• Kiickan

Pergopinglorna del 15

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Tråden har en lång historia och jag tillsammans med många andra har fått och får så oerhört mycket stöd och hjälp här.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla pluss som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

-------------------------------------------------- -------------------------------

LIST TRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m36567454.html

TEMP TRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m34559385.html

-------------------------------------------------- --------------------------------
    -------------------------------------------------- --------------------------------

När vi fått vårat efterlängtade plus så träffas vi här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m34788435.html

När vi fått våra älskade barn så träffas vi här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m34207946.html

-------------------------------------------------- ---------------------------------

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-06 18:07
    Hej tjejer ny tråd för oss som fått våra guldklimpar: www.familjeliv.se/Forum-11-269/m36930253.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-17 06:17
    Ny temptråd
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m37340830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-27 10:57
    Ny plustråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m37690250.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-29 22:21
    Lite statistik över pergon
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html
  • Svar på tråden Pergopinglorna del 15
  • Toppenloppan

Nu blir jag lite trött på min kropp...uttjatad replik jag vet men den stämmer!

Ikväll gör brösten mer ont igen, tappen hård och varm som en gnu! Varför kan man inte bara få veta om det komer ett pluss längre fram i veckan eller ej??

Jaja...ville bara gnälla lite! Jobbar natt så därav vaken vid denna sena timme!

• skytt81

Inne och läser ikapp och uppdaterar:

Har fått dubbelkur Pergo ordinerat till nästa cykel och även Primolut ifall mensen inte vill komma igång denna vecka.

Är på dag 29 och hade ju progesteronvärde på 0,4 (dag 22) så mensen kan ju dröja lite... Kommer inte mensen så ska jag ta ett gravtest innan jag börjar med primolut men chanserna att det blivit nått är ju minimala. Hade nog inte ens ägglossning.

Nu blir det att ladda för nästa kur!

• xxJessikaxx

skytt, håller tummarna för lite bättre värden nästa gång. Är det första ggn du kör dubbelkur?

• skytt81

xxJessikaxx: Jajjemen! Det är andra kuren Pergo men första dubbelkuren.

Den här gången blir det inget VUL kring dag 10. Är överflyttad från Kvinnokliniken till "Barnlöshetsmottagningen" och de har andra rutiner. Det blir Pergo på dag 3-7 istället för 5-9 också.
    Men progesteronvärde mäts på dag 21-23 som vanligt i alla fall. Hoppas på bättre resultat denna vända!

• xxJessikaxx

linet - tack...

Loppan - intressant att de har andra rutiner på den mottagningen? Kan de motivera varför de tycker man ska ta pergo på dag 3 istället till exempel?

• skytt81

xxJessikaxx: Jag misstänker att du menade mig och inte loppan så jag svarar :o)

Det hon sa till mig var: "Vi har upptäckt att det ger minst lika bra resultat att ta Pergo dag 3-7 så därför gör vi så". Skulle tro att de helt enkelt märkt på sina patienter att det funkar lika bra och varför då vänta till dag 5? Eller nått.

• MsNemo

Jag åt på dag 3,5&7 , alltså inte alla dagar utan dessa 3. Och det räckte för mig. Enligt min gyn så behöver man inte äta alla 5 dagar. Men vet inte exakt varför. Han sa ngt om att man förr trodde det.
    Det är väl så att det händer saker hela tiden.

• xxJessikaxx

Aha - jag skulle tro det faktiskt. Jag som brukar ha "sen" äl på ca dag 20-21 tog ju från dag 3 förra månaden på eget bevåg och fick äl på mer normal tid, dag 14 så i mitt fall var det ju inte fel.
    Denna gång är det en mer utdragen blödning i o m missfallet som ändå kunde räknas som mens så denna gång börjar jag på dag 5 eftersom jag som annars brukar ha korta menser troligtvis får en längre blödning denna gång.

• nallebusig

alla runt omkring mig blir på smällen suck

igår kväll så kände jag av äl det liksam stramade o gjode tok ont i blygdbebet hade massor m äl flytn..

idag på morg kände jag av det ännu mer som om ägget skulle släppa för runt 9-10 tiden gjorde det fruktansvärt ont som om det trckte på va tvungen att ta alvedon o nu e det bättre , undrar om ägget har släppt??e på dag 16 idag

• Ami84

jaha då e ja här igen, efter lite tid för mig själv :D ska ringa till en privat klinik idag o be om att få göra en skrapning, har haft två missfall hittills och tycker inte ja får nån hjälp från gyn på sjukhuset, får väl se vad dom säger, kram på er alla!

Svar på tråden Pergopinglorna del 15