• spacecat

Röda kläder - tjejer och/eller killar?

Har på den senaste tiden sett en del inlägg om tjej respektive killfärger.
    Tycker själv att det inte finns några kill eller tjejfärger så jag klär mina pojkar i de färger dom passar i.

Så nu har jag köpt (begagnat) polarn o pyrets 3i1 jacka + termobyxor till 1-årige sonen. Färgen är RÖD.

Reaktionen jag fått från vissa är att jag skulle köpt blått eftersom rött är till tjejer.

Så vad tycker ni?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Röda kläder - tjejer och/eller killar?
  • Ablan

alla kan ha alla färger tycker jag.

jag får inte länka till min blogg
  • SaramedM

Alla färger till alla barn!

• En lyckans tår i månens sken

Rött passar till alla men jag tycker det ser löjligt ut med rosa till grabbar. Speciellt ljus "baby" rosa.
    Min son har en röd vinteroverall (som han ska ha senare i vinter när han kryper är tanken) och ingen har sagt något om den.

• En lyckans tår i månens sken

Tillägg: Har iofs inte använt den så de har inte haft chans att säga något heller *skratt* kom på det nu i efterhand! Doh!

• fiamalm

Min kille har fått ärva en röd POP overall, han är skitsnygg i den, självklart är rött för båda könen, min kille passar väldigt bra i rött faktiskt.

Rosa och lila däremot tycker jag ser hel löjligt ut, om de inte bara är i nåt tryck eller nån rand.

• SilverEmma

Båda!! Här köpte vi en helt röd barnvagn innan vi visste vad det var! Nu visade det sig vara en tös, men trivs vi med vagnen så kommer den hänga med nästa barn också, vad det än blir!

• gbgumman

Självklart så klär man sitt barn i vilken färg som helst, men jag erkänner att om jag ser ett barn i helråsa så tar jag för givet att det är en flicka. Dumt jag vet men det är svårt då det nästan alltid är rätt. Men å andra sidan så klär jag min tös i helråsa och många tror ändå att det är en kille.

• Lilith74

Jag köper massor av rött till min dotter,f rämst kläder av lite bättre kvalitet, just med tanke på att lillebror kan ärva dem.

• gormisen

Alla färger är till alla människor.

• Karlstadtös

Min son passar jättebra i rött och har en röd overall! Jag tycker det är fint med färgglada kläder även till killar!

Svar på tråden Röda kläder - tjejer och/eller killar?