladdermorsorna tjötar vidare!
Här är den nya tråden, nu kan vi tjöta vidare i 3 mnd till! ![]()
Här är den nya tråden, nu kan vi tjöta vidare i 3 mnd till! ![]()
Förresten så höll jag och Frida på att bli påkörda av farbror polisen tidigare idag. Vi stod vid övergångsstället alldeles nära oss, det blev grönt och jag tittar till höger för att se om det kommer någon bil, ingen kommer och vi börjar gå. Precis när fram hjulen på vagnen lämnet trottoarkanten så susar tre polisbilar förbi i full karriär, Med blåljus, men inga sirener. (Den sista av dem satte på sirenerna när den var lite innan mig).
Otäckt när de kommer så tyst. Tänk om vi hade hunnit en liten bit till *ryser*
varför skulle man va försiktig med alvedonen?
Hugo Boss skrev 2008-09-21 19:53:16 följande:
Jo men då då får an ju också ta med i beräkningen hur hög risken egentligen är att man får astma, hur många barn av alla 6-7 åringar har astma? Det går ju en hel del på ärftlighet det där, så har man anlag för det så ska man ju såklart vara försiktig men har man ingen i nära familjen som har det så är ju risken ändå ganska minimal att ens barn får det även om de fått Alvedon förtsa året.
Ja det är klart. Tänkte bara nämna det eftersom jag själv fick veta det så nyligen.
tror ni jag trodde att hugo hade gått och dött..
han fick mat 20,15 igårkväll...och äter först nu 03,25..har sovit hela tiden..shit alltså, höll på att få hjärtat i halsgropen när jag själv vaknade och insåg hur länge han hade hållt sig från maten.. (han har inte ens gnytt eller rört på sig under tiden..)
nä nu ska jag tillbaka till sängen...fortsätt sova gott flickor =)
Hoppas att du själv kunde somna om efter att ha gett honom mat och att han snart mår bättre så livet blir lite lättare. Det är ju skitjobbigt att ha sjuka barn. Men på ett sätt så var det ju skönt att han sov så länge så att du själv har en chans att komma till ro också, man vaknar ju stup i kvarten även när det inte är man själv som har ansvar för de små liven så sova behövs verkligen för att man ska orka med på dagarna någorlunda. Viggo har sovit ganska bra inatt, men vaknade lite tidigt för min smak, kvart i sju, mne åt kl 02 och sen vid fem men har sovit 2 timmar på Olas arm och 1 timme på min, men men, det går över tills de blir 15
Då ser vi inte röken av dem längre.
ähh jag säger "internat vid 5 års ålder, sen är dom välkomna tillbaka när det r dags för fru och barn" ;)
nä men skämt å sido..
Jo jag kunde somna om efter att vi gett honom mat..sen fick han mat nu och somnade om nästan omgående..han är så rosslig i bröstet att han väcker sig själv med sin hosta stackarn. Men snart är det teletid på barnmedcin, så då ska jag ringa..
Stackare
vad jobbigt att vara så förkyld. Kallt ute idag förresten, bara fyra grader.
*vinkar godmorgon*
just ja, god morgon kanske man ska säga =)
ja jag såg det på termometern..brrr kaaaallt..får hoppas att hugo vill ha kläder på sig sen när vi åker till barnmedicin..annars får jag väl ta han i sjalen, så håller han sig hyffsat varm ändå..