Inlägg från: JohannaMatt |Visa alla inlägg
  • JohannaMatt

Mina två änglar

MiS- jättefin dikt! Från

Ljusen brinner för två av himlens vackraste änglar
  • JohannaMatt

Önskar vi alla kunnat vara där. För att hålla er i hand, för att vara en mur mellan er och "det". Vi är med i hjärta o tanke. Står bakom er varje steg ni tar. Det finns så mycket gott, Emma. Att en ond människa skulle drabba er är fruktansvärt orättvist. Men hoppas att tusentals goda lindra lite, lite. All styrka till er//Johanna

• JohannaMatt

Det är nog ingen här inne som tvivlar på att monstret är skyldig. Saken är bara att det ska bevisas och att de verkligen tar Emmas minne på allvar.

Vi är alla med er idag. I tankarna bildar vi en mur omkring er och skyddar er mot synen av den hemska "saken". Är så nervös idag, håller med dig MiS, man får ont i magen.

Kram på er alla//Johanna

• JohannaMatt

De har redovisat tyskans liv i form av dagboksanteckningar, hennes advokat började med att han ville  skjuta upp rättegången för att de ville kalla 4 vittnen som inte skulle hinna hit från Grekland. Det avslogs av rätten. Åklagarsidan gjorde sin sakframställan. Tyskan satt hela tiden o tittade ner i sina papper. Videos från övervakningskamera på station och SOS samtalet spelades upp. Såg även en intervju med Emma o hon sa att det var jobbigt att sitta i samma rum som tyskan, tur att vakterna fanns runtomkring men att Emma undvek att titta på henne, fast det pirrade i hela kroppen o att hon helst inte ville sitta i samma rum som henne. Det är vad jag har sett under dagen. Aftonbladet o TV.

rebeckaa skrev 2008-12-04 17:19:36 följande:
    hej! någon som vet hur rättegången gått? hoppas allt går bra, tänker på emma.
    Tänker på er så idag. Vill hjälpa.
    Sjömannen ber inte om medvind, han lär sig segla
  • JohannaMatt

Angående SOS samtalet så förstår jag inte riktigt, det var ju Emmas sambo som ringde det och när han kom till platsen var ju barnen medvetslösa?

• JohannaMatt

Fruktansvärt att hitta dem så. Kan inte föreställa mig.

Ja, de spelade ju upp SOS samtalet på kalla fakta. Då hörde man Emma jämra sig i bakgrunden. Jag vet att vi frågat Emma tidigare i denna tråden och då hade sambon berättat att barnen var medvetslösa, hyperventilerade. Medan Emma jämrade sig och lät. Det hörde man ju också på kalla faktas uppspelning.

• JohannaMatt
    Mallan76 skrev 2008-12-04 21:16:39 följande:
    Något som jag inte förstår är... Visst hade de gjort en rättspsykiatrisk undersökning på tyskan där de kom fram till att hon inte var allvarligt psykiskt störd?Detta är för mej helt obegripligt. Jag menar... många kan bli svartsjuka och aggressiva, men de flesta människor har ju ändå en spärr någonstans.Hur kan man göra något sånt här, särskilt när det handlar om små barn, utan att vara allvarligt psykiskt störd?? Emma, du finns alltid hos mina tankar. Kram Malin
    Det de kom fram till var att tyskan vid tidpunkten var psykiskt klar och därför kan ta ansvar för sina handlingar. Att hon sedan är sjuk i huvudet från vårt sätt att se på det är ju helt självklart. Tycker också att det är svårt att tro att hon inte är djupt psykiskt störd, men det positiva med det är ju att hon får sitta i fängelse o inte bli daltad med, få vård o möjlighet att komma ut när hon genomgått behandling.
    Sjömannen ber inte om medvind, han lär sig segla
  • JohannaMatt

Såg ni 22 nyheterna? Bryter ihop nu

• JohannaMatt

Emma pratade om sos samtalet, att hon tyckte hon hörde Max.
    Reportern frågade vad sa han då?
    Mamma, sa Emma

• JohannaMatt

Fan vad jag önskar att detta inte vore sant, att jag aldrig hört talas om dem och att allt bara är en ond dröm. Då vill jag vakna nu.

Svar på tråden Mina två änglar