Inlägg från: idaja |Visa alla inlägg
  • idaja

Mina två änglar

emmy840508 skrev 2008-11-16 13:06:10 följande:
    Haha, nej den lilla bustjejen gick inte att lura inte. Spelade ingen roll att du ropade hennes namn. Hon stannade nog upp och funderade "jaha, o det där skulle vara roligt, det var JAG som ropade inte du, o jag VET att jag heter Saga" därefter fortsatte hon sitt bus.Minns du hur hon själv sade sitt namn? "Gasga".Ja, att jag hadde gjort pannkakor hadde jag ghlömt, men när du berättar det så minns jag klart, det var socker i hela bilen. Men det gjorde inget, de var ju så snälla hela vägen till Sälen. Max var så uppspelt att han skulle till dagis först, han hadde berättat för alla sina vänner där borta att vi skulle åka bob o pulka! Men också att han skulle till trollskogen. Han tog med kort  när vi kom hem och visade alla på dagis vad han hadde gjort och sett!
    Din beskrivning om hur Saga tänkte stämmer kanon bra känner jag! Kan se hur det gick runt i hennes huvud när jag svarade med att säga Saga! :)

ja, socker i hela bilen var det, men gott var det också! Så snälla barn får man leta efter! De satt stilla och lekte och pratade i flera timmar på väg till Sälen! Kommer du ihåg när vi stannade och hämtade **** (vet inte om du vill skriva ut din sambos namn här). När vi hade ätit så sprang jag runt och lekte med barnen för att få dem att springa av sig lite så de orkade sitta still i bilen igen. Max och Saga skrattade verkligen från hjärtat när vi jagade varandra! Det var så kul och jag kommer ihåg att jag njöt av varje sekund! Max förstod verkligen att Saga inte kunde spring lika fort så han stannade upp ibland och ropade på Saga och sprang extra sakta när han jagade henne.

Kommer du ihåg i bilen när Max ville berätta saker hela tiden för dig. Mamma... mammma... mammma... mamma... sa han hela tiden innan varje sak han berätta! :)han hade verkligen många tankar om livet och om hur allt fungerade. Han hade massor att berätta för oss!
  • idaja
    emmy840508 skrev 2008-11-16 13:31:45 följande:
    Haha, ja, jag kommer ihåg när vi stannade och hämtade min sambo, det e svårt att låta bli att skriva hans namn, men, vi kan fortsätta så. Han vill helst hålla sig i bakgrunden och det respekterar jag. Ingen katastrof o det råkar komma med någon gång.
    Max o Saga var så glada att se honom, han hadde ju sovit borta en natt pga kusch, så de saknade honom.
    De beöhvde verkligen springa av sig lite, så jag tyckte det var jättebr att du lekte lite med dem. Max var alltid lika hänsynsfull, väntade alltid in sin syster i allt. Jag var ibland orolig för att han skulle glömma bort sig själv i o med det. Men, jag tror han mådde bra att bry sig om andra... Jag märkte aldrig att han gick miste om något pga omtanke om bla sin syster.
    Jag vet att jag ibland så till honom -du behöver inte säga "mamma" hela tiden. Jag vet ju att du pratar med mig. Men så började han med "mamma" igen. och jag kunnde bara le. Jag älskade att bli kallad mamma, så igentligen gjorde det ju ingenting.
    Jag kom på ett till minne som visar på hans omtänksamhet.
    Malin bodde ju hemma hos oss på sommaren. En dag stod hon i köket och sjöng lite för sig själv. Precis när hon började sin trudelutt så utbrast Max från sitt rum:
    -Malin! Hur gick det?
    Sen kom han in springande i köket med oroliga ögon. Malin började skratta och sade:-Men Max, jag sjöng ju bara.Max rynkade ögonbrynen och sade lite misstänksamt "jaha"Sen gick han till sitt rum igen.
    Max var verkligen den bästa killen på jorden! han var så otroligt tacksam för allt och så omtänksam och go kille!

Kommer ihåg att jag alltid skulle klia honom på ryggen. :) Han blev helt avslappnad och bara stirrade rakt fram när jag kliade honom på ryggen. Det älskade han!
  • idaja
    Lingonflickan skrev 2008-11-18 11:28:40 följande:
    Även idag brinner tre ljus för er, ditt också Emma, jag vill göra det som en aktiv handling för att visa stöd, fast du inte ens kan se det, och tänka extra på dig just nu. satt hemma och jobbade igår hela dagen och när jag skulle hämta barnen på dagis insåg jag plötsligt att det blivit mörkt. Jag hade inte tänt lampan på hela dagen utan det enda som lös var era tre ljus. Det kändes bra.
    Å vilket underbart inlägg! Vad fint att ha ljusen tända hela dagen! Att tre små ljus (tre individer kan man säga) kan lysa upp din vardag.
  • idaja

Å vad fint av er alla att tända så många ljus för Max och Sagas skull! Ska lägga upp min bild på ljusen jag tänder för barnen också. Finns i mitt bildgalleri, men ska lägga upp den som visningsbild.

Ni är för söta alla här på FL! Kram Ida (Emmas lillasyster)

• idaja
    emmy840508 skrev 2008-12-01 12:20:53 följande:
    jaaa, du har så rätt. Jag e inte på något sätt tacksam äver att Saga var sjuk. Jag led med henne. Men hon verkade inte lida, inte det minsta. Hon sprudlade av glädje, skrattade busade och var positiv till det mesta.Så, att jag fick chansen att vara hemma med de två hela deras liv gör mig gott idag. Vi tog vara på varje sekund. Självklart var jag som villken mama som helst i behov av barnvakt lite då o då. Men, då koncenterade jag mig på att göra nyttiga saker el att vila massor, så att jag orkade med att ge ALLT när jag sedan skulle hämta barnen. Idag tror jag att det var otroigt bra. Min mamma o pappa och mina systrar är nog tacksamma idag för att de fick ha Max o Saga lite för sig själva då o då. Då har det något fint att se tillbaka på som e bara deras stund. O barnen längtade att tillbringa tid med dem.Jag ska inte ljuga, jag var nog lite av en hönsmamma. Jag lät inte barnen vara borta mer än en natt om det inte var absolut nördvändigt, jag lämnade de bara till 4 utvalda personer (mamma, pappa, Ida o Frida) när sambon kom in i bilden så blev han en av dem han med.Men jag var inte överbeskyddande, jag lät de ibland göra sina misstag o sen skrattade vi åt dem tillsammans.... Jag ville bara att de skulle vara trygga...
    Jag är evigt tacksam att jag och Christer fick låna dina små busungar ibland! Våra små änglar...
  • idaja

Idag får vi vila. Ingen rättegång. I morgon och på fredag är det hela dagarna, så idag samlar vi alla kraft. Framförallt Emmas sambo som ska fortsätta höras i morgon.

• idaja

Ja, Emmas olycka i morse var väl inte den bästa start på denna dag. Men hon kliver ur bilen och åker till rätten ändå. Stark som hon är!!

Hon har ju de två vackraste och bästa änglarna som vakar över henne!

• idaja

Hej alla!

Jag ska hälsa så mycket från Emma!

Hon är helt slut redan nu så hon kommer nog inte kika in här på familjeliv ikväll.
    Hennes sambo är så duktig. Alla säger att han pratar lugnt och sansat under förhöret!

• idaja

Ingen av oss i familjen tar illa upp för något ni skriver ska ni veta! Absolut inte!

Emmas sambo FÅR inte ta på sig skuld för det som hände! Man vet aldrig vad man träffat för folk tidigare i livet. Kunde ha hänt vem som helst!

Lovar att hälsa Emma! KRam

faster skrev 2008-12-11 16:03:53 följande:
    Hej ida.Hälsa Emma att hon ska vara rädd om sej o inte tänka på oss...vi klarar oss o gör vad vi kan för o stötta er alla.Tänk på att hon kan få en chock ikväll lr så efter det som hänt idag på morgonen...men det vet ni säkert redan ni e ju så rara mot varandra.Tycker sambon verkar va duktig synd om ha känner sej "skyldig" för att han va ihop men...monstret...Hoppas ni inte tar illa upp för att vi sitter här o kommenterar...e så skönt o hga någon o ventilera med..Stor varm KRAM till er alla.
  • idaja

Jag svarar lite åt Emma här.

Emma mår bra trots olyckan i morse. Ingen skada alls på henne! Inte ens ett blåmärke som hon sa till mig.

Jo, monstret skulle egentligen höras idag. Men de är inte klara med Emmas sambo än. De kommer kanske köra över tiden idag för att bli klara med honom. Sen börjar de med monstret i morgon.

• idaja

Emma orkar sitta med inne i rättssalen trots att tyskan pratar nu. Hon var riktigt nervös för det, men det går bra säger hon.

Hon är genomförkyld idag, så hon mår inte så bra.

• idaja

JohannaMatt skrev 2008-12-12 14:24:59 följande:

Stackarn...det är klart att det tär på kroppen med all ansträngning och så händelsen igår till råga på allt. Starkt att orka sitta där trots allt. Är Nicklas där?
    Ja det måste tära på henne nå otroligt mycket. Det blir nog sängen och soffan för henne hela helgen för att orka med nästa vecka. Fast Emma är fruktansvärt envis, så vi får se hur det går med den saken.

Ja, Niklas är här också.
Svar på tråden Mina två änglar