Brukar du baka eget bröd?

Nej....
Här kommer ett jättesmarrigt bröd som är gott och rikt på fibrer dessutom mycket lättbakat!
4 dl Fiberhavregryn
5 dl Grovt rågmjöl
5 dl Mörkt lantbrödsmjöl
2 dl krossade linfrö
2 msk kummin
2 dl Grovt hackade hasselnötter
4 tsk bikarbonat
2 tsk salt
2 dl russin
1 lit mild lättyoughurt
1 dl flytande honung
1 dl lingonsylt
Blanda torra ingredienser. Rör ned resterande. Häll upp i 2 smorda 1½ liters formar Grädda i 200 grader i nedre delen av ugnen i ca 1 timme. Pensla brödet med lite honungsvatten precis efter du tagit ur det ur ugnen och låte det svalna under bakduk.
Nej..kanske har gjort det nångång.
Men sambon gör det lite då och då.
har mest gjort lätta tekakor, men vi försöker hitta nåt bra recept så han (kanske jag..) kan baka oftare.
Börjar bli less på "köpebröd"!
ja varje dag,till maten och så sött bröd eller muffins till frukost.
Inte så ofta men nu blev jag ju sugen så det blir nog lite brödbak senare idag *skratt* Tack ts!
Ja alltid, det är väldigt sällan vi köper färdigt i affären, högst en gång varannan månad att vi köper en limpa.
Muskedalen: Det lät gott, ska nog prova Problemet är bara att man ska ha så himlans många ingredienser så jag glömmer alltid att köpa hem ngt. Det är synd.
Saftigt bröd:
Bryggt Limpa
Börja med att sätta ugnen på 175grader!
10dl rågsikt
4tsk bikarbonat
3tsk jästpulver
1tsk salt
3/4msk pomeransskal
1/2msk brödkryddor
1,5dl sirap
1liter filmjölk
Blanda först alla torra ingredienser, ha sedan i sirap och filmjölken. Rör om. Kommer att vara väldigt kletig.
Smöra och bröa två brödformar. Häll i smeten.
In i ugnen på 175grader i 30min,lägg folie över för att inte ytan ska bli bränd. Sänk sedan till 150grader i 90min.
Lättast att skiva upp när det svalnat.
JÄTTE SAFTIGT BRÖD!
Ja om scones räknas så brukar jag baka eget bröd... men det e det enda brödet
Japp, nästan alltid. Fast inte knäckebröd. Det köper vi. Jag har bakat det själv några gånger och det blir bra, men det är inte riktigt värt arbetsinsatsen... I ett annat liv kanske.