• Anonym (ARG)

Hon snor mitt barns kläder på dagis!

Min dotter har alltid haft en uppsättning med extrakläder på dagis och även regnställ, underbyxor, stövlar mm.
    Jag är bra kompis med symaskinen här hemma och syr en hel del av dotterns kläder själv. I Måndags var gummistövlarna spårlöst försvunna. I Onsdags var fleecejackan borta och i Torsdags var ett par byxor borta. När jag hämtade henne i Fredags saknades regnstället. Jag tog upp detta med pedagogerna och dom lovade att leta igenom hela dagiset.
    En av dom ringde mig på eftermiddagen och meddelade att det inte fanns ett spår av något klädesplagg.
    Okej om någon strumpa, mössa eller vante försvinner någon gång ibland men när det gäller så här mycket kläder blir man fundersam.
    I Lördags var vi till lekparken och träffade då på en annan familj som var där med deras dotter som är jämnårig med min så ser jag att deras barn har min dotters regnjacka på sig. Jag vet att det är min dotter för det är eget mönster och jag tvivlar på att någon annan skulle ha lyckats sy en exakt lika jacka. Jag hade även sytt dit reflexer i roliga mönster så regnjackan var superlätt att känna igen. Jag tittar lite konstigt på hennes barn och säger sedan att hon måste ha gjort ett misstag och fått med sig min dotters jacka med sig hem. Då säger hon att det inte alls är våran jacka. Det är hennes egen som hon köpte i England och fräste sedan och frågade om det var så omöjligt att det fanns en likadan. Jag förklarade omständigheterna och ber att få titta på märkningen inuti jackan. Hon visar upp och där står min dotterns förnamn samt första bokstaven på efternamnet, vilket jag påpekar. Då säger hon att det är hennes dotters kusins jacka som dom lånat och att hon heter Klara Pettersson (påhittat namn) och att det inte alls är konstigt. Jag frågar om hon inte sa att hon hade köpt den i England och då nekar hon till det.
    När vi kollade märkningen på regnjackan ser jag att hennes dotter har min dotters fleecejacka på sig. Jag känner gen den också eftersom att jag sytt den själv och det är en ficka på framsidan av jackan som är väldigt annorlunda. Även det nekar hon till.
    Hennes man kommer fram och frågar vad som står på och jag förklarar då att deras dotter har min dotters försvunna kläder på sig. Han säger då att det är omöjligt för hans fru hade berättat för honom att hon köpte ju dom på H&M i början av veckan. Hela hennes lögn är genomskådad men hon vägrar att ge med sig. På lördagskvällen ringer telefonen. En väninna til mig hade träffat på den här familjen på konsum och hon hade sett min dotters stövlar på deras dotter. Stövlarna är också lätta att känna igen för jag har målat på dom själv i olika färger och former och hennes namn står i stövlarna (hela förnamnet och efternamnet) så jag kan lätt bevisa det.
    Hur ska jag tackla det här? Ska jag behöva köpa ett skåp med lås på till dagis för att vi ska få ha våra saker ifred?

• Svar på tråden Hon snor mitt barns kläder på dagis!
  • Anonym (ARG)
    Svar på #19
    Kort på dottern i den regnjackan sitter ovanför hennes hylla på dagis och i matsalen finns det kort på henne i fleecejackan. Så hon är verkligen busted men klarar tydligen inte av sanningen.
    På ett sätt tycker jag synd om mamman. Det måste vara oerhört pinsamt att bli påkommen med något sådant här.
  • Anonym (ARG)
    Svar på #23
    Vi har inte fått tillbaka kläderna. Maken gjorde en polisanmälan idag och jag ska in på förhör i morgon eftersom att dom vill höra mig om händelsen i lekparken osv. Känns så fånigt att behöva gå på ett polisförhör för en sådan här sak.
  • Anonym (hrmmm)

Ja det kanske kan kännas fånigt men det är faktiskt STÖLD. Det kan vara fler familjer som drabbats av denna kvinna (och hon behöver uppenbart hjälp)

• Anonym (ööh)

Vilket jävla skämt!!! Fy faaan vilken pinsam morsa som snor kläder på dagis!
    Ser att ni redan polisanmält...BRA!!! Annars är ju det det enda alternativet. Det finns verkligen folk till ALLT!

• LAV0LINA

Men hjälp, vad finns det för folk?!
    Ok, om man råkat få med sig nått av misstag, men de flesta är ju ändå funtade så att man lämnat tillbaka det dagen därpå och ber om ursäkt eller nåt!

Antagligen så kommer det krävas polisanmälan för att denna mamma ska fatta att det inte är ok att stjäla andras saker. Fattar inte hur man ens har mage att göra som hon gör
    Att såga hennes förklaringar och sånt verkar ju inte fungera, hon behöver en riktigt ordentligt markering av en poliskonstapel tror jag!

• Anonym

vad säger personalen på dagis? har ni berättat om händelsen?

• Queen70

Ja verkligen, man kan ju förstå hur hemskt pinsamt det måste va...Huvva, jag skulle flytta från stan om jag vore henne.

Anonym (ARG) skrev 2008-09-22 15:26:57 följande:

Svar på #19Kort på dottern i den regnjackan sitter ovanför hennes hylla på dagis och i matsalen finns det kort på henne i fleecejackan. Så hon är verkligen busted men klarar tydligen inte av sanningen.På ett sätt tycker jag synd om mamman. Det måste vara oerhört pinsamt att bli påkommen med något sådant här.
  • Anonym

den mamman kan ju inte vara öveerdrivet smart iallafall så undra om hon ens vet va en polis är, men hoppas ni anmäler det de spelar ju ingen roll om de är dyra saker elle rinte..

• Anonym

läste att ni redan gjort de..bra!

Svar på tråden Hon snor mitt barns kläder på dagis!