Mina två änglar
vad heter programet om Emma ikväll och vilken kanal och tid?
vad heter programet om Emma ikväll och vilken kanal och tid?
Tror mångas väldiga engagemang grundar sig i att vi alla älskar våra barn så som Emma älskar sina. Vi engagerar oss så djupt eftersom vi känner kärleken till våra egna. Att vi fått ta del av Emmas liv litegrann via datorn är ju jättefint!! Vi har fått höra det som många andra kankse gått och grubblat på annars. En sånhär händelse skulle kankse bara ligga och gnaga människor i många år framöver. Det kännde jag när jag fick höra den fruktansvärda nyheten. Man ville veta mera och nu har vi fått kontakt med denna otroligt starka varma människa Emma verkar vara via forumet familjeliv vilket är fantastiskt och ger oss värme och förmåga att ta tillvara på våra egna liv så mycket mera.
Tycker inte det finns någon överdrift i att känna känslor alla känner vad som känns rätt för dem och hag tror inte det kan finnas nog med medkännande här i värden!
Sen är det såklart upp till Emma om hon orkar läsa alls här iblnad så jag tycker de är bra om människor får skriva av sig vad de känner för en sånhär sak BERÖR verkligen. Det gör det. Och alla visa det på olika vis.
Mamma Emma ska ha en varm kram för att hon finns kvar på denna jord och sprider vidare max o sagas minne som är så ljust och levande. ler när jag hör dej berätta om de små busarna
Min sambo kollade med mig i går och sa att du verkar vara en väldigt vettig människa som inte låter hatet till monstret förstöra ditt liv. En väldigt vettig människa sa han..och jag håller med! Även om jag själv nog ramlat ner i Hat-avgrunden och aldrig kunnat ta mig upp.
Starka emma. Tänker på dej i morron!!
klart de kommer ses. De står och väntar med utsträckta armar så fort de är dax. Då får de återförenasmed massa varma kramar och pussar.
Tänker på en video nu..den handlar om djur som gått bort. Men jag har aldrig blivit lika berörd av något som av den texten/videon.
Regnbågsbron heter den.
Pioanomusiken skänker sån lugn tycker jag och är väldigt gripande.
Sen att alla som är skadade mår väldigt bra på "andra sidan" och är precis som de var innan de blev skadade skänker också trsöt tycker jag.
www.indigo.org/rainbowbridge_ver2.html
Hoppas inte du emma tar illa upp att videon handlar om djur men man kan ju lätt tänka om orden litegrann för den kan likagjärna handla om barn igentligen. Inte för att jag på nått sätt vill likställa barn med saknad efter djur! du förstår va emma?
Vill bara visa.
Den är så vacker så vacker denhär videon och ger tröst verkligen.
Tänkte berätta att när jag tänker på max och saga så har jag otroligt svårt att förstå att de är döda..borta liksom. Jsg har sett alla Emmas fina bilder på barnen och hört henne berättat här o på barnens minnessidor så levande minnen så de är som levande i mina tankar och de är nog så de vill vi ska tänka på dem också. Som livfulla skrattande och lekande.
Zaffran skrev 2008-12-15 15:26:00 följande:
faster skrev 2008-12-15 23:04:06 följande:
hoppas monstret erkänner idag!!!!
någon mer som såg dokumentären på 4 fakta i går
tyckte de var så himla starkt av emma o stå i hallen på slutet av programmet och le..och jag förstår varför hon ler. Förökte tänka mig in i hennes situation och det är ju barnens bus och glädje hon minns..det är det man vill bevara i tankarna och finnas i.
men nog rös man när man fick se den mörka tomma hallen och dörren och det uppbrutna golvet...alla tomma rum.
Tibertius skrev 2008-12-22 09:22:57 följande:
Tibertius skrev 2008-12-22 09:22:57 följande:
som faster säger så kommer allt att finnas kvar de som är skrivet i denna tråd den blir bara stängd för mer svar!
Tänkte på dej i dag emma när jag hörde denna låt "himlen är oskyldigt blå" som spelades på begravningen för dina små änglar.
Ett stycke ur den
"
Frusna på en strand,
Flög vi med drakar medans
tiden flöt iland.
Vi var barn som ingen ondska kunde nå
himlen var så blå
Nu tar molnen mark.
Jag var förblindad av att solen sken så stark.
Men mina ögon kommer alltid le mot dig.
Kan det begäras mer av mig."
Tror att det var så i hallen eftersom jag hört du hoppats att barnen tuppat av snabbt och ej kännt eller sett något. Tror att de "såg solen" och att "molnen tog mark" och hämtade dem innan de förstog vad som hade hänt. De tror jag inte de hann förstå.
Emma önskar dej mer styrka fram tills rättegången är över. Lät fint att ni ordnade vid graven och jag förstår verkligen du ville vara kvar. Vilken jobbig känsla!
Hoppas vi för höra mer berättelser om de små framöver. Roliga och härliga minnen. För mig är de levande i tankarna och i dag så önskade jag verkligen att de va levande i livet också..önskade det så för din skull Emma.
Styrka till dej!
Varm kram/H
Vill dessutom säga : Va lång han är din sambo! såg dokumentären på TV4 fakta
Kankse inte första gången han hör det.
va finns det någon som gjort bildspel på de bilderna?
Gud va hemskt.
emmy840508 skrev 2008-12-26 13:23:29 följande: