• Super

    Nu har min andra lillebror tagit sitt liv :(

    Ja , nu har det gått 4 år sedan min älskade lillebror Linus valde att lämna jorden och återgå till änglarnas värld .
    Igår hände ännu en tragisk sak .
    Min andra älskade lillebror Emil valde att ge upp sitt liv.
    Nu vet jag varken ut eller in ...
    Vad gör man? Hur ska man stå ut ?
    Ser inget ljus och inget hopp längre!
    Har stängt av allting och känner knappt av några känslor!
    Detta går bara inte längre...

    Sov sött mina älskade lillebrorsor !
    Ni är guld värda och mycket därtill... !
    Vila nu i guds famn så ses vi där när tiden är inne.

    Linus : *1988-12-15 + 20041208

    Emil : *1991-03-06 + 20080920

    Sänder en tanke och en ros så röd för att visa min saknad och kärlek till er !

    /Storasyster Hanna

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 20:30
    Nu har jag varit på rättsmedicinska och sagt farväl till min älskade änglabror.
    Han var så himla fin där han låg .. Ögonen slutna och nästan ett litet leende på läpparna .
    Jag smekte hans kind och smekte över hans hår ..
    Tårarna rann ..
    Nu Nu NU ..... Börjar jag att inse det hela ... Ångest .. Panik .. Kan inte sova !

    GUD HJÄLP MIG

  • Svar på tråden Nu har min andra lillebror tagit sitt liv :(
  • Ciliaja

    lika gammal som jag. fy va hemskt..sänder en massa kramar till er!

  • L jung
    Åh, beklagar sorgen såååå !!!

    Fruktansvärt för er att gå igenom något sånt här om igen!!

    ... och jag som har tillräckligt jobbigt med att en vän tog livet av sig förra veckan!!
    Vad går inte NI igenom då!!!

    varma omtänksamma kramar från mig!
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Jaha, så då sitter man bakom skolbänken igen då - 49års ålder!! ♥´¯)¸.♥´¯)
  • flingflong
    Buttelina skrev 2008-09-21 16:13:35 följande:
    oj så unga mådde dom inte bra? sänder massor med kramar till er
    En människa som tar sitt liv brukar inte må bra...
    Livet tar oväntade vägar lite då och då, bäst att hänga med i svängarna
  • Mummy

    Det är väldigt, väldigt normalt. När min pappa dog grät jag inte på kanske 2-3 veckor. Jag satt tom på toan och försökte pressa fram tårar för att andra inte skulle tro att jag inte var ledsen. Men jag var så chockad och kunde inte förstå vad som hänt.
    LÅt det komma som det kommer. Ingen är den andre lik när det kommer til sorg. Hur du än reagerar är det normalt. Det finns inga "det ska vara så..." när det gäller en sån sak

  • Super
    Buttelina skrev 2008-09-21 16:13:35 följande:
    oj så unga mådde dom inte bra? sänder massor med kramar till er
    Han som gick bort 04 hade ADHD och lite andra problem .
    men han som gick bort igår har aldrig visat någon tendens på depression eller någonting Inget avskedsbrev.. INGENTING
  • Super

    L jung skrev 2008-09-21 16:14:35 följande:


    Åh, beklagar sorgen såååå !!! Fruktansvärt för er att gå igenom något sånt här om igen!!... och jag som har tillräckligt jobbigt med att en vän tog livet av sig förra veckan!!Vad går inte NI igenom då!!!varma omtänksamma kramar från mig!
    Jag beklagar sorgen!
    Det är förmodligen lika jobbigt för dig som det är för mig .
    Fast en annan sorg kanske ...
    Kämpa på ! Det är det jag måste göra... Även om orken försvunnit ett x antal mil bort just nu
  • L jung
    Super skrev 2008-09-21 16:17:14 följande:
    L jung skrev 2008-09-21 16:14:35 följande: Jag beklagar sorgen!Det är förmodligen lika jobbigt för dig som det är för mig .Fast en annan sorg kanske ...Kämpa på ! Det är det jag måste göra... Även om orken försvunnit ett x antal mil bort just nu
    Tack... men lova att sköta om dig nu.  Man märker såna här stunder hur skört livet är. Hur lätt allt ställs på kant och bara helt plötsligt faller.
    Ta hand om dig, om din lilla... och se till att få prata av dig.

    Brorsan gick in i väggen för 5 år sedan enbart (tror vi) för att han aldrig pratade av sig och ältade att vi förlorat pappa hastigt.  Vi andra syskon, pratade och ältade nätter o dagar igenom... och vi har klarat oss mycket bättre.
    Nu när det här har hänt med min vän, så är det min make som är lyssnaren och som ger mig kramarna... det är lika läkande som plåster!
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Jaha, så då sitter man bakom skolbänken igen då - 49års ålder!! ♥´¯)¸.♥´¯)
  • Fruen fra Norge
    Super skrev 2008-09-21 16:12:52 följande:
    Just nu känner jag mig så tom ... fick tabletter att sova på och sådär ... Just nu går jag runt i en dimma ... har ingen ork Klarar inte ens att gråta ? är det normalt...? Fan också =(
    Ja, det är normalt. Min mamma tok også sitt liv. Jag hadde vel ungefär samma känslan som dig. Nu ska jag iväg, men om du känner att du vil prata så finns min inbox. Loggar inn under kvälden. Värma kramar til dig.
  • mammatessan

    beklagar jätte mkt, sänder en styrke kram till dig och din familj. Kämpa på

Svar på tråden Nu har min andra lillebror tagit sitt liv :(