• Kiickan

Pergopinglorna del 15

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Tråden har en lång historia och jag tillsammans med många andra har fått och får så oerhört mycket stöd och hjälp här.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla pluss som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

-------------------------------------------------- -------------------------------

LIST TRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m36567454.html

TEMP TRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m34559385.html

-------------------------------------------------- --------------------------------
    -------------------------------------------------- --------------------------------

När vi fått vårat efterlängtade plus så träffas vi här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m34788435.html

När vi fått våra älskade barn så träffas vi här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m34207946.html

-------------------------------------------------- ---------------------------------

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-06 18:07
    Hej tjejer ny tråd för oss som fått våra guldklimpar: www.familjeliv.se/Forum-11-269/m36930253.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-17 06:17
    Ny temptråd
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m37340830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-27 10:57
    Ny plustråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m37690250.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-29 22:21
    Lite statistik över pergon
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html
  • Svar på tråden Pergopinglorna del 15
  • Skrutt74

Jessika: Du och jag ligger exakt lika denna månden. Även jag är på dag 5 idag. Men jag började med pergon i lördags, alltså dag 3-7. Vi får hålla tummarna för varandra denna månad. Skulle vara kul att plussa tillsammans!

Icka76: Stort grattis!

• xxJessikaxx

Vimsan - absolut! Vi håller tummarna! Om jag börjar med pergo idag och får äl på dag 17 som beräknat så är det aktivitet som gäller juldagen och framåt

• Skrutt74

Jessika: Jag brukar få äl på dag 16 så för oss blir det också julen som gäller. Kommer att bli en "mysig" jul i år..Flört

• xxJessikaxx

Hehe, jo mysigt blir det Jag e fortfarande omtumlad efter missfallet, var liksom säker på att jag inte skulle råka ut för nåt sånt denna gång - ack så jag bedrog mig. Så jag kastar mig livrädd in i det här igen. Har ju förstått att det inte är problem för mig att bli gravid med pergo, har ju blivit det första ggn bägge ggerna jag tagit det, men ett plus för mig är så ångestladdat - kommer att va livrädd att detta händer igen...

• Lilo75

xxJessikaxx: Förstår din oro inför ett nytt plus ...Men man måste försöka tänka att den här gången är det en ny graviditet..Och det ska gå vägen *kram*

Själv så fick jag riktigt rikligt med äl-sekret (klump)...i lördags ...Vi mös på i fredags och lördags...hoppas det räcker ....Mannen min var öm...så han vägrade mysa igår (gubbstrutt!!) Och nu ska jag jobba 2 nätter så nu blir det inge mer chans denna äl!!

...Men jag kan ju inte tvinga honom...tillräckligt svårt att få lusten att infinna sig alla ggr ändå...Just bara för att man måste..få till det. Blir det nåt så blir det...Svårt att ha för stora förhoppningar...man blir ju bara så besviken..
    Förlåt att jag låter så negativ....en sån dag bara!!

• xxJessikaxx

Lilo, förstår helt och hållet ditt "gnäll". Vi fick en riktigt kris i o m detta missfall. Mest mitt fel - alla mina känslor gick ut över maken, egentligen helt obefogat! Är så orättvist att det endast är VI "pergo-kvinnor" sdm ska käka hormoner, producera ägg, släppa ägg, svara på behandlingar och "behålla" våra graviditeter, tycker jag. Ligga i gyn-stolen i tid och otid och ibland få bra besked, ibland mindre bra.
    Är ju inget man kan göra nåt åt och jag vet att mannen skulle byta plats med mig när som helst för att jag skulle få lite lugn och ro ett tag, men som sagt...det e ju omöjligt!

Hoppas helgens "skörd" var tillräckligt för er, Lilo

• Lilo75

Tack Jessika...känns skönt att höra att det är fler än jag som får "psykbryt"!!

Jo min man fick höra att han minsann va ett stort ego...jag menar bla bla -här äter jag massa hormoner och du kan inte ens ställa upp på lite sex...bla bla..-Blir det inget den här månaden så är det minsann ditt fel etc...
    Usch jag skäms! Får pussa på honom lite extra när han kommer hem från jobbet.

Fasen att det ska behöva va sån press...Tur att vi har varandra här inne på forumet....Det räddar nog våra män från en hel del ändå !!

Kram Lilo

• xxJessikaxx

Lilo - jag har skällt ut min man också. Den stackaren har till och med vid ett tillfälle haft problem med "givakten" om du förstår vad jag menar Allt för att han hade sån press på sig. Jag var sååå sur och det ökade ju inte lusten precis!!!

Nu löste det sig till slut den gången iofs, men lätt har de ju de inte alltid heller, våra män. De skall ju leverera på beställning!

• Skrutt74

Jessika och Lilo; detta med sexande på beställning är faktiskt inte kul. Finns ingen charm i det hela längre. Man myser för att man måste inte för att lusten infinner sig och man verkligen vill. Det är ju plusset i sluändan man vill ha!

Sedan när man väl (hoppas åtminstone) får ett plus så kommer ångesten över graviditeten i stället. Missfallsriskerna etc. Aldrig får man vara glad...

Svar på tråden Pergopinglorna del 15