• Anonym (ARG)

Hon snor mitt barns kläder på dagis!

Min dotter har alltid haft en uppsättning med extrakläder på dagis och även regnställ, underbyxor, stövlar mm.
    Jag är bra kompis med symaskinen här hemma och syr en hel del av dotterns kläder själv. I Måndags var gummistövlarna spårlöst försvunna. I Onsdags var fleecejackan borta och i Torsdags var ett par byxor borta. När jag hämtade henne i Fredags saknades regnstället. Jag tog upp detta med pedagogerna och dom lovade att leta igenom hela dagiset.
    En av dom ringde mig på eftermiddagen och meddelade att det inte fanns ett spår av något klädesplagg.
    Okej om någon strumpa, mössa eller vante försvinner någon gång ibland men när det gäller så här mycket kläder blir man fundersam.
    I Lördags var vi till lekparken och träffade då på en annan familj som var där med deras dotter som är jämnårig med min så ser jag att deras barn har min dotters regnjacka på sig. Jag vet att det är min dotter för det är eget mönster och jag tvivlar på att någon annan skulle ha lyckats sy en exakt lika jacka. Jag hade även sytt dit reflexer i roliga mönster så regnjackan var superlätt att känna igen. Jag tittar lite konstigt på hennes barn och säger sedan att hon måste ha gjort ett misstag och fått med sig min dotters jacka med sig hem. Då säger hon att det inte alls är våran jacka. Det är hennes egen som hon köpte i England och fräste sedan och frågade om det var så omöjligt att det fanns en likadan. Jag förklarade omständigheterna och ber att få titta på märkningen inuti jackan. Hon visar upp och där står min dotterns förnamn samt första bokstaven på efternamnet, vilket jag påpekar. Då säger hon att det är hennes dotters kusins jacka som dom lånat och att hon heter Klara Pettersson (påhittat namn) och att det inte alls är konstigt. Jag frågar om hon inte sa att hon hade köpt den i England och då nekar hon till det.
    När vi kollade märkningen på regnjackan ser jag att hennes dotter har min dotters fleecejacka på sig. Jag känner gen den också eftersom att jag sytt den själv och det är en ficka på framsidan av jackan som är väldigt annorlunda. Även det nekar hon till.
    Hennes man kommer fram och frågar vad som står på och jag förklarar då att deras dotter har min dotters försvunna kläder på sig. Han säger då att det är omöjligt för hans fru hade berättat för honom att hon köpte ju dom på H&M i början av veckan. Hela hennes lögn är genomskådad men hon vägrar att ge med sig. På lördagskvällen ringer telefonen. En väninna til mig hade träffat på den här familjen på konsum och hon hade sett min dotters stövlar på deras dotter. Stövlarna är också lätta att känna igen för jag har målat på dom själv i olika färger och former och hennes namn står i stövlarna (hela förnamnet och efternamnet) så jag kan lätt bevisa det.
    Hur ska jag tackla det här? Ska jag behöva köpa ett skåp med lås på till dagis för att vi ska få ha våra saker ifred?

• Svar på tråden Hon snor mitt barns kläder på dagis!
  • Anonym

Det är otroligt hur vissa människor är funtade. Min dotter fick sina sandaler stulna och där hade dom för hand målat på blommor på sandalerna för att vi inte skulle känna igen dom. Men missat att vi skrivit namnet inne i skorna.

Dottern var jättelessen när hennes sandaler försvann och sen en annan flicka hade dom på sig och påstod att det var hennes skor.

Men tack vare personalen som såg namnet i skorna fick dottern tillbaka dom! Men hade inte namnet stått i dom så hade vi inte kunnat bevisa att det var dotterns skor.

• TigerLinn

säger som andra här ring dom inte prata inte med dom för dom kan uppfatta de hot fullt och göra en anmälan.

tala med personalen be dom antingen att prata med pappa om att få tillbaka kläderna och att ni polisanmäler om de inte sker inom en viss tid eller be att få ett möte på förskolan ett föräldrar möte eller ett möte med personal och dessa föräldrar och klar gör att dessa kläder ska tillbaka annars anmäler du men prata inte med dom själv för då kan de anmäla tillbaka..
    lycka till

• Anonym

Men herregud vad är det för en mamma!?
    Gå och sno kläder på barnes dagis, varför vill man ens göra så?

Jag tycker att ni ska polisanmäla henne och även ta upp det med dagiset.
    Får nästan säga att det är tur att du syr kläderna själv då är det omöjligt att det finns 2st lika dana specillt med märkningen.

Har du fått tillbaka din dotters kläder?
    Jag kan inte för allt förstå hur man som mamma kan sno på sitt barns dagis, sno från ett annat barn. Hoppas att hennes man sa ett och annat till henne när de kom hem sen.

Ska märka min dotters kläder ännu bättre nu, vet aldrig om det finns en till sån mamma på hennes dagis.

• Anonym (My)

Polisanmäl och prata med dagis om det, kanske personalen kan prata med pappan för som sagt vart gör hon av pengarna annars? Skriv hur det går sen! //My

• InteVetJag

Sjukt. du ska ju inte behöve skriva upp alla kläder du tar med till dagis! Hoppas du fixar tillbaka kläderna snart!

• Ulla1974

Polisanmäl och informera dagis. Det här är inte ok på ngt sätt. Det är stöld.

• fru Elle

Vad tråkigt att en del inte kan hålla fingrarna borta från andras grejer. Och komma med olika lögner när personen har blivit påkommen med att ha tagit grejerna. Jag hade nog satt upp en lapp på dagis och efterlyst plaggen och sakerna som "har kommit bort på dagis", gärna med bilder. Blir ju pinsamt för henna att använda grejerna och ni kanske kan få igång en disskution på dagis. Det är ju troligtvis fler som har blivit av med grejer. Tycker synd om dottern som har en så klåfingrig morsa.

• Cecese

Polisanmäl samt prata med dagis så dom vet vad som hänt. Då kan dom hålla ögonen öppna så det förhoppningsvis inte händer igen.

Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och pyret bf sept/oktober -08
  • Anonym (hmm)

Jag har samma problem och vi har nu polisanmält. Är så trött på det..Hela sonens vinterställ han skulle ha på dagis försvann..samt kläder sen några månader tillbaka..
    anmäl för guds skull och ja köp en låda eller något med lås på som endast personalen har nyckel till..så inget försvinner..
    Lycka till

• Sockerbiten

Det är verkligen helt sjukt att man inte ska kunna ha barnens kläder på dagist utan att riskera att dom ska bli stulna, det kommer ju resultera i som Anonym (hmm) säger att man kommer vara tvungen att ha allt i lådor med lås på (eller skåp) och så ska det ju inte behöva vara tycker man.. jag har inga barn själv men har däremot praktiserat på dagis oså och visst kan barn råka få på sig nån annans vantar eller stövlar eller så och det är ju kanske inte så konstigt när barnen själva inte är säkra på vilka stövlar som är deras och fröknarna inte heller vet säkert, men att sno barns kläder på dagis, skandalöst, hopaps det ordnar sig för TS och ni andra som råkat ut för det!

Svar på tråden Hon snor mitt barns kläder på dagis!