Umeåmammor januari-februari?
Några från Umeå som väntar barn i januari-februari? Eller kanske december?
Några från Umeå som väntar barn i januari-februari? Eller kanske december?
Fia: Skönt att allt var bra i alla fall. Inge kul med förstoppning... Jag antar att du prövat 
plommonjuice?! För det ska sätta fart på magen, personligen tycker jag inte om smaken men om det hjälper till får man väl stå ut.
spes: lyckost som fått se 3D. vi ska dit igen imorgon och hoppas på att vi får rummet med 3D maskinen.
jummie: *flinar*
Fia: Toilaxtabletter har varit min räddning.. De rensar hela vägen och inte bara nedre delen som tex klysma. Krya på dig å jag lovar att det var inte jag som skickade den där förkylningen.  

spes: *avis*
ååå flickor flickor...förstoppning är rätt vanligt bland gravida, barnet trycker väl på eller nåt..men av egen erfarenhet säger jag bara FÖREBYGG!!! Det är inte säkert att man får igång magen efter förlossninggen o hemorrojder kommer som ett brev på posten!!
Linfrön varje dag o mycket vatten o motion!!
Hej alla! Nu är jag tillbaka från en veckas välbehövlig semester, lika trött som vanligt dock  

Orkar inte läsa ifatt.... ni är ju så aktiva här! Har ni börjat planera för ett nytt fika än förresten? Jag missde ju tyvärr den senaste träffen.
Nu har även jag börjat känna av lillfisen där inne. Vad häftigt det är! Jag kan till och med SE hur det rör sig ibland  
  Kan sitta och titta på magen i timmar *flin*! 
Mjölk: Jag känner ganska många från Studentkören. Själv sjunger jag i Akdemiska kören och det är rätt många som är med i båda. Om du är intresserad kan jag ju alltid höra om det behövs nån extra sopran i akademiska? Här är körens hemsida: www.acc.umu.se/~akadkor
Aurora: Välkommen hem!!! Häftigt, jag vill oxå ha så där i min mage oxå. Fikat är sagt den 26 september  och förslag på tid är kl 19.00-19.30 om jag kommer ihåg rätt. 
Jag är på sååååå dåligt humör!!!!!!  
  Jävla personal jag har ibland *svär och muttrar* Den där *** har förstört min kväll, jag som var på så bra humör tills i em bara pga att folk inte kan ta ansvar. Ansvar som man har som skyldighet som arbetstagare. Trodde jag skulle få en hjärnblödning, så arg blev jag å det har jag inte blivit på år och dar. Måste ta ett personlig samtal med personen i fråga men jag var så arg i em så jag fick skjuta upp det tills i morgon. Tänkte att jag säger något väldigt olämpligt annars.
Behövde få gnälla av mig lite så kanske jag vågar mig ut ur sovrummet och inte dödar sambon med blickar bara för att han finns hemma.
Kom på en grej. Har för mej att jag läst att någon börjat köpa kläder till era små bebisar.  
TIPS! Köp inte så mkt i storlek 50. De växer ur det på en gång. Dessutom så kanske ni får en bebis som redan är 55 cm lång. Vem vet??? Köp hellre i storlek 56 trots att den mindre storleken är så söt. Jag vet. 
Själv köpte jag några plagg i den mindre storleken och de är knappt använda. 
Buebo: Här är det oxå en som har svamp. Dessa små champinjoner hade jag nyss blivit av med så kommer de på besök igen. *suck* Har idag köpt pevaryl och det vet jag funkar för mej. 
Har haft en hemsk dag på jobbet. Stressat, alla har ropat efter en och jag började känna av ryggen + att det blev mer och mer kännbart med sammandragningar. Vill inte känna det redan. Tur att man är ledig i morgon. Än har vi inget förutbestämmt mer än att åka och handla och ev åka till öf på Å-hem. 
Ska gå och slappa i soffan ett tag. Känner att det nog är det jag behöver efter denna jobbar helg. 
Kram på er alla.
Hej på er alla!!!!!
Har också fått känna på lite "buffar". det började förra veckan och känns jätteroligt
Är det någon av er som fått problem med fogarna? Har själv haft ont de senaste veckorna, men undviker nu långa promenader samt att stå för brett med benen. Har också hittat några bra övningar som jag gör varje dag. jag hade dock hoppats på att få gå på något vattengympa pass, men är osäker på om det är så bra.
Sköt om er!
Tänk vad en helkroppsmassage kan göra för humöret  

Srattmoster: TAck för tipset!!
Här kommer mitt bästa recept mot förstoppning 
 :
Lägg linfrön i blöt varje kväll och ät i filen/gröten på morgonen. Blir härligt slemmigt!
Drick MASSOR med vatten! Drick och drick ända tills det "trycker på" (låter mysigt, eller hur!).