• spacecat

Röda kläder - tjejer och/eller killar?

Har på den senaste tiden sett en del inlägg om tjej respektive killfärger.
    Tycker själv att det inte finns några kill eller tjejfärger så jag klär mina pojkar i de färger dom passar i.

Så nu har jag köpt (begagnat) polarn o pyrets 3i1 jacka + termobyxor till 1-årige sonen. Färgen är RÖD.

Reaktionen jag fått från vissa är att jag skulle köpt blått eftersom rött är till tjejer.

Så vad tycker ni?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Röda kläder - tjejer och/eller killar?
  • Mickis74

Rött kan vara till båda könen - till viss del, beror på helt på vad det är för plagg och hur det ser ut.

• Lovley

jag har nån enstaka röd tröja på min son, Men skulle nog inte vilja ha röda byxor till honom

• linjes

Jag köper inte en röd tröja med blommor,på tjejavdelningen till min son däremot kan jag köpa en röd tröja som ser pojkig ut på pojkavdelningen.

• Molly i Skåne

Min minste kille är sååå oerhört fin i rött! Letar just efter ljus & lykta efter en fin vinteroverall begagnad (ej fleece) röd!!!!
    Min 14-åring har ofta rosa och det är det ju många killar som är lite "bratiga" som har...Flört

Så min sammanfattning- Rött åt alla!!

En gåva från livet-våra 4 barn!!!
  • Catti41

Snick-snack. min kille har nästan bara röda kläder eftersom han har stora blå ögon, så ser det jättebra ut. Blått blir ju alldeles för trist och mörkt. Dessutom syns man bättre utomhus i rött än i blått.

Dessutom om man köper röda kläder så har man ju dubbelt så stor säljbas sedan när man säljer dem, dvs föräldrar till både tjejer och killar.

Men jag förstår hur du menar. Vi köpte en svart och orange barnvagn. Och fick en massa kommentarer om att "åh, vad roligt då får ni en tjej, alltså". Öh, sa vi, det vet vi inte...

Svar på tråden Röda kläder - tjejer och/eller killar?