Inlägg från: Rastafairy |Visa alla inlägg
  • Rastafairy

Mina två änglar

vad heter programet om Emma ikväll och vilken kanal och tid?

• Rastafairy

Tror mångas väldiga engagemang grundar sig i att vi alla älskar våra barn så som Emma älskar sina. Vi engagerar oss så djupt eftersom vi känner kärleken till våra egna. Att vi fått ta del av Emmas liv litegrann via datorn är ju jättefint!! Vi har fått höra det som många andra kankse gått och grubblat på annars. En sånhär händelse skulle kankse bara ligga och gnaga människor i många år framöver. Det kännde jag när jag fick höra den fruktansvärda nyheten. Man ville veta mera och nu har vi fått kontakt med denna otroligt starka varma människa Emma verkar vara via forumet familjeliv vilket är fantastiskt och ger oss värme och förmåga att ta tillvara på våra egna liv så mycket mera.

Tycker inte det finns någon överdrift i att känna känslor alla känner vad som känns rätt för dem och hag tror inte det kan finnas nog med medkännande här i värden!

Sen är det såklart upp till Emma om hon orkar läsa alls här iblnad så jag tycker de är bra om människor får skriva av sig vad de känner för en sånhär sak BERÖR verkligen. Det gör det. Och alla visa det på olika vis.

Mamma Emma ska ha en varm kram för att hon finns kvar på denna jord och sprider vidare max o sagas minne som är så ljust och levande. ler när jag hör dej berätta om de små busarna

• Rastafairy

Min sambo kollade med mig i går och sa att du verkar vara en väldigt vettig människa som inte låter hatet till monstret förstöra ditt liv. En väldigt vettig människa sa han..och jag håller med! Även om jag själv nog ramlat ner i Hat-avgrunden och aldrig kunnat ta mig upp.

Starka emma. Tänker på dej i morron!!

• Rastafairy

klart de kommer ses. De står och väntar med utsträckta armar så fort de är dax. Då får de återförenasmed massa varma kramar och pussar.

Tänker på en video nu..den handlar om djur som gått bort. Men jag har aldrig blivit lika berörd av något som av den texten/videon.
    Regnbågsbron heter den.
    Pioanomusiken skänker sån lugn tycker jag och är väldigt gripande.
    Sen att alla som är skadade mår väldigt bra på "andra sidan" och är precis som de var innan de blev skadade skänker också trsöt tycker jag.

www.indigo.org/rainbowbridge_ver2.html

Hoppas inte du emma tar illa upp att videon handlar om djur men man kan ju lätt tänka om orden litegrann för den kan likagjärna handla om barn igentligen. Inte för att jag på nått sätt vill likställa barn med saknad efter djur! du förstår va emma?
    Vill bara visa.

Den är så vacker så vacker denhär videon och ger tröst verkligen.

• Rastafairy

Tänkte berätta att när jag tänker på max och saga så har jag otroligt svårt att förstå att de är döda..borta liksom. Jsg har sett alla Emmas fina bilder på barnen och hört henne berättat här o på barnens minnessidor så levande minnen så de är som levande i mina tankar och de är nog så de vill vi ska tänka på dem också. Som livfulla skrattande och lekande.

• Rastafairy

Zaffran skrev 2008-12-15 15:26:00 följande:

Hejsan Emma! Jag är ofta inne o läser här och tänker varje dag på dig, barnen & din familj... Många många stöttande & värmande kramar till dig och er nu under rättegången och varje dag, alltid! "I wish I had your pair of wings Had them last night in my dreams I was chasing butterflies Till the sunrise broke my eyes Tonight the sky has glued my eyes Cause what they see´s an angel hive I´ve got to touch that magic sky And geet the angels in their hive Sometimes I wish I were an angel Sometimes I wish I were you And all the sweet honey from above Pour it all over me sweet love And while you´re flying around my head Your honey kisses keep me fed I wish I had your pair of wings Just like last night in my dreams I was lost in paradise Wish I´d never opened my eyes Sometimes I wish I were an angel Sometimes I wish I were you But there´s danger in the air Tryin´so hard to be unfair Danger´s in the air Tryin´ so hard to give us a scare But we´re not afraid Oh I wish I were you"
    han som sjunger den här sjunger aldldes underbart!!

://pompadoddels.com/blogg/page/7/
  • Rastafairy

faster skrev 2008-12-15 23:04:06 följande:

Hej Emma Kommer kanske med en dum fråga....men har de kollat upp fotot från spegeln i hallen?tänk OM det kunde finnas minsta lilla DNA där??naturligtvis borde de ha kollat det men ville bara nämna det om utifall att de missat det.. bättre kolla 2ggr än ingen.. Stor Varm KRAM
    har missat detta men var det en reva
    vad var de för kort
  • Rastafairy

någon mer som såg dokumentären på 4 fakta i går

tyckte de var så himla starkt av emma o stå i hallen på slutet av programmet och le..och jag förstår varför hon ler. Förökte tänka mig in i hennes situation och det är ju barnens bus och glädje hon minns..det är det man vill bevara i tankarna och finnas i.

men nog rös man när man fick se den mörka tomma hallen och dörren och det uppbrutna golvet...alla tomma rum.

• Rastafairy

Tibertius skrev 2008-12-22 09:22:57 följande:

Var det ett nytt program? Går det i repris?  Förstår också att hon ler, varje gång hon ler i tv så tycker jag att man riktigt ser hur hon "tittar" in i sina minnen och ser barnen framför sig, hur de busar runt och sprudlar av glädje..Det är dom minnena som gör henne så starkt tror jag.
    ja i början innan jag förstog och hade försökt satt mig in i hur hon kännde så kunde jag inte förstå varför hon log men barnen måste vara henne så nära så nära nu trots de inte är fysiska så nu förstår jag leendet. det är ju kärlek!
  • Rastafairy

Tibertius skrev 2008-12-22 09:22:57 följande:

Var det ett nytt program? Går det i repris?  Förstår också att hon ler, varje gång hon ler i tv så tycker jag att man riktigt ser hur hon "tittar" in i sina minnen och ser barnen framför sig, hur de busar runt och sprudlar av glädje..Det är dom minnena som gör henne så starkt tror jag.
    kolla i arbogarättegångtråden för repristider jag minns inte
  • Rastafairy

som faster säger så kommer allt att finnas kvar de som är skrivet i denna tråd den blir bara stängd för mer svar!

Tänkte på dej i dag emma när jag hörde denna låt "himlen är oskyldigt blå" som spelades på begravningen för dina små änglar.

Ett stycke ur den
    "
    Frusna på en strand,
    Flög vi med drakar medans
    tiden flöt iland.
    Vi var barn som ingen ondska kunde nå
    himlen var så blå

Nu tar molnen mark.
    Jag var förblindad av att solen sken så stark.
    Men mina ögon kommer alltid le mot dig.
    Kan det begäras mer av mig."

Tror att det var så i hallen eftersom jag hört du hoppats att barnen tuppat av snabbt och ej kännt eller sett något. Tror att de "såg solen" och att "molnen tog mark" och hämtade dem innan de förstog vad som hade hänt. De tror jag inte de hann förstå.

Emma önskar dej mer styrka fram tills rättegången är över. Lät fint att ni ordnade vid graven och jag förstår verkligen du ville vara kvar. Vilken jobbig känsla!

Hoppas vi för höra mer berättelser om de små framöver. Roliga och härliga minnen. För mig är de levande i tankarna och i dag så önskade jag verkligen att de va levande i livet också..önskade det så för din skull Emma.

Styrka till dej!

Varm kram/H

• Rastafairy

Vill dessutom säga : Va lång han är din sambo! såg dokumentären på TV4 fakta Kankse inte första gången han hör det.

• Rastafairy

emmy840508 skrev 2008-12-26 13:23:29 följande:

haha, nej det e inte första gången han hör det. O med all rätt!! Han är ju 198cm!!! o lilla jag är 160 cm... Så skillnade är stor längdmässigt. Men på andra plan är vi lika. När det gäller media är det bra. Jag har valt att framträda i media, men han vill avstå. Så när de ska ta kort på mig o han står bredvid så kan de "klippa" av hans huvud på bilden, jag kommer ju med iaf ;0)
    smart!

lät härligt att de fanns hos dej i drömmarna o enligt min tro så är drömmar något själen gör när kroppen laddar energi så visst har du träffat dem på natten! Det är iaf min tro.
Svar på tråden Mina två änglar