• jummie

Umeåmammor januari-februari?

abby: oj skrev visst fel...naturligtvis är det förlossningen det är det jag har pratat om iaf..hehe

• jummie

abby: näe besökare förutom pappan o syskon är ej välkomna in på BB avdelnigen...men om man vill kan man ta lilla bebisen o möta upp ev mor o farföräldrar utanför glasdörrarna! Det finns två stolar där o så...

Svårt att beskriva men ni fattar när ni är där

• jummie

Fia: hihi näe o blommor får du inte heller ta in på avdelningen

• jummie

mjölk: ja syskon till barnet alltså...

Trist när man ligger där men rätt skönt att det inte ränner en j-.a massa människor somman inte känner när man sitter där o föröker att amma för första gången!! Man delar ju rum med minst tre andra o det är ju bara skynken mellan..Amningen kan vara nog så stressande för en förstagångsföderska som det är o man vill nog inte ha publik då

• jummie

Fia: ja en plastis tror jag går bra...kan ju inte vara många som blir allergiska mot dem!!

• jummie

hehe börjar vi bli lite nervösa inför förlossnignen nu brudar??

Ni får väl pumpa mig o de andra som fött redan då vi fikar nästa gång..lite lättare att förklara öga mot öga!!

• jummie

Missboss: ja det är ju just det man får ha i åtanke..fasiken kvinnor världen över föder ju barn stup i kvarten o det går bra!!

Men jag tror ändå att en viss nervositet o ängslan är normalt för att inte tala om hälsosamt!!

• jummie

Lisabettan: det jag har läst om Modivagnarna (av de som använt dom) är att de känns plastiga o lätt går sönder...

Har du testat att söka efter trådar ang dem?

• jummie

Lisabettan: ja du..det finns inget enkelt svar att ge ang vagn..det är ju så olika vad man söker!!! Tipset är att åka till någon affär o testköra olika märken o modeller för att bilda sig en uppfattning om vad man VILL ha o INTE VILL ha...då är det lättare att beställa sedan!!

Sen så tror jag att de flesta märken har fått klagomål..men det är mer att man valt fel vagn för sitt eget behov snarare än att det är fel på själva vagnen. Men det är många som klagar på kvaliten i Emmaljungan oxå så man går inte säker bara för att man köpt dyrt!

• jummie

Fia: gahh har du hittat pepparkaks o tomtenisse dräkter??? Eller är det andra julutstyrslar du menar..hehe

Söker med ljus o lykta efter såna till Hugo...så söt han kommer att vara som min lille pepparkakegris!!

Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?