• Kiickan

Pergopinglorna del 15

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Tråden har en lång historia och jag tillsammans med många andra har fått och får så oerhört mycket stöd och hjälp här.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla pluss som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

-------------------------------------------------- -------------------------------

LIST TRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m36567454.html

TEMP TRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m34559385.html

-------------------------------------------------- --------------------------------
    -------------------------------------------------- --------------------------------

När vi fått vårat efterlängtade plus så träffas vi här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m34788435.html

När vi fått våra älskade barn så träffas vi här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m34207946.html

-------------------------------------------------- ---------------------------------

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-06 18:07
    Hej tjejer ny tråd för oss som fått våra guldklimpar: www.familjeliv.se/Forum-11-269/m36930253.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-17 06:17
    Ny temptråd
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m37340830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-27 10:57
    Ny plustråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m37690250.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-29 22:21
    Lite statistik över pergon
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html
  • Svar på tråden Pergopinglorna del 15
  • grådis

xxJessikaxx skrev 2008-12-16 16:07:09 följande:

Loppan, tack för bra info Jag har ju en son som kom till på första pergo-försöket så jag är hoppfull trots allt. Dessutom blev jag ju gravid på första pergoförsöket även denna gång fast det blev mf. Kanske denna hormonkarusell jag befunnit / befinner mig i då kan förklara mina känslovallningar? Först klimakteriet, sen östrogenkick, sen äl, sedan gravid och helt plötsligt mf och mens. Inte undra på att man grinat ena dan och velat slå ner första bästa tant på stan nästa! Tänkte mig att om jag ägglossar på dag 14 på pergo på dag 3 så borde den förskjutas 2 dagar i o m att pergon förskjuts. Men kroppen är ju en komplicerad sak...
    Ja, det är en hormonresa utan dess like
  • grådis

grådis skrev 2008-12-16 19:10:17 följande:

xxJessikaxx skrev 2008-12-16 16:07:09 följande:
    Ja, det är en hormonresa utan dess like
    Inte meningen att göra glad skit när du fått mf ,
    men den var åt kommentaren om tårar ena dan och slå tanter på käften nästa Hoppas du förstod det och inte tog illa upp, kram
  • grådis
    Toppenloppan skrev 2008-12-15 23:11:28 följande:
    Nu blir jag lite trött på min kropp...uttjatad replik jag vet men den stämmer! Ikväll gör brösten mer ont igen, tappen hård och varm som en gnu! Varför kan man inte bara få veta om det komer ett pluss längre fram i veckan eller ej?? Jaja...ville bara gnälla lite! Jobbar natt så därav vaken vid denna sena timme!
    Har du testat idag igen? För visst låg vi rätt lika i cykeln?
    (Jag är på dag 28 idag)
    Kan man testa på kvällen? Tänkte att det kanske är bäst att vänta till imorgon bitti (snål och vill inte slösa test i onödan... )
  • linet

grådis: sen jag fick min son 06 har jag bara haft 18 dagar emellan menstrationerna. 
    Lycka till du också i morgon. 

• Toppenloppan

grådis: Nej, jag har inte testat idag. Har BIM imorgon, väntar och ser om tempen är kvar uppe eller inte. Så svårt detta med testandet, blir så deppig när det är ett minus Även om det är innan BIM. Känner mig definitivt inte gravid, även om jag aldrig varit det och inte vet hur det känns Allmäna smärtor i livmoder och undeliv, varierande obehag i brösten och tempen...ja...den har varierat mellan 37,0 och 36,8 i felra dagar nu, 36,8 idag så jag är så himla rädd att den dippar imorgon och mensen kommer!
    Började tom prata om IVF med sambon, privat allså. Han blev minst sagt frustrerad eftersom mensen inte ens kommit än! PMS?? Kanske!

Sorry..värsta neggoinlägget men ingen höjdardag för mig idag! Hoppas du testar positivt imorgon!!

• grådis
    Toppenloppan skrev 2008-12-16 19:25:36 följande:
    grådis: Nej, jag har inte testat idag. Har BIM imorgon, väntar och ser om tempen är kvar uppe eller inte. Så svårt detta med testandet, blir så deppig när det är ett minus Även om det är innan BIM. Känner mig definitivt inte gravid, även om jag aldrig varit det och inte vet hur det känns Allmäna smärtor i livmoder och undeliv, varierande obehag i brösten och tempen...ja...den har varierat mellan 37,0 och 36,8 i felra dagar nu, 36,8 idag så jag är så himla rädd att den dippar imorgon och mensen kommer! Började tom prata om IVF med sambon, privat allså. Han blev minst sagt frustrerad eftersom mensen inte ens kommit än! PMS?? Kanske! Sorry..värsta neggoinlägget men ingen höjdardag för mig idag! Hoppas du testar positivt imorgon!!
    Samma här...med sambon alltså,jag försökte föra ett samtal om vårt besök på kk på torsdag...hehe,han tyckte också, vaddå, vet vi om det tagit sig denna gången ännu eller, när jag sa att de förmodligen kommer att prata om ivf...sen höll jag på att börja gråta då jag tolkade hans fråga om "vad de ville ha med honom för på torsdag" som i mina balanserade öron då förståss blev "nä gud va jobbigt,jag har ingen lust att skaffa barn med dig"
    PMS?? hehe, nä tror du
    En annan hänger ju här och har ringt och pratat å läst på, han vet liksom inget...så det är väl klart att han ville veta hur det går till och sådär.stackarna, de fårstå ut med en del humörsvängar
    Håller tummarna för att din temp ligger kvar och att mensen uteblir en lång tid framöver
  • grådis

linet skrev 2008-12-16 19:16:47 följande:

grådis: sen jag fick min son 06 har jag bara haft 18 dagar emellan menstrationerna.  Lycka till du också i morgon. 
    Oj,så kort.Jag tyckte jag hade kort när min var 26 dar.
    Hoppas du får ett bra svar imorgon då
  • utlandssvenskan
    Svar på #1928
    Hej,

Som svar på när man ska börja sexa. Jag äter Pergotime dag 4-8,och har fått order (!) av min läkare att ha sex dag 10,12,14 och 16. Så att börja på dag 10 verkar ju inte helt fel, vi har iof börjat tidigare än så för att det inte ska vara för länge mellan gångerna...

Hoppas det går bra denna gången för oss alla! Själv är jag på cd 9 idag, så jag vet iaf vad jag ska göra den närmsta tiden ;)
  • Skrutt74

God morgon,

Mitt gyn besök igår gick bra. Inget var fel på min "apparat". Var lite orolig att något skulle visa sig vara fel ännu efter förlossningen i augusti och att jag igen skulle behöva genomgå en skrapning, men tack och lov var allt OK.  Var ju bara på cykeldag 6 igår, men slemhinnan var 5,4 mm, så gyn menade att den bra hinner upp i 6 mm till dag 10 då man egentligen borde göra VUL. Hade många äggblåsor på gång, den största var 8,5 mm så förhoppningsvis hinner den växa till sig så pass att den släpper.

I alla fall så ska jag denna cykel och ta progesteron prov på dag 24 för att se hur mitt värde ligger. Är det fortfarande lågt trots pergon så blir det dubbelkur för mig nästa månad om jag inte lyckas bli gravid nu. Känns så bra att nu ha en plan för en tid framåt i alla fall.

Önskar så att vi alla skulle få ett plus och att allt ska gå bra!

• Toppenloppan

Vimsan: Vad skönt att allt gick bra! Hoppas det räcker med enkel Pergo för dig!

Själv vet jag vare sig ut eller in, min temp är fortsatt hög, brösten dock mindre ömma och inte en anstymmelse till pluss på stickan BIM idag..... Var bombsäker på att mensen skulle komma idag men inte ens rosa uppe vid livmodertappen! jaja, dagen har ju bara börjat!

Svar på tråden Pergopinglorna del 15