• jummie

Umeåmammor januari-februari?

kan meddela att den sista månaden levde jag på samarin o kunde inte ligga ner, fick sitta o sova, pga äckligt kraftig halsbränna ...såååå det blir värre

gud vad bussig jag är....*känner hornen växa i pannan*

• jummie

hihihihihihi...tja det är lika bra att skrämma upp dom så att de bereder sig på det värsta...då blir allt däremellan som en dans på rosor...

Tror att min halsbränna kommer av att jag tidigare haft magkatarr..sen så är det nog olika från människa till människa!!

Kan säga en positiv sak som säkert ALLA försföderskor tänker på...förlossningen...inget o jag menar absolut inget att oroa sig för!! Sekunden efter att Hugo var ute meddelade jag att jag gärna gör detta igen för det var inte så hemskt som jag trodde att det skulle vara!! Att krysta var bara skönt...då försvann allt det onda...trot eller ej!!

• jummie

alltså nu ska vi ställa saker o ting till rätta här igen att ha halsbränna är INGET man minns när knyttet ligger i famnen...o man minns faktiskt inte ett pisss av förlossningen, hade det inte varit för att maken antecknade allt som hände hade jag inte haft koll alls!!

ÅÅ ett tips...be den stolte fadern att skriva ner klockslag för när allt händer..visserligen så står de mesta i journalen men det är alltid kul med egna kommentarer till hur man mår o lite små saker som man säger o så...JÄTTEKUL läsning efteråt då man som sagt inte minns ett smack!

FiaÅkotten...min moderkaka märkte jag aldrig när den kom...BM drog lite i "snöret" å så plupp så var den ute!

• jummie

FiaÅkotten: nja jo liite kommar man ju ihåg men om jag jämför det som maken skrivit ned så kan jag inte minnas att det var sååå...han har skrivit att jag hade så ont att jag var okontaktbar...fattar inte om han var i ett annat rum med nån annan tjej för jag kan inte minnas att jag haft så ont inte ens om jag anstränger mig!

Så alltså kommer man inte ihåg smärtan..för jag anser att min förlossning var underbar, klart att det känndes men ja..det var hårdrock helt enkelt!! Så stolt efteråt att jag..JAG har pressat ut den underbaraste varelsen i manna minne...

Själv sitter jag här o är lite smått förbryllad...somnade runt 15.30 o vaknade just o ingen är hemma...min lilla familj är spårlöst försvunnen så jag äter lite mackor o dricker blåbärssoppa o känner mig lite ensam...hehe

• jummie

Om orken infinner sig (läs maken tar sonen) så kommer jag nog med o fikar Skulle vara skönt med lite egentid...

• jummie

ska vi ha en nejlika i slaget då eller svårt att veta vilka ni är då vi inte har några magar......

• jummie

nääääää brudar...mitt minne har svikigt mig!!! Jag kan inte komma....måste till Maxi o handla, vi har inte ens ett spår av mat hemma!!!

• jummie

icaS: tankspridd är bara förnamnet...lägg till graviditets övertrötthet oxå så får du mitt sinnestillstånd!! Inte att lita på i alla väder mao!!!

• jummie

AAAHAAAA är det såå ni ser ut

• jummie

ååå nå vad tyckte ni om chokladkakan då??? Lätt beroendeframkallande eller hur?

Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?