nu är båda mina söner väldigt unga ännu, min äldsta son är 20mån och lång.
ligger på +2 på bvc kurvan.
jag har Alltid varit huvudet längre än alla de jag känner även när jag gick i skolan.
kom i puberteten vid 9års ålder, fick mens först när jag var 12år dock.
men var alltid pinnsmal och gick på regelbundna ryggkontroller just för att jag var så pass lång.
slutade växa när jag var 15år, är 178cm.
min pappa var 186, min farfar 190, mina mostrar är båda 175, min mormor var 175. (min mamma e 169 och min tvillingsyster är 160)..
min man är 186cm o den längsta i hans familj!! hans farfars bröder däremot var jättelånga.. ;)
jag stördes aldrig av att vara längre än andra när jag var liten, tvärtom.
har ALLTID varit otroligt stolt över att jag är lång. Kanske för att min mamma hela tiden uppmuntrade mig angående min längd? :) Och framhärdade att det var Fint att vara lång.
Det var otroligt roligt när vi var små att få folk att förstå att vi var tvillingsystrar när min syster var mer än huvudet kortare än mig!;) Det ser ut att skilja flera år på oss redan när vi fyllde 2år. Jag ser ut att vara 4år och hon ja typ 2.. :)
Däremot hade jag en uppblåst mage, men jag var inte tjock, utan väldigt väldigt smal.
Att jag kom i puberteten tidigt vet jag inte om det beror på min längd, jag har pco-s, så det kan bero på det senare.
För annars borde jag ha slutat växa vid 9års ålder? Eller?
Under mellanstadiet växte jag 10cm/år.. =)
Hade skostl 40 när jag var 10år.. idag har jag 42-43..