Inlägg från: Rastafairy |Visa alla inlägg
  • Rastafairy

Hej igen.

Tänker fråga en sak du inte behöver svara på emma om du inte vill. Men hur går tanksarna och vågar du titta på "monstret" när du var i rätten?
    Hur känndes det att möta henne där? Höra henne...?

Svara inte om du inte vill såklart men de är någit jag funderat över.

Hörde på nyheterna ur rättegången mot anders eklund när Englas mamma pratade mm så då började tankarna snurra hur man själv hade tänkt om man satt i samma omänskliga fruktansvärda situation att som förelder till sitt döda barn behöva möta dess mördare utan att kunna straffa denne med sina egna händer som man kankse skulle vilja.

Hoppas att londonresan gick bra och att ni hade lungt och skönt föressten.

Idag tänkte jag på max och saga när jag var på ÖF. Satt med en kille som va ganska lik max som hette timmie och degade lera.
    Tänkte också på dem hemma och fick rysningar. Måste ha nått med att göra att så många människor känner för dina barn!

• Rastafairy
    emmy840508 skrev 2008-11-09 00:26:12 följande:
    Ja, hur tankarna går.... Som tur är så fixar vakter poliser åklagare och advokater så att vi inte "råkar" mötas i korridoren el liknande. Hon har alltid fått gå in före oss. Villket betyder att när vi kommer in i rättsalen så sitter hon redan där, med vakter runt omkring sig. När jag kommer in i rättsalen så har jag för det mesta ångest, att veta att man är påväg in i samma rum som den människan gör att man vill vända. Men jag har ju ett val, jag behöver inte sitta där. Men jag vill sitta där, jag vill höra när hon får bekräftat gång på gång att ingen tror på henne. Jag vill sitta i samma rum och visa att hon lyckades inte med mig, jag sitter livs levande i samma rum och håller hennes såkallade "kärlek" i handen. Jag vill att hon hör mig när jag berättar att jag såg henne, jag minns att det var hon. Hon kan inte undvika att höra mig tala. Jag försöker att inte titta åt hennes håll i rättsalen, de gånger jag gjort det så är det nära att brista, jag brast de första gångerna, bilder från kvällen spelades upp gång på gång. Jag såg henne aldrig göra mina barn illa, men bara tanken att de fick vara med om samma behandlig som jag gör att det brister innom mig. Jag minns ju hur det såg ut och kändes för mig. Men jag lägger inte tid och energi på att sitta och reta upp mig, bli arg el hata. Hon har ju vakter poliser och misstänksamma blickar på sig. Många tror att det e hon. Hon vet nog det..... Jag vet att hon inte kan gå därifrån, det kan jag. Det räcker för mig. Jag kan inte på något sätt få tillbaka Max o Saga. Det enda vi har kvar är att hoppas att hon får sitta inlåst resten av sitt liv.
    du är stark som är i samma rum som henne..
    tack för svaret.
  • Rastafairy

Har man verkligen öppna ögon om man är medvetslös - vet ingenting om sådant. det lät väldigt otäckt.
    Är iallafall övertygad om att de inte kännde någonting då.

Usch vad fruktansvärt att skriva om dethär och kan inte på något vis tänka mig hur det måste kännas för en förelder.

Vill heller inte trampa över nån linje eller verka okänslig men har ni fått veta hur länge de va i detta medvetslösa tillstånd innan de "försvann" helt?

Fruktansvärt. Sitter med en stor klump i halsen.

Varma kramar Emma
    I änglalandet är alla glada och alla har de varmt och skönt.
    Alla har raggsockor och dricker varm choklad och har alltid en varm trygg fammn o krypa upp o änglarna slösar med kyssar och omfammningar tills du kommer vandrande över molnen och möter dem. Det känns som en evighet på jorden men för dem är du bara ett ögonblick iväg.

Kram och kämpa på!
    /H

• Rastafairy
    pojkmamma790421 skrev 2008-11-13 22:04:40 följande:
    Förlåt mej Emma om det blir för vågat men jag tycker att Vi alla här på detta tråd är lite nyfikna på det hemska händelse, det är darför diskutierar vi detta...istället kan vi lägga vår god energi och tänka på MAX och SAGAs liv innan det hemska Jag tror att alla vi skulle må bättre av dom positiva tänkar som kringlar runt dina underbara änglar ,det är tack vare dej fick vi lära känna DOM,STOR TACK EMMA för att du delar med sej... Många positiva tänkar till dej Emma,barnen vill känna din glädje inte sorg Förlåt igen om jag inte gjorde mig förståd(svenska är ej mitt mödersmål)
    Du kankse har rätt men när något sånthär händer så undrar man liksom VARFÖR. Därför många frågor snurrar i mångas huvuden tror jag men jag håller med dej om att vi borde hylla dem med glädje nu. Som de är nu när de Finns i frid och lugn. Nu är det hemska för deras del borta.
  • Rastafairy

Emma vet att det ställs frågor här o du ska bara svara om du orkar och blir du stött eller inte vill svara så gör absolut inte det! Snälla.

Låg ni nära varandra när din sambo hittade er? Var bara något jag snuddade vid i tankarna.

Varm kram

• Rastafairy
    catherine skrev 2008-11-21 08:54:43 följande:
    Hej! vad i helvete pågår?? Läste Malins blogg och förstår att ni än en gång måste gå igenom allt.. Vad jag lider med er,så enormt mycket... Blir gråtfärdig och vet inte hur jag ska kunna hjälpa..Är med på varenda lista eller annat, säg bara till! Kom ihåg att ni INTE är ensamma, det är "det" som gjort det här mot er som är ensam, så jävla ensam och som kommer att få lida hela jävla livet! Världen har kommit i obalans sedan änglarna miste livet, alla är vi delaktiga i er sorg..Ikväll tänder jag två ljus,ett för varje ängel och tänker på er! Stor kram till dig,Emma och till din familj och anhöriga.. //MM
    vart kan man läsa bloggen
  • Rastafairy

Måne och Sol skrev 2008-11-21 18:04:26 följande:

Jag vill också visa mitt stöd med ljus i presentationen!! Men jag har inte all teknik som krävs. Är det någon som vill dela sin bild med mig, och hur gör jag i så fall? Vänliga hälsningar, Måne och Sol.
    du går ut på nätet tex google.se och bildsöker på "ljus" sparar bilden på ditt skrivbord och går sen in här på familjeliv och in på min sida prestentation och laddar sen upp bilden från ditt skrivbord där det står man kan ladda upp presentaationsbilden.
  • Rastafairy

Måne och Sol skrev 2008-11-21 18:12:47 följande:

Åh tack Rastafairy!! Jag ska genast ge mig ut. Just ja, det kan inte bli problem med upphovsrätt på bilden eller så?
    nej det är ingen fara. Du kan ange vart du hittat bilden i din presentationsbild om du vill va ordentlig men det är ingen som ringer polisen för att du lånar en bild som presentatiosnbild skulle jag tro. mkt mkt mkt vanligt på internet.
Svar på tråden Mina två änglar